“Trebuie sa ne gandim din timp care va fi provocarea peste 3 ani, ce trebuie sa facem anul acesta pentru ca in 2 ani sa fim pregatiti”, Leontin Toderici, la ZF Tech Day


Un interviu despre Banca Transilvania si tehnologie, acordat Ziarului Financiar de Leontin Toderici, Director General Adjunct – Chief Operations Officer, Banca Transilvania.


Mesaje-cheie:

  •  Banca Transilvania a crescut mult, am ajuns pe pozitia unu. La inceput am avut o crestere organica, dar am avut si doua achizitii, am achizitionat Volksbank Romania (2015) si Bancpost (2018). Dupa cele doua fuziuni, portofoliul de clienti si de locatii a crescut mult, iar nevoia unei infrastructuri flexibile, care sa raspunda on click la nevoile bancii a fost din ce in ce mai vizibila. Atunci am discutat cu partenerul nostru de foarte mult timp, Orange pe partea de telco, le-am spus nevoia noastra si intamplarea a facut ca avea o solutie foarte noua pe piata si nu ne-am dat in spate sa spunem haideti sa implementam o tehnologie noua pe piata din Romania, nu e prima data in cazul nostru si ne gandim in special la nevoi viitoare ale bancii.

  •  In general cand facem o schimbare, incercam sa urmarim in principiu patru indicatori: simplitate, scalabilitate, siguranta si experienta. Pe partea de simplitate, am vazut dupa demo-urile pe care le-am facut cu Orange ca e un mare pas in fata SD-WAN-ul, ca e mult mai simplu sa pregatim un nou branch, sa relocam un nou branch, sa ne interconectam cu alte aplicatii, sa ne pregatim pentru viitor pentru partea de utilizare a cloud-ului. Pe partea de scalabilitate, cum am spus, am crescut, avem peste 500 de locatii, numarul de clienti este mare, asteptarile lor sunt mari, device-urile pe care le conectam sunt tot mai multe si evident ca o solutie trebuie sa fie scalabila. Ca siguranta – principalul atribut al unei banci este siguranta. Pana la urma, functionam pe baza de incredere, iar incredere fara siguranta nu se poate. Solutia a raspuns foate bine pe zona de criptare, de securizare a datelor. Nu in cele din urma, exerienta – ma refer la experienta echipei din tehnologie, de cat de repede pot sa reactioneze la cerintele tot mai diverse ale businessului, cat de repede pot pune o tehnologie noua on click. SD-WAN e chiar un click, iar interfata grafica, modul de definire, de replicare a unei definitii e foarte simpla, e un click.

  •  Ne-am uitat la user experience si la simplificare, precum si la managementul centralizat. Suntem o banca cu retea foarte mare, cu acoperire nationala, avem si prezenta externa, in Italia si Republica Moldova. Ne uitam foarte atent la cat de repede putem sa le ducem know-how in afara sau putem sa il aducem in interiorul tarii. Managementul centralizat pentru intreaga retea si simplitatea operarii au fost printre motive, provizionarea rapida a unui nou branch. Evident, posibilitatea de a avea feature-uri avansate pe partea de securitate, firewall, IPC, maleware protection, precum si o buna vizibilitate a traficului din retea. De foarte multe ori e nevoie sa scanam documente, continutul si marimea lor difera, mai multe aplicatii concurente pe aceleasi benzi de comunicatii. O buna administrare a prioritizarii traficiului si o scalabilitate rapida ne-au facut sa ne uitam la aceasta solutie.

  •  In urmatoarele 20 de luni avem in vedere upgrade-ul de core-banking, care sa faca din el un adevarat omnichannel. Plus lansarea unei noi aplicatii de online banking.

Interviul video poate fi urmarit pe Ziarul Financiar.