Banca Transilvania, in topul celor mai puternice branduri romanesti, si in 2021

Comunicat de presa 2021-09-01
Banca Transilvania, in topul celor mai puternice branduri romanesti, si in 2021

Banca Transilvania este unul dintre mai puternice branduri romanesti, conform clasamentului realizat de revista BIZ si de Unlock Research, BrandRo. BT este pe pozitia 27 din cele 50 ocupate de branduri preferate de romani. 

  • Topul are la baza studiul realizat de Unlock Research, care masoara puterea marcilor din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate acordata de consumatori, fara a lua in calcul indicatori financiari sau comericali.

  • Performanta marcilor romanesti este masurata in baza a 3 indicatori: importanta marcii, gradul de utilizare si notorietate.

  • Importanta unei mărci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).

  • Potrivit analizei din acest an, daca in 2020 nevoia principala a romanilor era ca marcile sa ii sustina – in special emotional, nu doar functional -, in 2021 dinamica dintre acestia si marci ste diferita: nu mai simt nevoia ca marcile sa le acopere un minus, ci vor sa le ofere un plus.

  • Studiul are la baza 600 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, categoria 18 – 55 de ani. Respondentii au ales intre calupuri de marci, respectiv au ales care este cea mai importanta/mai putin importanta marca pentru ei, pe 10 categorii de brand-uri.


Prima editie BrandRo a fost realizata in urma cu 12 ani, iar de atunci BIZ analizeaza in fiecare an cele mai puternice branduri romanesti si evolutia anuala a acestora.

Povestea brand-ului BT a inceput acum aproape 30 de ani, in Cluj-Napoca, cu o sucursala si o echipa formata din 13 persoane. Astazi, Banca Transilvania este cea mai mare banca din Romania, cu peste 3,2 milioane de clienti si circa 9.000 de persoane in echipa.