Mituri despre factoring #3

Avem deja 2 mituri despre factoring demontate. Ne-a mai ramas unul singur, dar,  inainte, intra sa citesti cele doua articole aici si aici.

 

Mitul nr.3 Factoringul este un produs birocratic.

Factoringul presupune preluarea unei relatii comerciale cu un anumit partener, iar banca (factorul) trebuie sa intelega foarte bine cum se deruleaza aceasta, pentru a putea actiona corect si in interesul clientului sau daca intrevin evenimente asigurate.

Practic, contractul de factoring preia in oglinda termenii si conditiile contractului comercial/comenzii incheiat(a) de un client cu partenerii sai, iar factorul solicita acestuia respectarea lor, nimic in plus. Rolul bancii (factorului) nu este sa intervina in relatia comerciala, ci sa faca toate eforturile pentru a proteja interesele clietului sau.

 

Blocajele apar acolo unde una scrie in contracte comerciale/comenzi si alta se intampla in realitate. Tipul de client care nu constientizeaza importanta respectarii intelegerilor cu partenerul sau si are abordarea “stiu eu mai bine, lucrez de ani de zile asa” catalogheaza produsul ca fiind birocratic.

In realitate, daca aspectele de mai sus sunt respectate, iar banca (factorul) intelege in faza de analiza cum functioneaza relatia comerciala intre cei doi parteneri, derularea facilitatii ofera variante automatizate ce reduc la minim birocratia.

 

In concluzie, factoringul este un produs adaptat nevoilor companiilor, ramane doar sa existe disponibilitatea acestora de a-i intelege beneficiile.

Noi, la BT, avem un departament specializat care gestioneaza cu succes un numar important de tranzactii de factoring domestic si de export. In ultimii ani, fluxurile de aprobare si derulare ale acestor facilitati s-au automatizat, astfel ca toti clientii nostri pot utiliza online serviciile de factoring. In felul asta, timpul de raspuns s-a redus considerabil.

Si stim cu totii ca time=money, nu?