Calif, o afacere romaneasca cu specific oriental, in care prima regula pe care o invata angajatii este sa zambeasca. Business sustinut de BT

Iun 21 , 2016
4 Comments

Calif este un lant de restaurante quick service din Bucuresti si este primul Kebab Boutique din Romania care ofera o bucatarie orientala de bun gust: toate specialitatile sunt preparate cu grija in centrul propriu de productie. Pasiunea pentru aromele orientale si savoarea bunului gust se regasesc la in toate “Califatele”. Retetele sunt respectate cu strictete, astfel incat gustul sa nu difere de la un restaurant la altul.

Pe o piata foarte aglomerata, cum e cea de fast food, Radu Tanase si cei doi asociati ai sai au construit, inca de la inceput, un brand bazat pe produse de calitate, modalitatea de prezentare si felul de a interactiona cu clientii.

Povestea Calif a inceput in urma cu 5 ani, la finele anului 2010, cu o cifra de afaceri de 190.000 euro si cu 20 angajati, iar in 2015 au incheiat anul cu peste 3.000.000 euro, 150 angajati si 3 locatii in Bucuresti: Califatul Selari, Califatul Iancului, Califatul Militari.

Radu Tanase, unul dintre cei trei actionari la Calif, ne povesteste despre povestea acestui business sustinut de Banca Transilvania, banca oamenilor intreprinzatori.

Cum caracterizezi Calif in 3 cuvinte?

Onest, Destept si Diferit

Ce te-a motivat sa incepi un astfel de business, in acest domeniu?

Aici sunt multe de povestit, dar unicul lucru pe care il am si acum si care m-a facut sa ma alatur partenerului meu, Bogdan Jantea, este curajul si deschiderea pe care o am catre noi provocari.

 

De ce denumirea de Calif? Cum ati ajuns la logo-ul actual?

Numele a venit dupa o perioada destul de lunga in care am analizat, silabisit, pronuntat liste intregi cu nume propuse de agentii de profil. Intr-un final, Calif a fost alesul deoarece credem noi ca are acel “ceva” care aduce aminte de Orient, care inseamna inclusiv respect.

Logo-ul a fost creatia designerului Victor Bartis, cu care am lucrat si lucram in continuare toata identitatea vizuala. Un artist deosebit. 

Cum ati reusit sa va diferentiati fata de business-uri asemanatoare? Ce strategii de marketing si promovare ai folosit?

Diferentierea, daca stau bine sa ma gandesc, a fost simplu de facut intr-un segment in care clientii erau invatati cu un produs standard cu un gust mediocru si o atentie la detalii extrem de scazuta.

Clasarea noastra ca lider in ultimii ani in segmentul de Quick Service Restaurant cred ca spune absolut totul despre noi. Astfel, in momentul de fata, in meniul Calif sunt 75 produse diversificate in categorii care acopera mai toata gama de gusturi ale clientilor. Dorim chiar sa luptam cu perceptia ca mancarea fast-food este intotdeauna nesanatoasa, astfel colaboram inclusiv cu un nutritionist pentru realizarea meniului si am inclus in meniu o gama destul de variata de produse dietetice si vegetariene.

 

Marketingul a fost si ramane in continuare unealta pe care cred ca o manuim destul de bine, sa nu uitam intrarea noastra in top Social Brand’s din Romania, conform revistei Biz. La nivel de strategii, am ales sa ne bazam foarte mult pe social media - este la indemana tuturor celor din segmentul nostru core - dar nu numai. Cred ca am fost primul restaurant care a avut curajul sa introduca in meniu 3 produse facute integral de bloggeri si cu mare apreciere unul din ele este astazi in topul preferintelor clientilor. Avem, in schimb, si multe surprize pe care le pregatim pentru viitor, asa ca … “keep connected”. 

Care sunt provocarile voastre de business?

Provocarea suprema cred ca este sa fim in top 3 businessuri de profil la nivel de brand awareness. Totodata, cu siguranta ca provocarea numarul 1 va fi mentinerea si ridicarea calitatii produselor, dar si standardului serviciilor pe care le oferim. 

Care este segmental tinta caruia va adresati?

Publicul tinta este cel cuprins intre 21 si 30 ani, cu venituri medii spre mari.

Cum ati ajuns sa lucrati cu BT?

Initial am spus ca, in eventualitatea necesitatii unui credit, nu dorim sa apelam la vreo banca si ca vom strange noi din surse proprii; asa am functionat o buna perioada de timp. In schimb, a venit un moment in care am avut nevoie de un mic sprijin, iar cei care ne-au intins o mana ati fost voi, Banca Transilvania. Toti ceilalti ne tratau ca pe niste novici, fara istoric si cu risc ridicat.

Cum va evolua business-ul Calif in urmatorii ani?

Ne dorim sa devina cel mai cunoscut business din Romania pe segmentul  quick service food si vom face toate eforturile sa ne indeplinim acest obiectiv cat mai curand.

Ce sfaturi ai pentru persoanele care doresc sa-si deschida o afacere?

Business Plan pentru 5 ani, gestiune extrem de atenta a cash flow-ului, intotdeauna va fi pus pe tapet "worst case scenario", respecta-ti echipa si nu intarzia nici macar 1 minut cu platila salariale, da-ti reguli clare si stricte: acorda bonificatii cand oamenii merita, aplica sanctiuni cand e cazul.

Daca sunteti din Bucuresti sau aveti drum prin Bucuresti, va recomandam una dintre locatiile Calif: Califatul Iancului si Califatul Militari.

Posteaza un comentariu

  • DanielBucur

    De departe cel mai bun restaurant fast-food din Bucuresti.
    Reply

    BT

    Multumim pentru comentariu! Vom transmite celor de la Calif!

  • victoria voicu

    Felicitări pt.calitatea produselor!Am rămas placut surprinsă ca este afacerea unui roman😊Ar fi nemaipomenit daca v ati orienta si spre catering. Felicitări !🙋
    Reply

    BT

    Multumim pentru comentariu! Transmitem sugestia dvs partenerilor nostri de la Calif. Puteti gasi mai multe povesti de succes ale antreprenorilor romani pe #BlogulBT: https://www.bancatransilvania.ro/blog/btclientstory/

Ti s-a parut interesant articolul?

Inscrie-te la newsletterul BT si vei primi prin email articole la fel de utile si interesante