21 iulie 2021   |   Timp de citire: 8 minute

Vom facilita clientilor accesul online la cat mai multe produse si servicii

In cel mai recent supliment al revistei Piata Financiara, iulie 2021, Carduri si Plati Electronice, Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking, vorbeste intr-un interviu despre evolutia cardurilor si a platilor online inregistrate de BT. Am preluat interviul si aici pe blog, so enjoy! 😊

 

Banca pe care o reprezentati se distinge intre altele prin noutatile aduse in materie de carduri de debit si de credit, prin serviciile de plati inovatoare, in pas cu timpul. care au fost acestea in perioada pandemiei si cum le-au primit clientii? 

De la inceputul pandemiei si pana in prezent am accelerat proiectele care ofera clientilor solutii digitale si am lansat mai multe functionalitati noi. As mentiona accesul la cardul digital prin BT Pay inainte de a avea cardul fizic, prin care am rezolvat o problema importanta pentru clientii nostri, mai ales cand vine vorba de carduri reemise la scadenta. Functionalitatea este valabila si pentru clientii noi si, impreuna cu deschiderea unui cont curent online prin NEOCont, le oferim acum o experienta online completa.

Am introdus, de asemenea, posibilitatea de acces la detaliile cardului direct in aplicatia BT Pay, precum si aceea de a retrage bani de la toate bancomatele bancii noastre, nu doar de la cele contactless, pe baza codului generat de BT Pay. O alta noutate tine de posibilitatea de a dona bani prin telefon. Pana in prezent, peste 17.000 de donatii catre 14 ONG-uri au fost facute prin BT Pay. Un alt lucru cu caracter de noutate priveste optiunea de transferuri de pe cardurile emise de alte banci din Romania catre carduri BT prin posibilitatea de adaugare in aplicatia BT Pay de carduri non-BT emise de banci si fintech-uri din Romania si vizualizarea soldului, IBAN-ului, tranzactiilor cu cardurile non-BT adaugate in BT Pay, prin Open Banking. Amintesc, totodata, optiunea de autentificare a platilor online prin biometrie, direct din BT Pay. Pentru viitorii clienti ai bancii noastre, am lansat NEOcont, care vine cu posibilitatea de a deschide 100% de la distanta un cont curent si de a solicita un card de debit.


In acest an, am venit cu optiunea de actualizare a datelor personale in BT Pay printr-un flux simplificat, precum si cu Alias Pay, un nou mod de a face transferuri de bani tot prin BT Pay, care se bazeaza pe definirea unui Alias, adica asocierea IBAN cont bancar - numar de telefon mobil.

Majoritatea noutatilor au legatura cu BT Pay, care a devenit, prin ceea ce ofera clientilor, primul super-app de payments si banking din Romania. Datorita lui clientii nu mai au nevoie de cardul fizic deoarece cu acesta pot face plati contactless la comercianti, pot retrage bani de la bancomate, au acces la detalii despre carduri pentru tranzactii online, transferuri P2P sau IBAN, isi pot gestiona cardurile s.a.

 

Care a fost evolutia cardurilor de credit ale bancii in intervalul de timp la care ne referim?

Dupa perioada de lockdown, care a franat majoritatea domeniilor de activitate, amanarea obligatiilor minime lunare de plata pentru 3 luni, precum si perioada de gratie extinsa (2 luni) pentru peste 400.000 de clienti cu carduri de credit, incepand cu vara anului trecut volumele tranzactionate cu cardurile BT si-au reluat trendul ascendent. 

Valoarea cumparaturilor cu cardurile de credit BT a fost cu 5,6% mai mare in decembrie 2020 fata de decembrie 2019. De asemenea, in primul trimestru al anului 2021 s-a intregistrat o crestere de 11,7% a volumului de cumparaturi efectuate cu cardurile de credit BT fata de perioada similara a anului trecut. 

Din cauza impactului global privind deplasarile in strainatate, observam scaderea ponderii trazactiilor in afara tarii. Platile online, insa, atat la comercianti din tara, cat si in strainatate, au crescut spectaculos de la inceputul pandemiei si pana in prezent, cu peste 70% a valorii cumparaturilor pe internet la decembrie 2020 fata de decembrie 2019. In primul trimestru al anului 2021, valoarea tranzactiilor efectuate online cu cardurile de credit BT a fost cu 62,8% mai mare decat in trimestrul I al anului 2020. De asemenea, interesul pentru platile in rate este in continua crestere, programul STAR, cel mai mare program de loialitate din tara destinat clientior cu carduri de credit, cu peste 17.000 de magazine partenere, fiind tot mai apreciat prin beneficiile oferite clientilor (puncte/rate), intr-o perioada in care populatia este destul de atenta la buget.

Desi efectul pandemiei se resimte, modificarile comportamentului de utilizare a cardului de credit sunt legate de restictiile de calatorie sau de cele impuse de starea de alerta insa evolutia gradului de utilizare a cardurilor de credit indica faptul ca detinatorii de carduri BT sunt educati si pregatiti pentru utilizarea acestui instrument de plata si ii inteleg beneficiile. Apetitul pentru cumparaturile online, cat si pentru plata cu cardul in loc de cash in locatiile fizice, este in linie si cu evolutia lumii digitale, iar pandemia a accelerat ritmul in care aceste comportamente au fost adoptate.

 

Realitatile ultimului an au introdus noi reguli si au schimbat mentalitati si obiceiuri inclusiv ale romanilor. Plecand de la acestea, care este prioritatea bancii pentru viitorii ani in domeniul analizat? 

Prin digitalizare, principalul nostru obiectiv, accesul la produse si servicii bancare devine mult mai usor. Chiar daca accesul digital ar putea parea greoi pentru mediul rural, unde bancile sunt slab reprentate in Romania, totusi o buna parte din populatia de acolo interactioneaza cu membri ai familiei plecati in strainatate, pe diverse platforme de social media, asa incat putem vorbi de un reflex privind folosirea mediului online. Iar aplicatiile digitale ale bancilor sunt tot mai simple pentru clienti, tot mai intuitive. Prin urmare, credem ca rata de adoptie va creste treptat pentru ca mobilitatea este intotdeauna apreciata, mai ales ca pentru a avea un cont curent si un card de debit de la BT nu mai e nevoie ca o persoana sa vina la banca. Ca strategie, vom facilita clientilor accesul online la cat mai multe produse si servicii.