27 noiembrie 2020   |   Timp de citire: 8 minute

Refuz la plata sau anularea tranzactiei? Cand, cum si de ce?

Fie ca este vorba despre o plata care a fost eronat dublata, fie ca nu ai primit produsele pe care le-ai platit sau cele care au ajuns la tine nu corespund descrierii, ori ti-a fost anulata o tranzactie, iar banii nu s-au mai intors in contul tau, iti spunem de pe-acum ca astfel de lucruri... se mai intampla. Important e sa stii ce ai de facut intr-o astfel de situatie.

In cazul tranzactiilor buclucase cu cardul 💳, precum cele de mai sus, sfatul nostru este sa iei legatura direct cu comerciantul de la care ai facut shopping. Incearca sa ii spui  problema si cauta impreuna cu el o solutie . Asa e cel mai usor, pentru ambele parti. Mai mult decat atat, in acest caz, banii tai vor ajunge inapoi in cont intr-un timp mult mai scurt decat in cazul unui refuz la plata 😉.

#Sfat: Daca nu reusesti sa contactezi telefonic comerciantul, atunci incearca sa ii scrii si un mail, poate e mai rapid asa.

Totusi, in cazul in care prima varianta nu da rezultatele asteptate, nu e nici o problema deoarece vom incerca sa te ajutam noi, in cel mai scurt timp posibil. Ce ai tu de facut este:

  • Sa iei legatura cu pe colegii nostri din Call Center la 0264 308 028 si sa le explici situatia. Nu iti face griji de ora, sunt  pe faza 24/7 ca sa te ajute.
  • Sa ne faci o vizita in cea mai apropiata unitate BT. Dar nu uita, ia-ti cu tine buletinul! 😉


Noi vom analiza cererea ta de refuz la plata in functie de detaliile pe care dai si  este posibil sa iti cerem cateva documente justificative. Ele pot fi facturi, bonuri, chitante de POS, extrase de cont, mail-urile pe care le-ai schimbat cu comerciantul.  

⚖ Stim, cand vine vorba despre documente apare si reticienta ta de a ne face o vizita, dar tocmai din acest motiv iti spunem ca avem nevoie de acele acte 📃 conform cerintelor din regulamentele internationale de disputare a tranzactiilor cu carduri intocmite de Visa si Mastercard pentru a putea documenta cazul si a justifica solicitarea de returnare a sumei catre comerciant si banca acestuia.

Odata cu depunerea documentelor, noi te vom instiinta cu privire la demersurile pe care le-am initiat si vom reveni cu finalizarea solutionarii refuzului la plata prin intermediul unui SMS, a unui mail sau te vom suna.

Pe de alta parte, sa zicem ca ai observat o tranzactie necunoscuta in contul tau. Iti spunem de pe-acum un pont: paza buna trece primejdia rea. Asa ca, pentru a fi la zi cu toate tranzactiile de pe cardurile tale, urmareste-le în timp real din aplicatiile BT Pay sau din Neo. Astfel, ai toata informatia la un click distanta, la orice ora din zi 🌞 sau din noapte 🌙.

Primul lucru pe care te sfatuim sa il faci intr-un astfel de context este sa nu te alertezi, ia-ti un pic de timp si gandeste-te daca nu o fi vreo comanda plasata online pentru care nu a mai ajuns curierul si ai uitat de ea sau un abonament la care initial te-ai inscris gratuit, s-a sfarsit perioada de free trial, iar acum ai trecut automat la planul platit. Nu uita sa iti verifici si mail-urile pe care le-ai primit in perioada tranzactiei, poate-poate asa gasesti „vinovatul”.

Daca nu e in Inbox ✉, atunci iti sugeram sa iti intrebi sotia sau sotul, prietenul sau iubita, copiii sau chiar nepotii, macar asa, in treacat, daca nu li se pare cunoscuta aceasta tranzactie. Cine stie? Poate si-au facut un cadou  secret.  🤭.

Stim, pare putin ciudat ca iti spunem asta, dar odata ce ne anunti despre o astfel de tranzactie, noi o vom prelua ca fiind o reclamatie pe motiv de frauda. Prin urmare, iti vom solicita sa faci  o plangere catre organele competente sa investigheze frauda produsa, iar acest lucru poate avea repercusiuni nedorite in cazul in care autorul tranzactiei se dovedeste a fi chiar o persoana draga tie.

In cazul in care esti sigur ca tranzactia nu a fost  facuta de tine sau de cineva apropiat,  te rugam sa ne contactezi prin una dintre variantele mentionate mai sus.

❗ E important sa stii si ca in cazul in care cererea ta se solutioneaza nefavorabil vei avea de platit un comision pe care il percepem conform listei de taxe si comisioane aferente cardurilor.

Dar acesta nu este singurul caz in care o tranzactie poate sa iti dea ”dureri de cap”. Se poate intampla de asemenea sa se strecoare cateva greseli chiar si la tranzactiile din internet & mobile banking. De exemplu, poate din graba, ai ales un alt beneficiar sau s-a intamplat sa nu scrii suma potrivita, dar stai linistit, si aici exista o rezolvare 😊.

Sa presupunem ca platesti prin Neo sau BT24 factura la electricitate, iar in loc de 57 de lei a mai scapat un zero la final. Acum din contul tau au plecat spre furnizorul de energie electrica 570 lei asa, tam-nesam. Ei bine, intr-un astfel de moment e nevoie sa ne contactezi de indata:

🔸 fie direct prin mesageria securizata a aplicatiei:

  • In Neo o gasesti in sectiunea Mesaje, vino pe #IntrebBT sa afli exact pasii.
  • In BT24 este nevoie sa intri la sectiunea ”Mesaje”, iar mai apoi sa apesi pe butonul ”Intreb BT” din dreapta sus.

🔸 fie printr-o vizita intr-una dintre unitatile noastre.

#Sfat: Cel mai rapid si la indemana este sa ne scrii direct in aplicatie si sa soliciti anularea tranzactiei. Nu uita sa specifici si cateva detalii, precum: suma si numele beneficiarului pentru ca noi sa o putea identifica in cel mai scurt timp si bineinteles sa ne spui care este motivul pentru care doresti anularea tranzactiei, de exemplu in situatia data este suma scrisa gresit.

In cazul platilor interbancare, de cele mai multe ori dureaza putin pana cand banii tai ajung in contul companiei deoarece acestia sunt blocati pana la procesarea facturii. In tot acest timp trebuie sa ne contactezi deoarece odata ce plata a fost decontata de catre comerciant, noi nu o mai putem anula.

Cand vine vorba despre platile intrabancare trebuie sa stii ca acestea se efectueaza instant, prin urmare, recomandarea noastra este sa iei legatura direct cu comerciantul si sa solutionati intr-un mod amiabil aceasta situatie. Greseli... se mai intampla sa apara, asa ca odata anuntat comerciantul, cu siguranta veti gasi solutia potrivita.

 

Iar pentru ca suntem mereu pregatiti pentru #bankingladistanta, iti punem la dispozitie si o optiune prin care poti contesta tranzactiile care apar in cele mai uzuale situatii direct prin BT Visual Help. Vino sa vezi care sunt pasii direct pe #IntrebBT 😉.


Tranzactiile care trebuie refuzate sau anulate, ai vazut si tu, procesul este unul putin mai complex, dar suntem aici ca sa te ajutam. Prin orice situatie treci, suntem pregatiti ca impreuna sa gasim solutia potrivita. 😊

 

Editor: Mihaela Ban, Communication & PR Officer, Banca Transilvania