Ce le motiveaza pe alergatoarele din Cluj?

Am ramas placut impresionati sa constatam ca s-au inscris 1.500 de alergatori la Crosul Banca Transilvania din cadrul Maratonului International Cluj. Ne bucuram si mai tare pentru ca o mare parte dintre alergatori sunt, de fapt, alergatoare.

Le-am intrebat pe cateva dintre ele de ce alearga si ce le motiveaza la antrenamente, poate va inspira sa iesiti din casa si sa faceti sport.

        

Am avut ocazia sa discutam cu o sportiva profesionista, Adelina Elena, din Cluj, de asemenea inscrisa la Crosul BT. Obiectivul ei pentru aceasta cursa este sa alerge cat mai bine, intr-un tempo sustinut, fara variatii de viteza. Nu ne-a oferit un timp concret, probabil din superstitie.

Se antreneaza cam patru ore pe zi, iar locul obisnuit de alergare este, fireste, pista de atletism.

Pentru Diana Avirvarei sportul si alergarea si-au facut loc in viata ei in momentul in care a inceput sa lucreze. Lucreaza in domeniul IT, iar dupa noua ore de munca are nevoie sa-si anihileze toata energia.

Intotdeauna i-a placut sa alerge, dar mai serios s-a apucat de patru ani.

S-a inscris la cursa de 5 km pentru a socializa impreuna cu alti entuziasti ai sportului. Are un obiectiv clar: sa termine concursul sub 30 de minute.

        

“Ma antrenez cel putin de doua ori pe saptamana, in functie de timpul pe care il am la dispozitie, insa combin alergarea cu sala de forta. Nu alerg pe banda, prefer alergarile in aer liber”, ne-a spus ea.

Anul trecut nu a participat la Crosul BT, din cauza unor probleme de sanatate, dar s-a inscris la alte concursuri, tot in Cluj, precum Crosul de noapte sau Crosul Divelor.

Alearga in general prin parcul central, parcul Babes si mai rar prin Faget/Hoia si prin imprejurimi. Diana ne-a spus si ce sportivi o inspira: Kilian Jornet, la baieti, si Daniela Ryf, la fete, pentru ca sunt oameni cu o ambitie iesita din comun si pentru ca o motiveaza si pe ea sa fie la fel.

Am invitat-o pe Diana sa dea un sfat alergatoarelor incepatoare, care s-au inscris pentru prima data la un concurs de alergare.

“Cred ca sfatul cel mai util ar fi sa se hidrateze corespunzator, sa tina cont de nevoile si semnalele corpului si sa incerce sa se concentreze sa intre in competitie cu ele insele, nu cu restul participantilor. Trebuie sa incerci sa-ti depasesti constant propriile limite, pentru ca nimic nu infloreste din zona noastra de confort”.

Le multumim pentru implicare si le dorim SUCCES!

Comentarii