Povestea Ebriza, start-up-ul care digitalizeaza casa de marcat

In martie a.c. anuntam ca Grupul BT este principalul investitor in Ebriza, start-up care ajuta antreprenorii sa urmareasca afacerea in timp real prin digitalizarea administrarii acesteia. Pentru Banca Transilvania a fost inca un pas in lumea fintech-urilor cu idei care sustin antreprenorii. Mai recent, in august, am venit cu o alta noutate: lansarea BT Store, hub online de prezentare a unor solutii complementare bankingului, din care face parte si Ebriza.

Haideti sa aflam mai multe despre Ebriza, start-up romanesc care transforma total ce insemna pana acum casa de marcat, softul de vanzare si de gestiune, care poate fi accesat online, non-stop, de pe orice dispozitiv! Datorita Ebriza antreprenorul poate urmari in timp real activitatea firmei, a stocurilor si a vanzarilor. Cu alte cuvinte, contribuie la formarea unui stil nou de gestionare a afacerii, dar mai ales a unei mentalitati antreprenoriale diferite.

Start-up-ul a fost fondat de Cristian Dinescu si de Alexandru Mares, iar acum este evaluat la 1,5 milioane euro, triplu fata de anul anterior. Are 11 angajati si peste 100 de clienti in Romania si in alte tari. 

Asa s-a nascut ideea Ebriza

Ideea a venit in 2005, cand unul dintre fondatori a deschis un business in domeniul HORECA. Dintr-o necesitate s-a nascut propriul soft de gestiune. „Aproximativ 10 ani mai tarziu, cu toate ca tehnologia a avansat, lucurile nu s-au imbunatatit foarte mult. Ne-am dat seama ca lipseste o parte foarte importanta in managementul unei afaceri: un serviciu online care sa ajute toate componentele implicate. Asa s-a nascut Ebriza” – spune Alexandru Mares, CTO si co-fondator. Prin urmare, a fost o combinatie de spirit antreprenorial, necesitate si inovatie, lansata pe piata in 2016.

Desenarea arhitecturii platformei si validarea acesteia au fost primii pasi. Un an mai tarziu Ebriza avea primul client, iar mai apoi a urmat formarea echipei si implementarea efectiva a platformei. „Primul client Ebriza a fost un bar foarte drag din Cluj, Tube. A urmat un alt bar, Plan Caffe, dupa care tot mai multi. Ne-am ajutat reciproc. Noi am crescut si am testat platforma, ei au avut acces la un cu totul alt mod de gestionare a unei afaceri” isi aminteste Alexandru Mares, CTO si co-fondator. Practic, este un software as a service, compatibil cu orice device.

Cele trei 3 in povestea Ebriza

Business-urile au in povestea lor, pe langa provocari, si momente , depinde de fiecare antreprenor cum le genereaza si le valorifica. Ebriza are trei astfel de momente:

  • Participarea la Risky Business Cluj, primul program de accelerare a start-up-urilor (2017): Acest fond de incurajare a ideilor de afaceri si Marcelus Suciu au facut prima investitie intr-un start-up romanesc, de 70.000 de euro, pentru dezvoltarea Ebriza. „Echipa Risky Business a fost prima care a crezut in Ebriza si a vazut potentialul imens. Tot ei ne-au ajutat foarte mult in partea decizionala legata de investitiile care au urmat. Ne-am cunoscut cu mai mult timp in urma cu unul dintre membri, iar mai tarziu le-am prezentat Ebriza cand aveam deja primii clienti si aveam ideea validata” – ne spune Cristian Dinescu, CCO si co-fondator. Marcelus Suciu, co-finantator, a incercat Ebriza inainte de a investi in idee: „Nu as fi investit daca nu am fi testat solutia pe propriul business. In felul acesta am inteles cum va arata viitorul caselor de marcat in Romania si este unul care merita sprijinit si promovat 100%”.

  • Clasarea printre finalistii Startup Avalanche, competitie anuala organizata de Techsylvania si Risky Business (2017): „Nu a fost usor deloc. Trebuie sa iti prezinti ideea unui juriu care vine din domenii foarte diferite de activitate, din Romania si din alte tari. Ai foarte putin timp la dispozitie. A fost o experienta cat se poate de interesanta si am avut ocazia sa cunoastem foarte multi oameni interesanti” - spune Alexandru Mares, CTO si co-fondator.

