Libertate, Fratie, Non-conformism - Povestea Beard Brothers, probabil cel mai neconventional O.N.G. din Romania

Beard Brothers este o “fratie” a barbosilor cu initiativa, care isi doresc sa schimbe mentalitati prin implicarea in societate si care lupta cu stereotipurile sociale și cu discriminarea de orice fel. De unde vine numele organizatiei? De ce o organizatie si nu un business? Cum se diferentiaza Beard Brothers de alte asociatii si despre multe altele ne-a raspuns Cornel Hoza, presedintele Beard Brothers.

Beard Brothers inseamna un grup de oameni tineri, cu spirit de initiativa, deschisi spre a ajuta oriunde considera ca e nevoie, pusi pe munca in folosul societatii si pe distractie, dar tot pentru cauze sociale.

Povestea Beard Brothers a inceput in noiembrie 2013, cu un grup de prieteni, noua la numar: desi fara un scop clar la inceput, dar cu dorinta de implicare si de schimbare, fiind foarte flexibili in proiectele pentru care si-au adus contributia. Dupa doi ani si jumatate de activitate, Beard Brothers are aproape 320 de membri, imparititi in 3 divizii: Beard Brothers, The Sisterhood si Volunteer Crew. Printre proiectele de suflet in care s-au implicat sunt urmatoarele:

  • Beard mobile - taxi comunitar care poate fi folosit in mod gratuit de persoanele cu dizabilitati, in Cluj-Napoca;
  • Doneaza Sange, Fii Erou! – ultima editie a fost in toata tara si au fost aproximativ 4000 de  donatori, in cele 9 orase: Cluj, Timisoara, Oradea, Targu-Mures, Brasov, Sibiu, Bucuresti, Craiova si Iasi.

De ce o asociatie si nu un business?

Beard Brothers este un vis, e o stare de spirit si am preferat sa o facem in mod voluntar si sa atragem cat mai multa lume in zona aceasta. Membrii asociatiei nu au nici un fel de beneficiu financiar din asociatie, fiecare avand job si o anumita specializare.

De unde denumirea de Beard Brothers?

Foarte simplu: Brothers provine de la faptul ca suntem prieteni cu mult background si ne consideram ca fratii, iar Beard pentru ca este elementul nostru comun.

Cum reusiti sa va diferentiati de alte asociatii?

In primul rand, prin aspectul fizic, suntem barbosi, unii tatuati… acesta a fost probabil elementul contrastant inca de la inceput. Nimeni nu se astepta sa vada o gasca de barbosi incercand sa ajute comunitatea cat de mult pot. Faptul ca facem lucrurile altfel si incercam sa facem oamenii sa inteleaga ca e cool sa faci voluntariat si faptul ca suntem transparenti in munca noastra.

Care sunt provocarile voastre?

Una din cele mai mari provocari ale noastre e sa cream proiecte sustenabile pentru comunitatile in care ne implicam. Asa ar fi satele Barbosi si Ciurila, iar ceea ce vrem noi sa facem este sa le oferim oamenilor de acolo posibilitatea de a avea un job si posibilitati de dezvoltare.

Cum ati ajuns sa lucrati cu BT? Ce proiecte aveti cu BT?

Am ajuns la BT in vara anului 2015, cand am cerut sprinjinul pentru Campania Catch A Smile Day, am fost foarte placuti suprinsi de promptitudinea si de deschiderea Bancii Transilvania pentru proiectul nostru. De atunci am inceput colaborarea si am facut mai multe proiecte impreuna, BT ne-a sustinut si in Campania The Beard Mobilem care a avut ca scop achizitionarea unei masini care sa fie transformata in Taxi Comunitar, adica sa transporte persoanele cu deficiente si cazurile sociale care au o urgent in mod gratuity. De asemenea, organizam impreuna cu Organizatia Studentilor Medicinisti si BT Campania Doneaza Sange, Fii Erou!

Cum va evolua asociatia in urmatorii ani?

Avem planuri mari, vrem sa ne extidem la nivel national poate si international. Dorim sa crestem organic si sa facem proiecte care sa aiba un impact social cat mai mare.

Ce sfaturi aveti pentru tineri care vor sa-si deschida o asociatie?

Sa o faca, sa se astepte la multa munca, sa fie corecti, sa fie perseverenti, sa nu se lase demoralizati de eventualele obstacole care pot aparea.