Press Kit

Newsroom

Toate noutatile BT intr-un singur loc

   
   
  • Banca Transilvania este cel mai mare grup financiar din Romania, in functie de active
  • In 2018, BT a achizitionat Bancpost (99,15%) si a devenit actionar majoritar la Victoriabank, in Republica Moldova. In 2015, banca a cumparat Volksbank Romania.
  • Activitatea bancii este organizata pe 3 linii principale de business - IMM, Corporate si Retail – respectiv pe 3 abordari sectoriale - Agricultura, Domeniul medical si Fonduri europene
  • Actionar semnificativ: Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare
  • Aproape 500 sedii in toata tara
  • BT este singura banca romaneasca din Italia
  • Peste 7.000 de angajati
  • 2,5 milioane de clienti lucreaza cu Banca Transilvania
  • 3,2 milioane de carduri in portofoliu. BT este lider pe piata cardurilor.
  • Capitalul social al Bancii Trasilvania este de 4.341435.921 lei
 
  • Crestere organica sustinuta si activitate intensa de integrare a doua banci in Grupul Financiar BT (Bancpost si Victoriabank)
  • Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 864,60 milioane lei, din care cel al bancii este de 662,71 milioane lei.
  • Grupul Financiar Banca Transilvania are active totale de 75,3 miliarde lei, din care 62,9 miliarde lei este BT individual, creditele nete reprezentand 50% din activele Grupului BT;
  • Au fost acordate aproape 100.000 de imprumuturi noi clientilor persoane fizice, IMM si Corporate.
  • Banca a depasit pragul de 1 miliard euro credite in sold ale IMM-urilor din Romania si are peste 32.000 de companii mici si mijlocii creditate.
  • Grupul BT gestioneaza in Romania credite de 37,89 mld lei, din care 31,35 mld lei sunt acordate prin Banca Transilvania. Creditele acordate clientilor de catre BT au crescut cu 4,8% in sold, fata de decembrie 2017.
  • BT a depasit borna de 400.000 de carduri de credit. Volumele tranzactionate la cumparaturi cu cardurile STAR au crescut cu 43% fata de semestrul I al anului trecut.
  • Depozitele clientilor Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 61,48 mld lei, din care 40,09 mld lei sunt depozite ale clientilor persoane fizice, iar 21,39 mld lei, depozite ale persoanelor juridice.
  • Raportul credite/depozite BT este de 66% la sfarsitul semestrului I 2018.
  • BT a fost cea mai eficienta banca din Romania in semestrul I 2018, cu un raport cost/venit de 37%.
   
   
  • Banca a fost infiintata la inititativa unor oameni de afaceri din Cluj-Napoca, in anul 1993;
  • Prima banca din Romania, cotata la Bursa de Valori Bucuresti, in anul 1997;
  • Premiera mondiala: Western Union si Banca Transilvania au lansat serviciul de transfer de bani prin bancomat (25 noiembrie 2010)
  • Premiera nationala: lansarea serviciului de transfer de bani Western Union prin Internet Banking (2012)
  • Premiera nationala: lansarea serviciului de transfer de bani Western Union prin Mobile Banking (2013)
  • Premiera nationala: BT deschide o sucursala pe Facebook, BT Facebank, prin lansarea Facebook Payments (2013)
  • Premiera nationala: lansarea, pe siteul de companie, a platformei de Social Media Newsroom, care integreaza atat comunicarea noutatilor de pe site, cat si canalele social media in care banca este prezenta (2013)
  • Premiera nationala: BT a lansat bratara contactless, care poate inlocui cardul la cumparaturi, in tara si in strainatate (2016)
  • Banca Transilvania a devenit a doua banca din Romania, cu o cota de piata de peste 13%, in functie de active (2017)
  • BT a devenit partener al Casei Majestatii Sale Regelui Mihai I (2017)
  • Premiera nationala: BT a lansat ceasul contactless, in colaborare cu Mondaine, Oberthur Technologies si Mastercard (2017)
  • Grupul Financiar Banca Transilvania a intrat in domeniul fintech, devenind actionarul companiei Timesafe, dezvoltatorul aplicatiei de plati Pago (2017)
  • BT a lansat Stickerul BT Pay, parte din colectia de accesorii de plata BT Pay (2017)
  • Premiera in Romania: BT a lansat un nou canal de comunicare pentru clientii persoane fizice, Robotul Livia (2017), respectiv pentru clientii companii, Robotul Raul (2018)
  • Premiera in Romania: lansarea aplicatiei BT Pay pentru plati contactless si transfer de bani cu telefonul mobil (2018)
  • Premiera nationala: banca a lansat BT Store, hub online cu solutii complementare bankingului pentru antreprenori (2018)
  • Comunitatea de fani BT pe Facebook ajunge la 500.000 de fani. Banca Transilvania are cea mai mare comunitate pe Facebook, dintre bancile din Romania (2018).
 
