Frufru: Mancare fara bazaconii, pentru cei atenti la eticheta

De vorbă cu Mihai Simiuc, directorul general al Good People, operatorul brandului Frufru

Cum ai descrie Frufru?

Frufru e un brand care ajuta si incurajeaza tinerii din Bucuresti, cu un stil de viata dinamic, sa manance fresh, sanatos, fara bazaconii si sa se bucure de viata. Cum? Am dezvoltat produse super gustoase si fara bazaconii, am creat frufru fresh corners, cat mai aproape de consumatori, am deschis magazine frufru – unde iubitorii de frufru sau cei care nu ne-au descoperit inca pot experimenta toate produsele si pot simti lumea brandului. In plus, facem eforturi sa educam oamenii sa fie mai atenti la ceea ce mananca, sa citeasca eticheta. 

Ne aprovizionam zilnic cu ingrediente fresh, producem zilnic si livram in fiecare dimineata catre cele 200 de frufru fresh corners. Pe scurt, suntem un business integrat care exista pentru ca bucurestenii sa manance sanatos si sa traiasca mai voios: “eat healthy, be happy”.

 

Ce te-a motivat sa incepi un astfel de business? De ce o afacere in acest domeniu?  

Initial am devenit antreprenor, infiintand o firma de consultanta cu un prieten olandez, dar, dupa o perioada, am simtit nevoia sa fac ceva care sa aduca cu adevarat valoare. Alegerea a fost destul de simpla, pentru ca in consultanta aveam un stil de viata foarte haotic, mancam de cele mai multe ori junk, pentru ca eram mereu pe fuga. Asa a aparut ideea de a face mancare fresh, sanatoasa, alternativa la fast-food si la "mumified food” pentru cei ca noi - tineri activi, prinsi in valtoarea muncii, dar care apreciaza mancarea buna si o dieta sanatoasa. Si nu erau prea multi acum 10 ani. Dar am crescut cu ei si ei cu noi.

 

Cum a reusit Frufru sa se diferentieze de business-uri asemanatoare? Ce strategii de marketing si promovare s-au folosit? 

Cand am lansat Frufru, nu existau business-uri asemanatoare si nu exista cu adevarat piata. Clientii nostri de inceput (early adopters) erau mai alternativi. De aceea ne-am axat mai mult pe guerilla marketing, seeding, retail experience, product & packaging – totul 100% in linie cu brandul frufru: “fara bazaconii”, fresh, haios, jucaus, plin de viata. Si, daca vreti sa stiti cel mai mare secret din strategia de marketing frufru … rondelele de morcovi la punguta (trade mark-ul frufru) … Acum sunt mai multe firme care ofera mancare sau bauturi sanatoase, pana la urma ii vedem ca pe co-jucatori, care contribuie la schimbarea pietii in bine. Cateodata, sigur ma deranjeaza ca in loc sa aduca ceva nou, ne copiaza in detaliu, dar cred ca in felul asta ne forteaza pe noi sa inovam, sa fim mai buni. 

 

Care sunt provocarile voastre de business si cum credeti ca va evolua Frufru in urmatorii ani? 

Cred ca provocarea principala este cum sa crestem ca business, dar sa ramanem “mici ca atitudine” si sa pastram intacte valorile brandului (si intern – adică oamenii organizatiei, si extern - in comunicare, produse etc). Practic, cum sa hranim sanatos, fresh, fara bazaconii un segment cat mai mare de consumatori, dar sa ramanem conectati cu segmentul care imbratiseaza valorile frufru 100%. O alta provocare e sa gasim parteneri cu acelasi profil – ambitiosi, vizionari si “fara bazaconii”. 

 

Cum ati ajuns sa lucrati cu Banca Transilvania?

Nu am pus prea mare efort in alegerea bancii.  Am fugit de bancile mari pe care le percepeam ca fiind scortoase. Asta se intampla in 2006 cand bancile erau pe val si ne faceau o mare favoare ca ne acordau sansa sa le devenim clienti. Am lucrat de la inceput cu Banca Transilvania pentru ca ne-a fost recomandata ca fiind  prietenoasa si  chiar sunteti prietenosi. De asta am si ramas cu voi. 

 

Ce sfaturi aveti pentru persoanele care doresc sa-si deschida o afacere? 

  •  Sa nu credeti ca e floare la ureche si ca e o optiune de a avea mai mult timp de mers la mare si de vazut lumea.
  •  Trebuie sa fiti pregatiti si de succes si de esec pe parcurs si, chiar daca trebuie sa porniti cu incredere deplina in oportunitate si in viziune, sa fiti pregatiti operational, finaciar si moral de vremuri grele (caci intotdeauna o sa fie o estimare prea optimista, o schimbare de piata, o criza).
  •  Nu asteptati nici ideea perfecta, nici momentul perfect si in nici un caz un plan de business in cele mai mici detalii.
  •  Porniti la drum cu parteneri de incredere si care au aceleasi valori si aspiratii, care cred in aceeasi viziune.
  •  Si, cel mai important, faceti ceva care aduce valoare.

 

Comentarii