5 to go, un business cu cafenele concept, sustinut de Banca Transilvania

 

Cum a inceput povestea cafenelelor?

Radu Savopol si Lucian Badila sunt managerii francizei 5 to go, care au pornit cu o idee simpla, de pret unic, aducand in drumul de zi cu zi al fiecarui bucurestean o cafea de calitate.

 “Simteam nevoia de ceva nou, eram ancorati intr-un business de multi ani si voiam altceva, dar ceva ce stim sa facem. Domeniul cafelei are un potential enorm in romania, acum se face trecerea catre o zona de consum, care devine cunoascatoare si isi doreste noi experiente in domeniu. Ne-a  ajutat mult ideea de 5 (five) to go, brand-ul impreuna cu ideea de fix price a facut diferenta la inceput. Fix price-ul a fost cel care a generat rapiditate in servire si de aici a aparut un concept adevarat de coffee to go, un loc unde pleci repede cu cafeaua dorita zi de zi”, ne-a povestit antreprenorul Radu Savopol.

Succesul lor a nascut mai multi antreprenori - oameni care au luat franciza de la Radu si de la Lucian- si a ajutat la cresterea rapida a acestui brand, numele lui devenind acum destul de cunoscut si important pentru Bucuresti si orasele unde au lansat acest concept. In prezent, business-ul numara 23 de cafenele, in Bucuresti, Ploiesti si Iasi.

Design-ul a fost imbunatatit de la locatie la locatie si inca este in schimbare, insa ramane baza pe care au conceput-o in primele coffee shop-uri. Marketingul a fost agresiv si bazat pe ideea de fix price si brand romanesc, iar comunicarea a fost curata si plina de oameni veselli si iubitori de cafea.

Franciza 5 to go & profilul antreprenorilor care au vrut sa duca aroma de cafea mai departe

”Sunt si tineri de 21 de ani, ajutati de parinti sa isi faca propriul viitor, sunt si oameni de 45 de ani cu multi ani de business in spate, care au mai multe francize si vor sa isi largeasca portofoliul cu un nou brand. Sunt si bucuresteni care au decis sa o ia de la capat, renuntand la job sau la o alta afacere. Sau, pur si simplu, sunt bucurestenii veniti din strainatate, care au ales sa investeasca banii castigati peste hotare intr-o afacere profitabila”, spune Radu.

Bucurestiul a fost orasul perfect pentru nasterea acestei afaceri, mai crede Radu - ”Este cosmopolit, deschis la nou si evident, intreprinzator. Noi, antreprenorii din HORECA, am gasit o nisa intre marile branduri internationale si locatiile fara poveste, anonime. Iar Bucurestiul a fost laboratorul perfect”.

Cum ati ajuns sa lucrati cu BT?

“BT-ul a fost singura banca cu care am avansat discutiile pentru finantarea celor care doresc sa achizitioneze o franciza 5 to go. Pentru brandul nostru, fiind unul 100% romanesc, ne-am dorit o banca serioasa, cu aceleasi origini ca si noi”, ne-au spus managerii 5 to go.

Cei care pleaca la drum cu 5 to go nu primesc doar o reteta de succes pe care trebuie sa o dezvolte, au si un pachet financiar de la Banca Transilvania, obtinut in conditii preferentiale, franciza fiind practic garantia pentru obtinerea creditului.

Planurile de viitor si provocarile business-ului

Provocarea cea mai mare pentru 5 to go este sa aiba 100 de locatii pana la finalul anului 2018, dar si sa se extinda in sud-estul Europei, unde vor sa creeze branduri legate de “fix price”. 

Sfaturi de la Lucian, pentru cei care doresc o afacere

  • Tinerii antreprenori sa nu renunte usor
  • Sa muncesti pentru visul tau, daca nu, te va angaja cineva sa muncesti pentru al lui
  • Sa iubesti ceea ce faci, sa dezvolti un business cu placere si din placere
  • Este important brandul si marketingul, sa creezi o imagine curata
  • Citeste carti de specialitate
  • Invata din greselile altora

Business-ul 5 to go, condus de Lucian si Radu, a fost recomandat in proiectul Bucurestiul Intreprinzator de alti antreprenori, cei care au relansat marca Pegas. Lor li se adauga alti bucuresteni cu idei, curaj si initiative pe www.bucurestiulintreprinzator.ro, locul care prezinta povestile oamenilor care fac din Bucuresti capitala antreprenoriatului romanesc.

 

Comentarii