#InterviuBT | Am nevoie de un director economic in echipa firmei mele?

  1. O firma, fie ea mica sau mare, are nevoie neaparat de un director economic sau de un economist priceput in echipa?

In discutiile pe care le-am avut cu antreprenori de-a lungul timpului, multi mi-au spus ca au un contabil bun. Practic, trimit facturile si alte documente financiare la contabil si gata, considera ca tot ce tine de managementul financiar e rezolvat. Apoi, ajung in situatii in care li se solicita detalii financiare, inclusiv planuri pentru ideile lor si nu stiu exact cum sa procedeze mai departe. Multi antreprenori intampina dificultati cand se adreseaza unei banci, de exemplu, pentru ca banca solicita mai multe documente si estimari financiare inainte de a acorda un credit pentru analiza dosarului. In concluzie, cred ca e foarte util pentru orice antreprenor sa aiba un director economic sau un economist foarte priceput in echipa.

 

  1. Care credeti ca e rolul practic al acestuia intr-o echipa?

Un economist te ajuta nu doar sa intelegi unde s-au dus banii firmei tale, lucru pe care il poti afla cu usurinta din contabilitate, ci te ajuta si sa analizezi aspecte precum:

  • De ce cresc cheltuielile?
  • Cand trebuie sa facem plati si cand vom avea banii necesari?
  • Cand avem bani pentru investitiile pe care le planuim?
  • Cat ma costa banii pe care ii folosesc? E mai ieftin sa folosesc banii mei intr-un proiect sau sa iau credit?

Adica un economist te ajuta sa analizezi ce s-a intamplat, cum se dezvolta firma ta dar si sa faci niste planuri de viitor. Rolul cred ca e cu atat mai important cu cat ai pe cineva alaturi care porneste de la o analiza clara, rationala a situatiei si poate propune niste idei la care poate nu te-ai gandit.

 

  1. Ce le recomandati antreprenorilor?

Sugerez antreprenorilor romani cateva idei, care se pot dovedi utile in dezvoltarea afacerii lor:

  • sa incerce sa gaseasca o solutie pentru a avea aproape un economist priceput. Chiar daca afacerea e la inceput, pot gasi, de exemplu un economist care sa accepte sa le fie mentor pana se dezvolta afacerea.
  • sa fie atenti la costul banilor. Uneori, poate fi mai scump sa negociezi niste discounturi cu furnizorii tai, pentru plata materiei prime, decat costul unui credit. Plus ca ai emotii daca vei avea bani la timp pentru urmatoarea runda de plati …
  • sa investeasca in dezvoltarea echipei lor si a lor. Sa invete cat mai multe despre finante si sa incerce sa se sfatuiasca cu oameni cat mai priceputi.

Si bineinteles, le urez succes si sper sa-si dezvolte afacerile asa cum isi doresc!

 

Interviu cu Daniel Szekely, Director clienti IMM, Banca Transilvania

Comentarii