04 decembrie 2020

Daniel Burcea, Director BT Roma: De la Fontana di Trevi, la Banca Transilvania

Daniel Burcea este coordonatorul activitatii BT in Italia si interfata noastra in relatia cu comunitatea de romani din zona, cu clientii, cu institutii si consultanti locali, ne reprezinta la evenimente si are o contributie directa la dezvoltarea produselor si serviciilor BT Italia. Cei care il cunosc, spun despre el ca este energic, ambitios si deschis.

Este din Bucuresti si are 14 ani de experienta in banking, in Romania si in Italia. A inceput din studentie, la Bancpost, pe partea de operatiuni si creditare. Dupa aproape 4 ani, in 2010, a venit la Banca Transilvania, in echipa IMM, dupa care a fost promovat Sef Agentie Bagdasar – Bucuresti. In cei 5 ani in care a avut aceasta functie, a reusit sa aduca agentia pe profit, ajungand in top vanzari credite pentru IMM-uri, de consum si imobiliare, precum si pe partea de asigurari Aegon. Anul 2014 a adus o schimbare radicala in cariera si in viata, odata cu venirea in echipa BT Italia.

 

Hadeti sa ii aflam povestea!

La inceputul anilor 2000, Daniel Burcea venea pentru prima oara in Italia, in vacanta. Cum o vizita la Roma nu se poate fara un drum la Fontana di Trevi, asa a fost si in cazul lui. Odata ajuns acolo, a urmat traditia de a arunca in apa monede peste umar, in minte cu o dorinta.  “Imi amintesc, cu drag, ca am aruncat un banut in fantana, iar dorinta mea a fost ca intr-o zi sa lucrez in Roma, in banking” – isi aminteste Daniel Burcea. Acesta a fost primul pas spre povestea lui de azi.

 

  • Extinderea BT in Italia a venit … manusa

De la momentul Italia – Fontana di Trevi au trecut cativa ani, dar dorinta ramasese: “Ma gandeam anii trecuti ca mi-ar placea o experienta internationala, calatorind mereu si avand prieteni in strainatate. Aveam de pe atunci curiozitatea sa vad cum este sa lucrezi in alte tari, cum este sa fii altfel decat turist. Afland (cu mare bucurie J) ca Banca Transilvania se extinde in Roma, am simtit ca poate fi o oportunitate pentru mine si am aplicat. Eram intr-o perioada de succes profesional la BT in Bucuresti si pe atunci eram de 5 ani in banca. Extinderea BT in Italia a venit … manusa, cu toate la un loc: ideea de provocare noua, de strainatate si de a continua sa lucrez la BT” – ne-a spus Daniel Burcea. A lasat acasa familia, prietenii si locuri care faceau parte din viata lui. Timp de 4 ani a fost director comercial la  Sucursala BT Italia, dupa care a devenit directorul acesteia.

 

  • In echipa BT Italia, de la primii ei pasi si primii clienti

Acum, Daniel Burcea coordoneaza o echipa de aproape 10 persoane, romani si italieni.

“A fost foarte interesant sa fiu parte din BT Italia de la primii pasi si de la primii clienti. Cerintele sistemului bancar din Italia sunt foarte ridicate, iar concurenta e mare. BT a avut curajul sa dezvolte in Italia produse de la zero, sa reuseasca intr-o piata noua, in care diversitatea ofertelor este foarte mare, iar mediul este cat se poate de profesionist si respectat”.- spune Daniel Burcea.

 

  • Mesajul pentru clientii BT Italia: Continuati sa aveti incredere!

BT Italia are aproape 7.000 de clienţi romani si italieni. Fiind singura banca romaneasca din Italia, era de asteptat sa aiba magnetism mai ales pentru romani, asa incat acestia reprezinta 90% din clienti. Banca sustine spiritul antreprenorial romanesc inclusiv in Italia, asa incat este partenerul a 250 de companii din zona Roma. Prin ceea ce ofera, banca este potrivita mai ales pentru cei cu tranzactii in Italia si intre Italia si Romania. “Suntem singura banca din Italia care da posibilitatea clientilor de a cumpara o casa in Romania, cu banii castigati in Italia. De asemenea, suntem atractivi pentru societati italienesti care investesc in Romania sau care fac parte din grupuri comerciale cu filiale in ambele tari. Am reusit pana acum sa aducem BT Italia la un nivel de baza specifica unei banci de aici, cu produse tipic italienesti, in special pentru romanii nostri din Italia, precum si pentru cei care fac legatura intre Italia si Romania” – adauga Daniel Burcea.

El vede potential pe businessurile cross border, achizitia de imobile, firmele, societatile comerciale sau punctele de lucru italienesti in Romania. Cu alte cuvinte, sucursala BT Italia sustine persoanele care au legatura cu Romania, printr-o retea foarte extinsa de sucursale, de peste 500, iar in Italia, prin consultanta in romana, italiana si engleza, precum si cu program prelungit joia, adaptat programului clientilor.

