Povestea city brandului si a comunitatii “I love Cluj”

Sep 02 , 2016
0 Comments

I love Cluj, un brand vesel, tanar, inspirational si … aspirational, si-a inceput povestea de la o pagina de Facebook, in anul 2010, iar acum este un business in adevaratul sens al cuvantului. In plus, inseamna cel mai cunoscut brand urban din Romania si, totodata, comunitatea cu acelasi nume, I love Cluj.

Brandul si-a propus sa sustina si sa creasca atasamentul locuitorilor fata de Cluj, asa incat, zi de zi, pe siteul sau ofera exemple de locuri, evenimente si oameni frumosi. In plus, I love Cluj vorbeste despre Cluj ca fiind un loc in care oamenii doresc sa traiasca, sa studieze, sa lucreze sau pe care doresc sa il viziteze.

 

Fondatorul I love Cluj, Andrei Mutu, ne-a impartasit detalii si impresii interesante, care ne ajuta sa va prezentam povestea brandului, pentru a o afla cu totii.

La inceput a fost (doar) o pagina pe Facebook si o poza cu parcul central din Cluj

Andrei Mutu a intuit potentialul unui business inca din timpul facultatii (Finante-Banci, UBB), la un an dupa ce a inregistrat domeniul ilovecluj.ro si cand pagina de Facebook “I love Cluj”, in doar 3 zile, a atras peste 10.000 de fani.  Practic, asa a inceput povestea I love Cluj: pe Facebook si cu postarea unei poze cu parcul Central din Cluj.  Din punctul de vedere al businessului, I love Cluj a inceput cu 2.000 de euro, bani proveniti din economii si de la familie.

 

De unde vin(d)e I Love Cluj?

De unde vine denumirea I love Cluj? Asa cum ne-a impartasit Andrei Mutu, ideea denumirii a venit de la "I Love New York", un city brand cat se poate de cunoscut in lume. A ales varianta in engleza, potrivita Clujulului pentru ca este un oras multicultural. Pentru logo s-a optat pentru un concept cat mai sugestiv, iar designerul clujean Vlad Sulea este autorul acestuia. Forma siglei a plecat de la ideea de “inima”, care se formeaza grafic prin alaturarea literelor "C" si"J". Sunt 5 variante de culori de fundal pentru sigla - negru, albastru, rosu, verde si mov, asa ca fiecare iubitor de Cluj sa isi poata "personaliza" dragostea, oferindu-i ce culoare doreste J.

I love Cluj este locul in care poti citi online despre oameni, evenimente, proiecte interesante din Cluj, despre istoria orasului, dar si povesti despre experientele locuitorilor si iubitorilor zonei. “Nu dorim sa generam impresia ca totul este perfect in Cluj, insa schimbarea unor lucruri - acolo unde este cazul - vine odata cu o atitudine pozitiva fata de oras” ne-a spus Andrei Mutu.

De unde vinde I love Cluj? In special, din online, dar si prin intermediul magazinelor in care produsele I love Cluj sunt pe rafturi. Sunt aproximativ 35 de produse cu acest brand: haine, accesorii pentru casa si birou, decoratiuni etc. “Pe shop-ul online, pe langa produsele noastre, am inceput sa prezentam si sa vindem produse create sau desenate de designeri din Cluj. In perioada urmatoare vom avea tot mai mult produse facute local pentru ca exista mult talent in Cluj si vrem sa fim endorseri si sustinatori ai produselor locale” ne-a mai impartasit Andrei Mutu.

 

Inside Cluj si harta I love Cluj, cele mai recente proiecte I Love Cluj

Povestea si reinventarea I love Cluj continua cu noi proiecte. Pe langa comunitatea si magazinul online, dar si pagina de Facebook, brandul ofera noi experiente. Cele mai noi dintre aceste sunt Inside Cluj si Cluj Map By Locals.

Inside Cluj este o platforma web si mobile unde pot fi gasite si oferite review-uri  pentru locatii din Cluj: hoteluri, restaurante, obiective turistice, cafenele, parcuri, bistro-uri etc.  Deocamdata, platforma se focuseaza pe segmentul HoReCa si pe obiective turistice, urmand ca intr-o etapa urmatoare sa fie introduse locatii noi. Sloganul proiectului este “Traieste Clujul ca un localnic” si se doreste ca prin acest proiect sa fie sustinute  afacerile locale, iar platforma sa devina un instrument util pentru cei care doresc sa exploreze orasul, dar si sa contribuie la cresterea calitatii serviciilor din oras prin feedbackul oferit online.  

Cluj Map by Locals este o harta (gratuita) a localurilor din Cluj, structurata pe 3 sectiuni, si anume: Life in the communist paradise (Viata in paradisul comunist), Cluj in 15 minutes (Clujul in 15 minute) si Young Cluj (Clujul tanar). Harta poate fi consultata si prin intermediul aplicatiei cu acelasi nume, iar cei care o folosesc pot primi informatii in timp real.

 

Cum a luat nastere cardul bancar BT - I love Cluj

“Intre mine si Banca Transilvania – echipa de marketing si comunicare - lucrurile au venit natural pentru ca ne-am imprietenit in urma intalnirilor in care povesteam despre ce ne dorim sa facem pentru oras. Am discutat cu privire la mai multe lucruri pe care dorim sa le facem, iar primul dintre acestea a fost cardul bancar co-branded pentru ca ne-am dat seama ca este o miscare smart ca BT, care are Clujul in ADN, sa lanseze o colectie de carduri dedicata orasului. Astfel a luat nastere cardul cu poza I Love Cluj, in octombrie 2015, premiera pe piata din Cluj-Napoca, acesta poate fi personalizat online cu poze à la Cluj din galeria aflata pe siteul BT sau cu brandul I love Cluj. Cardul se doreste a fi un obiect personal cool si un pasaport care sa confere "identitate de Cluj" celor care il poarta.

 

Ce sfaturi ai pentru tinerii antreprenori?

Vreau sa ii felicit in primul rand ca se gandesc la antreprenoriat pentru ca avem nevoie de cat mai multi tineri care sa faca asta. Ii sfatuiesc sa isi urmeze visele orice ar fi si sa fie perseverenti pentru ca succesul nu vine peste noapte, ci prin munca si esecuri.

Posteaza un comentariu

Ti s-a parut interesant articolul?

Inscrie-te la newsletterul BT si vei primi prin email articole la fel de utile si interesante