Povestea dulce a unuia dintre businessurile sustinute de BT: Un Dulce de la Vlad Muresan, participant la Masterchef 2013

Sep 30 , 2016
0 Comments

Cu un brand inspirat de vorbele mamei lui Vlad Muresan, manager al “Un dulce”, acest business si-a inceput povestea acum doi ani, in Cluj-Napoca. Somelier si bucatar pasionat, Vlad Muresan si-a descoperit odata cu participarea la Masterchef, in 2013, pasiunea pentru prepararea dulciurilor. Acum, Un dulce inseamna laborator si cofetarie, 8.000 de prajituri in fiecare saptamana, 11 persoane in echipa si o cifra de afaceri de 100.000 de euro.

Vlad Muresan este unul dintre antreprenorii care fac parte din visual-ul campaniei BT pe care o derulam in prezent, “Romania, 470.000 de IMM-uri putere”.

Haideți sa-i aflam povestea!

In HORECA, inca de la 15 ani. In copilarie, “robotul de bucatarie” al mamei

“Lucrez in HORECA inca de la 15 ani, din timpul liceului, astfel ca acest domeniu imi este familiar de mulți ani. Nu este ceva ce am descoperit recent. Multa lume alege sa isi deschida afaceri care țin de acest domeniu pentru ca e trendy, fie ca este vorba de restaurante, bistrouri sau de cafenenele. Deseori apar afaceri de acest gen fara o cunoastere profunda a ceea ce este in culisele domeniului. De aici nu mare imi este surpriza in momentul in care astfel de afaceri dispar. In ceea ce ma priveste, HORECA este domeniul care mi se potriveste cel mai bine, in care ma simt acasa si care imi ofera posibilitatea dezvoltarii personale. Pentru a fi compatibil cu aceasta lume e obligatoriu sa fii dinamic, flexibil si creativ. Din fericire, pasiunea pentru HORECA a devenit in cazul meu si un business de familie” ne-a marturisit Vlad Muresan.

Pasiunea pentru gastronomie s-a nascut, insa, mult mai devreme, inca din copilarie, de cand avea 6 ani. “In bucataria de acasa, eram robotul de bucatarie al mamei” ne-a mai spus Vlad Muresan.

 

  

 

Participarea la Masterchef, “o piatra de hotar, care m-a ajutat sa devin mai bun”

Vlad Muresan ne-a povestit despre momentul Masterchef, care i-a deschis, din 2013, apetitul pentru dulciuri:  “Privind in urma, participarea la Masterchef a fost mai degraba o ambiție combinata cu curiozitate decat un plan de a ma face cunoscut in lumea afacerilor. Pe atunci nu am realizat consecințele participarii mele in acel concurs, fie ele pozitive sau negative. Ceea ce e sigur insa este faptul ca pentru mine a fost o piatra de hotar, in cel mai bun sens, care m-a forțat sa merg inainte, sa devin mai bun, mai calculat, mai constient de fiecare decizie luata”. Mai mult decat atat, competiția l-a ajutat sa-si descopere pasiunea pentru pregatirea dulciurilor: “mi se potriveste si pot invaţa in fiecare zi. Pentru ca desertul pentru mine nu se cheama desert, ci UN DULCE asa cum ii spunea mama cand eram copii” ne spune Vlad.

Vlad Muresan a ales antreprenoriatul imediat dupa participarea Masterchef, iar considerentul a fost urmatorul: “a fost momentul in care am ințeles ca ori pornesc atunci o afacere pe cont propriu, ori voi ramane pe loc. Am vrut sa ma ajut de rampa de lansare oferita de Masterchef in acel moment si am riscat. Am stiut in acel moment ca nu va mai fi cale de intoarcere si imi asum zilnic aceasta decizie”. Afacerea are acum 11 angajați, iar cifra de afaceri a crescut de la 10.000 euro pe an inițial, la 100.000 euro pe an in 2016. Referitor la piața, Vlad ne-a spus ca tocmai aceasta reprezinta provocarea cea mai mare: “trebuie sa facem fața unei piețe imature inca si suntem nevoiți sa navigam pe ape rareori linistite, cand cu valuri mari, cand cu valuri mici. Ai reguli pe care cateodata le aplici, cateodata nu. Trebuie sa ințelegi o piața care nu are reguli inradacinate inca si incerci sa joci dupa intuiție, de multe ori”.