„2020 a inceput promitator pentru BT Italia, cu noi produse, credite, din luna martie 2020 a trebuit sa traim cu totii noua realitate. Ne-am luat toate masurile de protectie, iar odata cu introducerea noilor reguli, echipa a fost impartita in doua ture de cate 2 saptamani de work from home, prin rotatie. Desi a fost complicat, am reusit sa digitalizam mai multe produse, sa mutam intalnirile in online si am mers inainte. Ulterior a devenit o obisnuinta purtarea mastii si restul regulilor, chiar nu le mai simtim. Mesajul meu pentru clientii BT Italia este sa continue sa aiba incredere – in ei, in BT si ca trecem si de pandemia asta ”spune Daniel Burcea.

 

  • Cele mai frumoase momente la BT Italia

Daniel Burcea ne spune, cu drag, cele mai frumoase momente la BT Italia. Pentru ca Banca Transilvania este o banca prietenoasa, ospitaliera, doua dintre acestea au legatura cu doua vizite:

-        Vizita Simonei Halep, in aprilie 2019, in contextul participarii ei la Italia Open, cand s-a intalnit cu echipa BT Italia.

-        Vizita ministrului diasporei, in care s-au discutat proiecte pentru sustinerea comunitatii de romani din Italia.

-        Cinele de Craciun cu echipa BT Italia, cand este un moment aparte pentru ca, intr-un fel sau in altul, apare dorul de Romania. Reusim sa fim mai uniti in cadrul echipei si sa imbinam ambele culturi.

-        Iluminarea Columnei lui Traian din centrul Romei in culorile steagului Romaniei, eveniment sustinut in exclusivitate de BT Italia.

  • Cele 10 lucruri noi aduse de Italia in viata lui

Ne-a spus si ce a adus in viata lui mutarea in Italia si ce a trebuit sa invete: teamwork internatonal, calatorii in tara deoarece clientii sucursalei sunt din toata tara si, mai ales adaptarea la un nou stil de viata. Ce a trebuit sa ia de la zero? Cunoasterea pietei din Italia, gandirea diferita, ce anume isi doresc romanii si italienii, comunitatea romani din zona, dar si limba italiana. Daniel Burcea ne-a spus, de asemenea: “In Italia este un obicei foarte frumos, de a manca in familie duminica, la pranz. In mod sigur o sa-l preiau si eu, in familia mea, inclusiv in Romania. Am invatat si retete noi, cum ar fi Carbonara, paste care imi plac foarte mult”.

 

  • Despre relatia cu Italia, in 5 intrebari si 5 raspunsuri

Ce iti place cel mai mult in Italia?

Daniel Burcea: Echilibrul dintre viata personala si profesionala pe care ti-o da societatea. Italienii au un stil foarte placut de a se respecta, de a trai, de a imbina utilul cu placutul.

Ce ai aici si nu ai in Romania?

Experienta BT in strainatate, oportunitatea de a sustine direct spiritul romanesc in Italia si o clima total diferita.

Ce apreciezi cel mai mult la italieni?

In Italia am intalnit un spirit antrepenorial aparte, bazat pe valori traditionale, eficienta si calitate. Italienii sunt toleranti, sociabili, eleganti, intr-un fel relaxati, au parte de multiculturalitate, stiu sa se respecte, vorbesc la superlativ de tara lor. In plus, sunt foarte atenti la detaliile care tin de propria persoana. Isi organizaeaza foarte bine ziua, incep cu cafeaua matinala si cu croissant, merg la job, au pauza o ora – doua pentru celebra siesta dedicata reincarcarii bateriilor pentru a doua parte a zilei. Seara o incheie mergand in centrul Romei pentru un aperitiv si o pizza sau pentru “una bella pasta”. Acum, in contextul pandemie, traditia aceasta e pusa deoparte, dar sunt sigur ca va fi reluata. Apreciez, de asemenea, forza interioara cu care au trecut prin toate provocarile aduse pana acum de COVID-19.

Placerea “vinovata” luata de la italieni?

Cafeaua! Desi in Romania nici nu stiam cum este gustul ei, in Italia beau cam 3/zi. M-am obisnuit inclusiv de la clientii nostri, pentru ca unele intalniri au loc in stil italienesc. Cafeaua chiar intareste legatura dintre banca si clienti, ne bucuram. Noi suntem o banca human, iar pentru o colaborare “cu cofeina”, intalnirile noastre uneori si un espresso scurt, de 2- 3 minute, in stil italian.

Ce expresie italiana iti place foarte mult?

Volere è potere - Daca vrei, poti. Imi place pentru ca aceste cuvinte sunt aspirationale si inspirationale, te fac sa mergi mai departe, sa nu te dai niciodata batut. Se vede ca italienii sunt un popor de cuceritori din cele mai vechi timpuri: stiu se adapteze, sa treaca peste obstacole, sa le lase in urma. Aceasta expresie si italienii m-au invatat ca nu exista nu se poate, ca trebuie sa ai incredere – in tine, in ceilalti.  Indiferent de situatie, nimic nu e un capat de lume tocmai pentru ca trebuie sa gasesti solutii la probleme si nu probleme la solutii.

 

Aceasta este povestea lui Daniel Burcea, despre relatia speciala cu Italia. De la dorinta spusa la Fontana di Trevi, la Banca Transilvania, dupa cativa ani care au meritat asteptarea.

 

Editor: Laura Petrehus, Director Adj. Comunicare & PR, Banca Transilvania