  • Brandul Banca Transilvania a fost lansat in 1993, in Cluj-Napoca.
  • Identitatea de brand BT a trecut prin doua rebrandinguri, in anul 2003 si 2016
  • Familia de branduri BT cuprinde aproape 20 de sub-branduri
  • Banca Transilvania, printre primele 5 cele mai admirate si apreciate branduri din Romania si liderul segmentului financiar-bancar in cadrul studiului Superbrands Romania 2015. De asemenea, BT este pe prima pozitie ca brand romanesc in topul celor 15 branduri – lider.
  • Banca Transilvania, The Most Trusted Brand, Categoria Banci, titlu primit din partea Reader's Digest, pe baza voturilor cititorilor revistei (2014)
  • BT, „Genuine Brand” – pentru originalitate si autenticitate, TEMPORIS Awards Gala (2014)
  • Banca Transilvania a primit premiul Cel mai cool brand din domeniul financiar (Forbes Romania, 2014)
  • BT este promotor in Romania al evenimentelor de shopping bancar. Pana acum campaniile lansate sunt: Bank Friday; DragoBT; Un Mai Muncitoresc, Bank to School, BaBeTe si BANKschet
  • Banca Transilvania, desemnata "Trusted Brand", categoria Banci, pentru al doilea an consecutiv (Studiul Reader's Digest, mai 2015)
  • Banca Transilvania, pentru al patrulea an Consecutiv, in Top Social brands, realizat de revista Biz (2016)
  • BT, in Top 100 cele mai puternice branduri romanesti, conform revistei BIZ. Pozitia 27 (in urcare de pe pozitia 38 fata de anul precedent (2016)
  • Blogul BT, singurul blog de banking din Romania, implineste 2 ani (2017)
  • Banca Transilvania, locul 9 in Top Social Brands, in urcare 18 pozitii fata de 2016. Clasament realizat de revista BIZ si de ZeList (2017)
  • BT, in topul Emotional Branding, realizat de Business Magazin (2017)
  • Experienta noua in comunicarea clientilor cu Banca Transilvania: robotul Livia, informatii non-stop prin Facebook Messenger si Skype despre conturile, serviciile si produsele avute la BT
  • BT a lansat doua noi sub-branduri: BT Mic – start-up dedicat finantarii companiilor mici si BT Journey – programul de internship la Banca Transilvania (2017)
  • BT este cel mai valoros brand bancar din Romania, conform Brand Finance Romania 2017
  • Banca Transilvania, singurul brand romanesc care intra in clasamentul Brand Finance Banking 500 (editia 2018), topul celor mai valoroase branduri bancare din lume.

 

 

Politica de provizionare prudenta: gradul de acoperire a creditelor neperformante la sfarsitul trimestrului III 2014 este de 125,72%
Au fost acordate 108.000 de credite noi, in valoare totala de peste 7.900 milioane lei, destinate companiilor si persoanelor fizice
  • BT, Banca Anului 2014 (Piata Financiara, decembrie 2014)
  • Banca Transilvania, desemnata Cea mai buna banca din Romania (Global Finance, martie 2014)
BT a lansat doua noi sub-branduri: BT Mic – start-up dedicat finantarii companiilor mici si BT Journey – programul de internship la Banca Transilvania (2017)
X
BT este cel mai valoros brand bancar din Romania, conform Brand Finance Romania 2017
0264 308028
*8028
(din retelele Telekom, Vodafone si Orange)