Design-ul, ca afacere si designer-ul, ca antreprenor

Saptamana trecuta, miercuri, 5 iulie a avut loc cea de-a doua intalnire din seria Kane Citizens Programme (Designerul, ca antreprenor, dedicata antreprenorilor din industria design-ului, atat celor consacrati, cat si celor aflati la inceput de drum).

Ne-au fost parteneri V For Vintage, o platforma care promoveaza si pune in contact designerii romani si creatiile lor cu un public educat si cunoscator. Discutia a fost moderata de Laura Calin (V for Vintage) care i-a avut invitati pe Adi Popescu, antreprenor cu 15 ani experienta in industria textila la nivel international - supply chain si comercial si din partea noastra, pe Dragos Ungureanu, Director Adjunct Comercial IMM si Alex Moise, Director departament Activitati Creative si Cultura.

Am redat LIVE, pe contul de twitter al bancii noastre toata conversatia. Mai jos, principalele idei desprinse si cateva idei pentru a va dezvolta afacerile daca sunteti deja designer sau daca va ganditi sa incepeti un business in acest domeniu.

 

  1. Design-ul inseamna mai mult decat creativitate daca vrei sa faci din el un business profitabil– desi in mod normal exista perceptia ca ideile bune si creativitatea sunt suficente pentru a incepe o afacere in domeniul designului, toti cei prezenti la intalnire au subiliniat importanta competentelor antreprenoriale. O afacere are niste reguli si are nevoie de o expertiza specifica. Sfatul lui Adi Popescu, un antreprenor cu experienta in domeniu a fost acela de a contacta si de a asculta experti, de a tine cont de sfatul consultantilor de business chiar si in acest domeniu aparent exclusiv creativ.

 

  1. "Vinde povestea din spatele produsului pentru  a avea succes in business-ul de design" Dragos Ungureanu de la BT a subiliniat ca pentru a putea obtine increderea furnizorilor, a bancilor, a proprilor angajati si in primul rand a clientilor finali trebuie sa ai o poveste in spatele unui produs de design. Povestea trebuie sa fie credibila, puternica si spusa cu incredere pentru ca ea sa convinga.

 

  1. "Un designer nu lucreaza niciodata singur. El este definit prin spatiul lui de colaborare." a spus reprezentantul Universitatii Nationale de Arte prezent la eveniment. Punerea impreuna a cunostintelor, ideilor si a experientei poate constitui o cale mai clara catre succesul in acest domeniu marcat in general de individualitati puternice.

 

  1. Fii mereu la curent. Adi Popescu a povestit despre importanta investitiei in design si in propria actualizare permamenta. O solutie este participarea la cele mai importante evenimente ale industriei, la targurile de profil de la Paris sau Milano. Mai mult, conexiunile si networking-ul relevant sunt esentiale pentru a stabili un sistem de colaborare valid si functional, de tip win-win.

 

  1. Ajutorul cel mai important la inceput de drum: sa reducem cat mai mult cheltuielile cu banca. La BT in primul an nu ai comisioane cu Contul Primul An gratuit. BT Mic a fost una dintre solutiile de finantare prezentate antreprenorilor in design.

Urmatoarea intalnire Kane Citizens Programme in parteneriat cu Banca Transilvania are loc miercuri, 19 iulie, de la 11.00. Ne citim pe Twitter BT pentru live updates. Tema: Rolul jurnalismului in societatea actuala. Parteneri ne sunt cei de la Decat o revista. Pe curand!

Kane Citizens Programme inseamna sase sase intalniri cu antreprenori din industrii diverse care discuta oportunitati de colaborare, dar si solutii pentru provocarile lor de zi cu zi. Suntem parte din acest program pentru ca noi credem in colaborare si sustinem punerea impreuna de idei, de oameni si de proiecte. De aceea, suntem mandri ca sustinem acest program atat de necesar pentru atreprenori.