“Testez combinații de arome, gusturi si texturi. Inspirația poate veni de oriunde”

Prajiturile create de Vlad Muresan sunt create prin combinații de arome, gusturi, texturi: Inspirația poate veni din orice si de oriunde, insa in general trebuie sa fie ceva de neuitat, care iți ramane inscris fie in memoria gustativa, fie in istoria personala. Una dintre cele mai indragite prajituri ale noastre poarta numele fetiței mele si a fost creata special pentru ea, cu gandul la tot ceea ce inseamna ea pentru mine. Aceasta a fost o inspirație cu totul aparte, dar in general inspirația vine din foarte multele calatorii gastronomice in care plecam sa exploram noi prajituri si ultimele concepte. Concediile de familie nu au miros de mare si nisip, ci de cofetarii europene! Un Dulce inseamna pentru noi perseverența, consecvența si creativitate”. 

Un dulce acorda atenție maxima ingredientelor, iar 40% din produse sunt raw vegan. Prajiturile sunt facute, prin urmare, cu multa grija pentru sanatate, cat mai natural, fara coloranţi artificiali, tocmai pentru a incerca sa captez intr-un dulce toata aroma, subtilitatea si culoarea pe care numai ingredientele naturale o pot oferi. Pentru ca e reconfortant sa vezi un zambet deschis pe faţa oamenilor in timp ce gusta ceva ce a iesit din mainile mele” ne-a spus Vlad.

     

 

“Clientul Un Dulce suntem noi”

Referitor la clienți, Vlad Muresan ne-a spus urmatoarele: “Clientul Un Dulce suntem noi. Este clientul care cere, care stie ce cere, stie de ce cere si care ramane fidel daca nu il dezamagesti. Este un client care cauta calitatea, nu numai in produse, ci si in servicii, pornind de la felul in care esti intampinat, la muzica pe care o asculți in timp ce savurezi o cafea alaturi de o prajitura in care se simte ciocolata belgiana de cea mai buna calitate”. 

Banca Transilvania & Un Dulce: “BT s-a diferențiat si am ajuns sa lucram exclusiv cu ea”

Referitor la colaborarea cu Banca Transilvania, Vlad Muresan este de parere ca “BT s-a diferențiat de alte servicii de acest gen. In final, am ajuns sa lucram exclusiv cu Banca Transilvania datorita serviciilor rapide, eficiente, a consilierii si a fluiditații tuturor tranzacțiilor. M-a ajutat sa castig timp, extrem de prețios pentru afacere. Nu in ultimul rand, un imens efect pozitiv asupra clienților nostri a fost alegerea, de catre banca, ca eu sa fac parte din visual-ul campaniei Romania – 470.000 de IMM-uri putere, reprezentand  antreprenorii. Am primit enorm de multe aprecieri pe aceasta cale, iar pentru "Un Dulce" a fost o modalitate de promovare excelenta. Asadar, mulțumim pentru susținere!”

3 sfaturi dulci pentru cei care doresc sa-si deschida o afacere

Pentru cei aflați la inceput de drum in antreprenoriat, Vlad Muresan are urmatoarele sfaturi:

  • Sigur ai prieteni antreprenori. Vorbeste cu ei despre ce inseamna cu adevarat sa incepi o afacere pentru a-ți seta niste asteptari realiste. 
  • E pacat ca, o mare parte din entuziasmul pe care il ai atunci cand pornesti o afacere, dispare in momentul in care te trezesti in fața unui morman de norme, proceduri, acte, autorizații etc. Dezamagiți de birocrația coplesitoare, mulți antreprenori cu idei excelente renunța. Nu renunța!
  • A deschide o afacere nu se rezuma la a avea o idee mai mult sau mai puțin geniala. Nici macar la a gasi locația sau design-ul perfect. Sunt multe aspecte ascunse care apar pe parcurs si care te pot dezarma. Nu te lasa dezarmat!

  

Posteaza un comentariu

Ti s-a parut interesant articolul?

Inscrie-te la newsletterul BT si vei primi prin email articole la fel de utile si interesante