Stiri

Premiera in Romania: BT si Western Union lanseaza serviciul de transfer de bani prin Mobile Banking. Clientii pot opta sa primeasca sau sa trimita bani prin Western Union direct de pe telefonul mobil

Comunicat de presa2013-11-12

Western Union – unul din liderii globali in servicii de plati – si Banca Transilvania – una dintre cele mai mari banci locale – lanseaza astazi, in premiera in Romania, serviciul de transfer de bani prin Mobile Banking.

 

Noul serviciu permite trimiterea si primirea de bani prin Western Union Money Transfer in si din Romania si/sau strainatate prin BT24 Mobile Banking, mBT24 (www.bt24.ro) al Bancii Transilvania. Astfel, clientii bancii pot opta sa faca transferuri financiare direct de pe telefonul lor mobil, banii ajungand sau putand fi primiti in doar cateva minute din reteaua de 515.000 de locatii ale Agentilor Western Union din 200 de tari si teritorii din intreaga lume.

 

"Vedem ca tot mai multi consumatori isi doresc sa utilizeze sau utilizeaza deja noile tehnologii cand primesc sau trimit bani. Astfel, transferurile de bani Western Union pe canalele electronice in cadrul bancilor au cunoscut o crestere de peste 50% in 2012 la nivel global. Prin lansarea transferurilor de bani prin Mobile Banking extindem si facilitam accesul clientilor din Romania la serviciile Western Union, in linie cu strategia noastra globala de evolutie intr-o companie multi-canal, multi-produs. Ne dorim sa punem la dispozitia consumatorului accesul digital la serviciile Western Union, alaturi de serviciul nostru clasic de transfer de bani", spune Gabriel Sorbo, Director Regional Western Union Italia, Spania, Romania, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Malta si Cipru.

 

Serviciul este accesibil clientilor Bancii Transilvania 24/7, putand fi folosit de cei care care au un cont deschis in Lei, Euro si/sau USD. Clientii pot trimite bani atat in strainatate, in reteua globala Western Union din peste 200 de tari si teritorii din lume, cat si in Romania, direct din conturile personale, prin serviciul Mobile Banking mBT24. Se pot, de asemenea, primi sume de bani trimise prin Western Union din reteaua internationala sau locala, care vor fi virate direct in conturile personale ale destinatarilor. 

 

"Datorita parteneriatului cu Western Union lansam inca un serviciu in premiera pentru Romania, continuand sa venim astfel cu solutii pentru ca transferul de bani oriunde in lume sa fie tot mai accesibil. In 2012, am lansat – tot in premiera nationala – serviciul de transfer de bani prin Internet Banking, iar in 2010 am marcat o premiera mondiala, prin lansarea serviciului de transfer de bani prin bancomat" – declara Omer Tetik, director general, Banca Transilvania.

 

In cazul trimiterilor de bani prin serviciul de Mobile Banking mBT24, intr-o prima faza, clientii pot efectua transferuri catre beneficiarii pre-definiti pe Gold cardul Western Union. In faza a doua, estimata sa fie implementata pana la sfarsitul acestui an, va fi lansata si o aplicatie pentru  smartphone si tablete care va permite transferul catre orice beneficiar, in cazul trimiterilor de bani.

 

Gold!card, emis de Western Union, ajuta la identificarea, in BT, a unei persoane inregistrate anterior in sistemul de transfer de bani al Western Union, tranzactia avand loc astfel mult mai rapid.

 

Cum functioneaza noul serviciu Western Union de transfer de bani prin Mobile Banking:

 

Serviciul se acceseaza de pe un telefon mobil, browser-based (www.bt24.ro) si functionand pe majoritatea tipurilor de telefoane mobile (standard si smart phone). Accesul se face pe baza de user si parola - aceleasi ca in cazul folosirii serviciului de internet banking - sau pe baza de token. Autorizarea tranzactiei la final se face la userii care au token, pe baza de token, iar la userii care au autorizare pe SMS, pe baza de parola.

 

Pentru a trimite bani prin serviciul Western Union prin Mobile Banking – mBT24, clientii trebuie sa aiba un cont in Euro, USD si/sau Lei deschis la Banca Transilvania, sa detina un telefon mobil si sa fie abonati la serviciul de Mobile Banking al Bancii Transilvania. De asemenea, clientii trebuie sa detina un gold!card emis de Western Union pentru a putea selecta beneficiarul transferului dintr-o lista predefinita. In vederea efectuarii tranzactiei, clientii mai trebuie sa accepte termenii si conditiile aferente transferului, sa selecteze tara de destinatie, sa introduca suma transferata si valuta la destinatie.

Odata cu finalizarea tranzactiei, contul clientului este debitat cu suma trimisa si comisionul aferent tranzactiei:

 

Pentru a primi bani prin prin serviciul Western Union Mobile Banking - mBT24, destinatarul trebuie sa aiba un cont in Lei si/sau Euro sau USD la Banca Transilvania, sa fie abonat la serviciul de Mobile Banking al Bancii Transilvania si sa cunoasca detaliile tranzactiei Western Union: MTCN-ul (Money Transfer Control Number), suma trimisa, valuta in care a fost trimisa si tara de origine. 

 

Clientul trebuie sa selecteze serviciul Western Union, sa citeasca si sa accepte termenii si conditiile aferente transferului si sa introduca detaliile tranzactiei. Apoi banii sunt virati direct in contul sau:

  • Pentru tranzactiile pe teritoriul Romaniei, tranzactia va fi platita in aceeasi valuta in care a fost trimisa.
  • Pentru tranzactiile din strainatate catre Romania, contul clientului este creditat cu suma asteptata in valuta contului. In cazul in care suma primita este intr-o valuta diferita de valuta contului, aceasta va fi convertita in valuta contului la cursul de schimb al Bancii Transilvania.
    • Clientul poate opta pentru o noua operatiune de transfer sau poate sa isi retraga banii din cont de la unul dintre ghiseele bancii. In cazul in care detine un card bancar atasat la contul curent, poate alege sa isi retraga banii de la un ATM sau poate decide sa plateasca cu cardul la comerciantii acceptanti cu contravaloarea sumei respective, beneficiind de comision 0%.

[1] În general, sumele sunt disponibile la plată în câteva minute. Intervalul este supus termenilor şi condiţiilor serviciului, incluzând orarele de funcţionare ale Agenţilor şi diferenţele de fus orar. Pentru mai multe informaţii, consultaţi formularul "Trimitere de bani".

 


 

Cateva dintre articolele publicate de presa, cu acest subiect:

 

Categorii stiri

 

BT in Social Media

Contact pentru presa

0264 308028
*8028
(din retelele Telekom, Vodafone si Orange)