Business cu aroma de cafea, sustinut de BT: cafeneaua M60, cea mai cool cafenea din Romania

Daca ai avut drum prin Piata Amzei din Bucuresti in ultimul an, poate ca ai trecut si pe la M60, cafeneaua cu design inspirat din cultura scandinava. Daca nu ai avut ocazia, te sfatuim sa treci pe acolo. In mai putin de un an de la infiintare, M60 a reusit sa se remarce si sa ocupe locul 1 la sectiunea cafenele si ceainarii in Top 100 Cool Brand realizat de Forbes Romania.

Razvan Crisan, co-fondator M60, ne impartaseste cum a fost primul an de M60 si despre colaborarea cu Banca Transilvania. Nu putem decat sa ne bucuram cand aflam asemenea vesti de la clientii nostri.

Cum ai descrie M60 in 3 cuvinte?

Experienta clientului. Cafea de specialite. Design 

De ce M60? De unde vine aceasta denumire?

Denumirea este inspirata de la un aparat foto din portofoliul Leica, e vorba de Leica M Edition model 60. Pentru noi, fotografia, vizualul si design-ul sunt foarte importante si de aceea ne-am pus un nume care pentru cei pasionati de vizual are o conotatie relevanta.

Ce va diferentiaza fata de alte cafenele?

Poate ne diferentiaza faptul ca NU ne uitam foarte mult la alte cafenele, ci ne uitam la clientii nostri si la cum putem sa le oferim mereu produse de foarte buna calitate intr-o atmosfera cat mai placuta. O chestiune care ne defineste e capacitatea de a inova si de a fi mereu conectati la cele mai noi tendinte din Berlin, Londra, Paris etc., din convingerea ca un client de-al nostru merita produse si servicii la standardul acelor orase. 

Care sunt provocarile voastre de business?

Noi am inceput business-ul in ultimele zile ale lui 2014 si am stiut ca primul an va fi unul de teste, experimente, bajbaieli, iar acum, la aproape un an distanta, ne dam seama ce suntem si ce vrem sa facem. Sunt doua provocari majore - prima e cea a complexitatii financiare si logistice. Un astfel de business poate sa iti scape de sub control foarte repede, daca nu creezi sisteme de verificare si gestiune si nu le folosesti “cu cap”. A doua este cea a oamenilor. Din pacate, in Romania industria ospitalitatii e foarte prost vazuta si asta nu atrage cei mai talentati oameni catre domeniul acesta, partea buna e ca prin locuri precum M60 se redefineste industria de genul acesta, iar oameni de foarte buna calitatea isi gasesc un loc de munca unde isi pot pune in valoare talentul. 

 Cum ai descrie relatia voastra cu BT?

BT are o echipa foarte faina de oameni care a inteles ca in ziua de azi vizitele la banca trebuie sa fie cat mai rare, iar atunci cand se intampla ar trebui sa fie super eficiente. E prima banca cu care pot purta toate conversatiile pe mail, restul bancilor cu care eu am interactionat fiind inca in era telefoanelor. Oamenii de la BT se straduie mereu sa imi raspunda la intrebari si la cerinte in cel mai scurt timp si cel mai important e ca fac un efort sa inteleaga business-ul nostru. Restul bancilor se uita in principal la cifra de afaceri, daca esti peste o valoare (mare, de regula) atunci incepi sa simti atentie, insa daca esti IMM, adio… Aici, BT e foarte diferit pentru ca se simte o adevarata aplecare catre companiile mici.

Cum crezi ca va evolua M60 in urmatorii ani?

Pe masura ce ne educam clientii, e clar ca vor aparea si alte oportunitati pentru dezvoltarea unor concepte similare cu M60. In nici un caz nu vom face "copy - paste" la M60. Daca ne extindem, vom pastra principiile si filozofia, dar vom fi intotdeauna inovativi in executia urmatoarelor noastre proiecte.

Comentarii