  • Infuzia de capital prin finantare de 300.000 de euro (2018), in care Grupul Banca Transilvania este principalul investitor, alaturi de Risky Business, Marcelus Suciu - fondatorul Marty Restaurants si Dan Isai - fondatorul Salad Box. “Este o validare fantastica a eforturilor noastre faptul ca BT investeste in Ebriza” – a spus Cristian Dinescu,CCO si co-fondator Ebriza, cu ocazia anuntarii aceste investii de catre Banca Transilvania. „Suntem bucurosi sa investim in acest start-up, care va ajuta clientii IMM sa isi gestioneze mai bine afacerea. Ca banca a oamenilor intreprinzatori, este esential sa sustinem inovatia si dezvoltarea unui ecosistem de start-up-uri, asa incat sa fie cat mai usor pentru antreprenori sa faca business in Romania” – afirma, cu aceeasi ocazie, Omer Tetik, CEO, BT. Datorita acestei etape, Ebriza si-a propus sa isi canalizeze eforturile spre dezvoltarea propriului marketplace, care va da ocazia oricarui business sa isi conecteze instant softul de vanzare si gestiune cu furnizorii de produse si servicii.


Businessul e mai usor cu Ebriza

Ebriza este pentru antreprenorii deschisi, care isi doresc mobilitate si informatii esentiale, primite online, despre mersul afacerii lor. Practic, pentru acestia Ebriza inseamna:

  • Acces la toate functionalitatile de baza pentru a gestiona un business: emiterea bonurilor fiscale, nomenclator de produse si preturi, rapoarte contabile, rapoarte avansare de management – toate fara limita in privinta utilizatorilor sau a gestiunii.

  • Casa de marcat, softul de vanzare si de gestiune pot fi accesate online, non-stop, de pe orice dispozitiv. Astfel, antreprenorul poate urmari in timp real activitatea firmei, a stocurilor si a vanzarilor.

  • Afaceri din HORECA, retail sau servicii, integrate cu furnizorii lor sau cu prestatorii de servicii, cu aplicatiile de livrare comenzi sau de rezervari.
      
  • Solutie care se acceseaza (nu se instaleaza) si care poate fi folosita in 24 de ore. Serviciul Ebriza este gratuit pentru functionalitatile de baza, emitere de bonuri fiscale, nomenclator de produse si preturi si rapoarte contabile, clientii platind un abonament lunar raportat la functionalitatile extra contractate precum gestionarea stocurilor, managementul avansat al clientilor, integrari cu serviciile de livrare etc., iar clientii IMM ai Bancii Transilvania, care au cont pe BT Store, beneficiaza de abonamente negociate, pentru a le oferi ceva in plus in cadrul colaborarii noastre.

  • Gata cu gestiunea vanzarilor folosind doar casa de marcat clasica, fara raportari, fara gestiune de stocuri, unde totul este manual si unde datele care pot ajuta radical antreprenorul, practic, nu exista.

„Nu imi pot imagina cum ai mai putea face un business, orice fel de business, . Antreprenorul care foloseste doar o casa de marcat este in legalitate si atat. Nu va avea nicio informatie in timp real, legat de business-ul lui. Este foarte greu si pierzi foarte mult timp sa iti tot notezi informatii pe hartii si sa le treci in Excel-uri. Nu ai evidenta a stocurilor, a furnizorilor, a pierderilor, a profiturilor, nimic. In acelasi timp, pana la Ebriza, folosirea unui software de acest gen era foarte greu de accesat din punctul e vedere al costurilor. Ebriza rezolva si aceasta problema. In plus, antreprenorul are totul intr-un singur loc si poate accesa softul de oriunde. Si, da, rezolvam si partea legala: antreprenorii pot printa bonul fiscal pe casa de marcat” – ne spune Alexandru Mares, CTO si co-fondator.

Planuri de viitor? Da, multe: implementarea serviciilor mPOS, dezvoltarea marketplace-ului asa incat publicarea aplicatiilor furnizate de dezvoltatori externi sa fie si mai facila si rapida, integrarea cu programele software de contabilitate precum Saga si Winmentor, dar si dezvoltarea parteneriatului cu furnizorii de produse alimentare si bauturi.

Aceasta e povestea Ebriza, pentru antreprenori, asa cum ii spune si numele. ☺