Press Kit

Newsroom

Toate noutatile BT intr-un singur loc

   
   
  • Banca Transilvania este a doua banca din sistemul bancar romanesc, in functie de active
  • In 2015, BT a achizitionat Volksbank Romania
  • Activitatea bancii este organizata pe 3 linii principale de business - IMM, Corporate si Retail – respectiv pe 3 abordari sectoriale - Agricultura, Domeniul medical si Fonduri europene
  • Actionar semnificativ: Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare
  • Peste 500 sedii in toata tara
  • BT este singura banca romaneasca din Italia, cu trei sedii prezente in Roma
  • Peste 7.000 de angajati
  • 2,2 milioane de clienti lucreaza cu Banca Transilvania
  • 3 milioane de carduri in portofoliu
  • Capitalul social al Bancii Trasilvania este de 4.341435.921 lei
 
  • Banca Transilvania a inregistrat in primele trei luni ale acestui an rezultate financiare pozitive, a continuat sa fie partenerul antreprenorilor romani, a sustinut cresterea economica si a investit pentru experienta superioara a celor aproape 2,5 milioane de clienti activi.
  • Profitul net al Bancii Transilvania: 366 milioane lei
  • Profitul net al Grupului Financiar Banca Transilvania: 389 milioane lei
  • Activele Grupului BT: 60,1 miliarde lei, din care 59,6 miliarde lei sunt aferente bancii
  • Creditele nete reprezentand 50,98% din activele Grupului
  • Credite noi acordate in perioada ianuarie-martie 2018 BT: 44.000 de credite noi clientilor persoane fizice, IMM si Corporate.
  • Un portofoliu de 3,08 milioane carduri, care a generat tranzactii cu aproape 34% mai mari fata de perioada similara a anului precedent.
  • Cota de piata a bancii in functie de volumul tranzactiilor cu cardul este de peste 20%.
  • Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 388.000 de carduri de credit.
   
   
  • Banca a fost infiintata la inititativa unor oameni de afaceri din Cluj-Napoca, in anul 1993;
  • Prima banca din Romania, cotata la Bursa de Valori Bucuresti, in anul 1997;
  • Premiera mondiala: Western Union si Banca Transilvania au lansat serviciul de transfer de bani prin bancomat (25 noiembrie 2010)
  • Premiera nationala: lansarea serviciului de transfer de bani Western Union prin Internet Banking (2012)
  • Premiera nationala: lansarea serviciului de transfer de bani Western Union prin Mobile Banking (2013)
  • Premiera nationala: BT deschide o sucursala pe Facebook, BT Facebank, prin lansarea Facebook Payments (2013)
  • Premiera nationala: lansarea, pe siteul de companie, a platformei de Social Media Newsroom, care integreaza atat comunicarea noutatilor de pe site, cat si canalele social media in care banca este prezenta (2013)
  • Premiera nationala: BT a lansat bratara contactless, care poate inlocui cardul la cumparaturi, in tara si in strainatate (2016)
  • Banca Transilvania a devenit a doua banca din Romania, cu o cota de piata de peste 13%, in functie de active (2017)
  • BT a devenit partener al Casei Majestatii Sale Regelui Mihai I (2017)
  • Premiera nationala: BT a lansat ceasul contactless, in colaborare cu Mondaine, Oberthur Technologies si Mastercard (2017)
 
  • Brandul Banca Transilvania a fost lansat in 1993, in Cluj-Napoca.
  • Identitatea de brand BT a trecut prin doua rebrandinguri, in anul 2003 si 2016
  • Familia de branduri BT cuprinde aproape 20 de sub-branduri
  • Banca Transilvania, printre primele 5 cele mai admirate si apreciate branduri din Romania si liderul segmentului financiar-bancar in cadrul studiului Superbrands Romania 2015. De asemenea, BT este pe prima pozitie ca brand romanesc in topul celor 15 branduri – lider.
  • Banca Transilvania, The Most Trusted Brand, Categoria Banci, titlu primit din partea Reader's Digest, pe baza voturilor cititorilor revistei (2014)
  • BT, „Genuine Brand” – pentru originalitate si autenticitate, TEMPORIS Awards Gala (2014)
  • Banca Transilvania a primit premiul Cel mai cool brand din domeniul financiar (Forbes Romania, 2014)
  • BT este promotor in Romania al evenimentelor de shopping bancar. Pana acum campaniile lansate sunt: Bank Friday; DragoBT; Un Mai Muncitoresc, Bank to School, BaBeTe si BANKschet
  • Banca Transilvania, desemnata "Trusted Brand", categoria Banci, pentru al doilea an consecutiv (Studiul Reader's Digest, mai 2015)
  • Banca Transilvania, pentru al patrulea an Consecutiv, in Top Social brands, realizat de revista Biz (2016)
  • BT, in Top 100 cele mai puternice branduri romanesti, conform revistei BIZ. Pozitia 27 (in urcare de pe pozitia 38 fata de anul precedent (2016)
  • Blogul BT, singurul blog de banking din Romania, implineste 2 ani (2017)
  • Banca Transilvania, locul 9 in Top Social Brands, in urcare 18 pozitii fata de 2016. Clasament realizat de revista BIZ si de ZeList (2017)
  • BT, in topul Emotional Branding, realizat de Business Magazin (2017)
  • Experienta noua in comunicarea clientilor cu Banca Transilvania: robotul Livia, informatii non-stop prin Facebook Messenger si Skype despre conturile, serviciile si produsele avute la BT
  • BT a lansat doua noi sub-branduri: BT Mic – start-up dedicat finantarii companiilor mici si BT Journey – programul de internship la Banca Transilvania (2017)
  • BT este cel mai valoros brand bancar din Romania, conform Brand Finance Romania 2017
  • Banca Transilvania, singurul brand romanesc care intra in clasamentul Brand Finance Banking 500 (editia 2018), topul celor mai valoroase branduri bancare din lume.

 

 

Politica de provizionare prudenta: gradul de acoperire a creditelor neperformante la sfarsitul trimestrului III 2014 este de 125,72%
Au fost acordate 108.000 de credite noi, in valoare totala de peste 7.900 milioane lei, destinate companiilor si persoanelor fizice
  • BT, Banca Anului 2014 (Piata Financiara, decembrie 2014)
  • Banca Transilvania, desemnata Cea mai buna banca din Romania (Global Finance, martie 2014)
BT a lansat doua noi sub-branduri: BT Mic – start-up dedicat finantarii companiilor mici si BT Journey – programul de internship la Banca Transilvania (2017)
X
BT este cel mai valoros brand bancar din Romania, conform Brand Finance Romania 2017
0264 308028
*8028
(din retelele Telekom, Vodafone si Orange)