10 decembrie 2021

Daniela Bota: „Primesti ceea ce oferi.”

Empatia si intelegerea, mereu pe primul loc. Cu acest gand si-a inceput Daniela Bota cariera printre #OameniidelaBanca si iata ca, la 14 ani distanta, lucrurile nu s-au schimbat cu mult, ci doar au devenit si mai puternice. Mai multe despre factorii care au contribuit la acest mindset, descopera in articolul de mai jos!

Intrarea Danielei in banking nu a fost premeditata. Ea terminase studiile in Stiinte Juridice si a profesat ca Jurist timp de 5 ani de zile. Dupa o perioada de pauza, a simtit nevoia unei schimbari, iar la recomandarea unei prietene, a aplicat pentru un post in echipa Bancii Transilvania. Totul se intampla in ianuarie 2007, iar la acea vreme, Daniela a devenit Casier in banca. 7 ani mai tarziu, a intrat pe Front Office, ocupand si functia de Inlocuitor Sef Agentie, iar de cateva luni si-a facut debutul pe proiectul nostru de Receptie ca Expert Solutii Clienti, la Agentia Orastie, Sucursala Deva. Iata cum a raspuns Daniela acestei noi provocari:

„Am imbratisat provocarea la fel cum am facut-o si in urma cu 14 ani, cand intram pentru prima oara in banking. Nu stiam exact ce se intampla aici, dar am fost deschisa oportunitatii. Rabdarea pe care o am si deschiderea catre provocari ma pozitioneaza perfect aici. In orice caz, decizia a fost luata si mai usor luand in calcul sustinerea pe care o am in spate din partea colegelor mele. Este extrem de important sa stii ca exista oameni carora le poti cere ajutorul, fara sa te judece sau sa te priveasca cu superioritate. Asa sunt colegele mele. Noi suntem in aceeasi formula de foarte multi ani si pot spune ca ne comportam ca intr-o familie. Fara suportul lor si al sefei de agentie, nu as fi reusit sa ajung unde sunt acum. Sunt tot felul de situatii cu care te intalnesti intr-o zi, iar daca ai suportul celor din jur, treci mult mai usor peste.”

Cand isi aminteste de prima sa zi alaturi de colegi, Daniela isi aminteste de zambetele si caldura cu care a fost intampinata. Asa cum ne-a marturisit, nu mai lucrase in domeniul bancar pana sa ajunga in BT. Chiar daca emotiile de inceput au fost inevitabile, si-a dat seama in timp ca totul e greu pana in momentul in care incepi. Dupa, lucrurile vin de la sine, iar pentru Daniela, cel mai important lucru a fost sa descopere ca, indiferent de orice, nu trece singura prin asta si ca are mereu alaturi persoane care sa ii ofere suport, ca intr-o adevarata echipa.

In banking, asa cum probabil se banuieste, nicio zi nu seamana cu cealalta. Tot timpul apar situatii diferite si clienti cu tipologii diferite. Challenge-ul este sa reusesti sa vii cu solutia optima pentru fiecare dintre aceste contexte. In cazul Danielei, abordarea ei s-a bazat in special pe unul dintre darurile cu care a fost inzestrata: rabdarea.

„E important sa iti asculti clientii, nu doar sa dai impresia ca faci asta; sa fii cu mintea si sufletul acolo pentru a le oferi solutia potrivita. Ma comport cu clientii agentiei la fel cum mi-ar placea mie sa se comporte cineva cu mine. Cred ca asta face diferenta. In plus, toti clientii trebuie tratati la acelasi nivel, cu aceeasi daruire. Niciodata nu ar trebui facuta diferenta in functie de statutul sau conditia sociala a unei persoane.”

Daniela pune suflet in fiecare interactiune cu cei din jur, iar acest lucru continua si atunci cand usile biroului se inchid. Cu ceva timp in urma, a fost implicata timp de un an de zile intr-un proiect de voluntariat, la un centru de varstnici din Orastie. Ii place sa ofere ajutor neconditionat, iar acolo a descoperit cat de multa bucurie poate aduce un simplu gest. A cunoscut persoane care, in tinerete, au ocupat functii importante, iar copiii fiind plecati in strainatate, au ajuns in centru. Vedea fericirea pe chipul lor atunci cand rememorau povesti din trecut, din tinerete: „Simteau nevoia de a comunica cu cineva. Asta i-a facut sa se simta bine. Si pe mine la fel!”

Pentru Daniela, weekendurile din prezent sunt dedicate locului cel mai aproape de inima sa: casa parinteasca, din Ghelari, Tinutul Padurenilor. „Un weekend perfect e un weekend petrecut acasa, la parintii mei; sa ma astepte mama cu renumitele placinte padurenesti sau cu gogosile ei delicioase si sa stam la povesti. Dupa, sa ma duc la o plimbare si sa ma conectez cu natura. E foarte important pentru mine si se intampla de cand sunt mica. Imi amintesc ca, de multe ori, cand ma duceam acasa la ai mei, ma descaltam si mergeam asa prin iarba. Sau imi luam cateva momente in care doar sa privesc cerul, pur si simplu. Sunt lucruri simple care ma incarca cu energie, iar acasa la ai mei imi gasesc linistea. Asa a fost dintotdeauna.”

 

Draga Daniela, iti multumim pentru daruirea cu care iti finalizezi fiecare dintre obiective si pentru emotia pe care o cultivi prin fiecare interactiune. Suntem mandri ca te putem numi unul dintre #OameniidelaBanca!

 

BT Extra – intrebari extra pentru #OameniidelaBanca!

Cum ti-ai descrie echipa in cateva cuvinte?

„Aproape de mine, tot timpul cu zambetul pe buze si mereu pregatiti sa ofere ajutor. E foarte important sa stii ca ai sustinerea echipei. Nu te poti descurca intotdeauna singur, mai ales cand apar tot felul de situatii. Un sfat sau o indrumare oferite cu caldura conteaza enorm, iar eu ma bucur ca am gasit asta aici.”

 

Ce lectie importanta te-a invatat experienta in voluntariat?

„Trebuie sa ajutam oamenii cat putem. Nu te costa absolut nimic. Daca iti rupi o ora din timpul tau, o data pe saptamana, eu zic ca nu e foarte mult, mai ales cand stii ca poti face un bine cuiva. Aduci un pic de veselie, un zambet pe chipul unui om. Eu am o sensibilitate fata de persoanele in varsta. Daca as avea foarte multi bani, le-as da lor, sa le fie mai usor.”

 

Care e motto-ul dupa care te ghidezi?

„Primesti ceea ce oferi. Acesta este motto-ul meu dintotdeauna. Si, in plus, daca poti sa oferi cuiva ajutor, fa-o. Ori de cate ori se iveste ocazia.”