21 ianuarie 2021   |   Timp de citire: 5 minute

Iulia Cutopal, BT Italia: Totul incepe cu... perché

Iulia Cutopal este unul dintre #oameniidelabanca, mai precis de la BT Italia, unde este Sef Serviciu Operatiuni. Se considera o persoana responsabila si, in acelasi timp, norocoasa. Gandeste de doua ori inainte sa faca ceva si planifica marea majoritate a lucrurilor si evenimentelor din viata ei. Despre ea si despre parcursul de la BT Romania la BT Italia, in cele ce urmeaza. 

 

Din Mangalia in Sicilia si apoi la Roma. Segui il tuo cuore e farai sempre ciò che è giusto

Iulia este din Mangalia, iar in perioada facultatii si a masterului a locuit la Bucuresti, unde a studiat la Facultatea de Inginerie Mecanica in franceza si, ulterior, economie internationala, la Academia de Studii Economice. Printre primele joburi pe care le-a avut in domeniul bancar s-a numarat si cel in echipa de colectare debite a Bancii Transilvania, in Bucuresti.  

 

2013 a fost anul marilor schimbari odata cu mutarea in Italia si renuntarea la job-ul din Romania. Primii ani petrecuti in Italia au insemnat un nou inceput, redescoperirea simplitatii lucrurilor. Ne-a spus ca la inceput a resimtit din plin socul cultural, in acelasi timp a crescut mult pe toate planurile. A vizitat locuri minunate, a cunoscut oameni si obiceiuri noi si, bineinteles, nelipsitele traditii culinare mediteraneene 😊. A invatat ca ziua buna incepe cu un espresso adevarat. Referitor la acest mare pas, Iulia ne indeamna sa ne urmam inima pentru ca intotdeauna vom face alegeri bune. Sau, cu alte cuvinte, Segui il tuo cuore e farai sempre ciò che è giusto.

  

Din 2016, din nou la BT. Dar in Italia

„Nu mi-as fi imaginat niciodata ca o sa pot lucra din nou, pentru BT, de aceasta data in Italia. Dar uite ca la finalul lui 2016 am primit o veste minunata, urma sa fiu angajata in Roma, la BT Italia”. BT Italia este pentru ea o motivatie puternica, iar cu ajutorul experientei, pasiunii si dedicarii reuseste, impreuna cu echipa din care face parte, sa exceleze. Clientii BT Italia au mereu nevoie si de latura umana a angajatilor, sa vorbeasca romaneste si de aceea prin ceea ce face Iulia, in momentele de face-to-face cu clientii, le este mereu alaturi, cu o vorba buna, cu o explicatie sau cu indrumarile de care eu nevoie. Tot ea este de parere ca “indiferent de cum ti-e ziua, trebuie sa le zambesti clientilor si sa ii ajuti cum poti mai bine pentru ca nimic nu e mai placut decat sa ii faci ziua mai buna unui om despre care stii ca munceste pe alte meleaguri pentru a-si face familia fericita”. Ca responsabil pe partea de operatiuni, job-ul sau inseamna o mare responsabilitate, de coordonare si verificare a activitatii operationale. Practic, tot ce inseamna ca tranzactiile sa mearga struna.

 

In ultima perioada, odata cu pandemia, comunitatea noastra de romani din Italia a avut mai multa nevoie de sistemul bancar, iar BT Italia a incercat sa fie cat mai de ajutor. Iar Iulia se bucura ca poate contribui zi de zi la aceasta experienta.

 

Acolo unde apare o problema, cu siguranta exista si o solutie

Doua dintre cele mai mari calitati ale Iuliei sunt pozitivitatea si empatia, iar acolo unde exista o problema, se straduie mereu sa gaseasca o solutie. Ii place sa respecte regulile de orice fel si sa-si faca treaba ca la carte. „La finalul zilei, cand stiu ca am facut o treaba buna, sunt linistita. Sunt doua lucruri bine implementate de cand am pasit pe meleagurile Italiei si care mi-au intrat in sange: sa ai un orar bine stabilit si sa urmezi indeaproape toate regulile”.

 

Sportul are o mare importanta in viata ei, este una dintre marile ei pasiuni. Aproape toata viata a practicat inotul si isi aduce aminte cu drag de copilarie cand bunica o ducea la piscina. Fiul ei de 7 ani a mostenit dragostea pentru sport si nu e de mirare ca se simte cel mai in largul lui la piscina sau la mare. De asemenea, in timpul liber ii place sa calatoreasca si sa citeasca. Cu exceptia perioadei de pandemie, care ne-a oprit pe toti din planurile noastre, Iulia este mereu gata de plecare. „Imi place sa calatoresc, sunt curioasa din fire si sunt convinsa ca toate lucrurile din viata noastra se intampla cu un scop, motiv pentru care imi pun mereu intrebarea ”.

 

Ne bucuram ca Iulia a reusit sa isi raspunda la intrebarea “De ce Banca Transilvania?”, chiar de doua ori in cariera ei 💛.

 

Editor: Iulia Sirca, Banca Transilvania