16 iulie 2020   |   Timp de citire: 7 minute

Mesajele top managementului BT la ZF Bankers 2020. Despre trenduri generate de pandemie, responsabilitate si oportunitati

Reprezentanti ai top managementului bancii noastre au participat si in acest an la ZF Bankers Summit 2020, cel mai important eveniment anual dedicat industriei bancare din Romania, organizat de Ziarul Financiar in 14 – 15 iulie.

In format adaptat vremurilor, si anume online, ZF Bankers a reunit aproape 30 de persoane - oameni din banking, consultanti, avocati si analisti care au creionat imaginea actuala a sistemului bancar, impactul pandemiei in economie si scenarii despre revenirea economica. Banca Transilvania a fost reprezentata de Omer Tetik, Director General, de Luminita Runcan, Director General Adjunct, Chief Risk Officer si de Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking.
 

Declaratii BT:

Omer Tetik, Director General:

  • In ultimii ani am invatat foarte multe despre agilitate de la fintech-uri. Sunt competitori pentru banci, insa de la inceputul pandemiei bancile au facut eforturi mari pe partea de tehnologie si au asigurat continuitate, langa servicii noi. Din ce am vazut, clientii au preferat partenerii de incredere, adica bancile prin care primesc salariile si unde au depozitele si creditele lor.
  • Si la BT am accelerat proiecte digitale in pandemie pentru a sustine bankingul de la distanta. Tehnologia nu mai este nice to have, ci must have. BT Pay avea anul trecut 260.000 de ultilizatori, iar acum ne apropiem de 1 milion.
  • BT dupa 4 luni de criza generata de pandemie? Suntem in continuare optimisti, trebuie sa fim prudenti si precauti, incercam sa gestionam ricurile pentru actionari si clienti. Din a doua parte a lunii mai, revenirea in economie este destul de puternica. E important in revenire sa luam sus cat mai mare parte din popor si firme, in ce investim ca sa crestem competitivitate pe termen lung . Suntem aici ca sa finantam economia si clientii.
  • Strategia BT pe digitalizare: Orice interactiune cu clientii o gandim si in varianta digitala. Noi suntem o banca de retea, iar prin digital ne gandim cum sa facem experienta clientilor mai buna.
  • Inca exista sentimentul de frica daca ne gandim la investitii, la calatorii.  Asteptarile oamenilor sunt foarte mari intr-o perioada scurta, ceea ce poate genera resentimente.
  • Vrem sa crestem in continuare, atat cat piata ne permite si clientii au incredere in noi. Cresterea a fost criza 2008 a creat o oportunitate pentru BT, iar banca a folosit-o foarte bine.
  • Nu avem tinte de achizitii in acest an, nu cred ca vor fi vanzatori. Am adunat experiente si competente ca sa continuam cresterea organica.


Ziarul Financiar:

Omer Tetik, CEO BT: „In ultimii ani am invatat foarte mult de la fintech-uri, dar realizam si planurile noastre. In 2020 este aproape imposibil sa vorbim de achizitii. Continuam cresterea organica.”

 

Luminita Runcan, Director General Adjunct, Chief Risk Officer:

  • La persoanele fizice ne uitam la gradul de indatorare. Suntem atenti la gasirea de solutii personalizate cand apar semne de dificultate financiara.
  • In cazul companiilor suntem atenti la finantarea industriilor ciclice, la impactul pandemiei asupra sectoarelor si clientilor la nivel individual. Este un act de responsabilitate.
  • Cum tratam noile insolvente? Suntem deschisi oricaror optiuni de redresare si putem face asta cand creditorii sunt deschisi spre asa ceva. Cooperarea dintre banci este esentiala.
  • Valul de reglementari pe care bancile l-a avut de inteles si implementat in aceasta perioada a fost foarte mare, insa am incercat sa facem sa fie cat mai simplu pentru clienti, interactiunea cu noi sa fie cat mai usoara.
  • Schimbari din reglementare cu impact asupra bancilor si clientilor au fost moratoriile legislative si non-legislative pentru sustinerea clientilor, IMM Invest, pregatirea bancilor pentru sustinerea altor programe guvernamentale.


Ziarul Financiar:

Luminita Runcan, Director General Adjunct: „Putem sa facem fata unui nou val de neperformanta ce va sa vina. Banca Transilvania este foarte bine capitalizata.”

 

Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking:

  • Pandemia a generat sau accentuat mai multe trenduri pe care noi la banca suntem pregatiti sa le sustinem. Oamenii s-au indreptat spre online, ceea ce a dus la dublarea tranzactiilor. Clientii, incluiv comerciantii, au inceput sa se distanteze de banii fizici.
  • Tot ca trenduri: cheluielile pentru calatorii au scazut si estimam ca tendinta va fi pana vara viitoare. Pe de alta parte, oamenii incep sa se uite la dotari mai performante – telefoane, laptopuri. Am vazut ca romanii au planuri de modernizare a casei, conformt mai mare, acces la gradina. Estimam ca va creste cererea pentru locuintele din zonele limitrofe oraselor mari.
  • In martie – aprilie, 150.000 de clienti BT au facut prima tranzactie online cu cardul.
  • In martie – aprilie, comenzile online de mancare +75%, comenzile online de imbracaminte +110%, iar ultilizatorii de plati de facturi in aplicatii s-au dublat.
  • Am ajuns la peste 30.000 de carduri inrolate in aplicatia BT Pay, carduri care nu sunt de la BT.
  • In iunie am lansat o campanie online, #Goodvibesonly, am primit 4.000 de solicitari online de credite imobiliare – ipotecare.


Ziarul Financiar:

Gabriela Nistor, Director General Adjunct, BT: „Contextul pandemic ne-a facut sa revedem strategia. Am reprioritizat, uitandu-ne la trenduri.”

Ca o concluzie, pandemia a adus trenduri pentru care Banca Transilvania este pregatita sa le sustina. Strategia BT a fost revazuta pentru a prioritiza ce e important pentru clienti si comunitati in aceasta perioada. Banca a continuat finantarea si lansarea de facilitati digitale pentru a sustine bankingul online si, in acelasi timp, a contribuit cu peste 2 milioane de euro pentru a sustine spitale si romani. Pentru ca este bine capitalizata, are competente si experienta, reprezentantii bancii sunt optimisti cu privire la perioada urmatoare si ramane alaturi de clienti.