Stiri

Rezultate financiare BT, la 31 martie 2015

Comunicat de presa2015-03-31
Rezultate financiare BT, la 31 martie 2015

BT a acordat peste 30.500 de credite noi in primele 3 luni ale anului

Cresterea organica ramane focusul Bancii Transilvania in 2015

 

● +1,2% total active, +1,7% sold credite, +0,5% resurse atrase, +37,5% plasamente la banci

● Eficienta operationala a crescut: raportul cost/venit a ajuns, la finalul trimestrului I 2015, la 41,8%

● Profit brut in trimestrul I  2015: 177,19 milioane lei, in crestere cu 43,4% fata de trimestrul I 2014

● Lichiditate structurala: 55,4%, peste media sistemului bancar

● Politica de provizionare prudenta: gradul de acoperire a creditelor neperformante la sfarsitul anului 2014 este de 122,8%

● Numarul de clienti este in crestere cu 7,4% fata de aceeasi perioada anului trecut, la 1,91 milioane

● Peste 10.000 de credite noi, acordate lunar persoanelor fizice si companiilor in primul trimestru 2015

 

Banca Transilvania a inregistrat rezultate pozitive in primul trimestru al acestui an. Profitul brut in primele trei luni este de 177,19 milioane lei, in crestere cu 43,4% fata de trimestrul I 2014. La sfarsitul trimestrului I 2015, activele bancii totalizeaza 36.058 milioane lei, soldul creditelor este cu 1,7% mai mare decat era la finalul anului 2014, in conditiile continuarii procesului de scoateri de credite in afara bilantului in trimestrul I 2015 (299 milioane lei), iar totalul resurselor atrase de Banca Transilvania de la clienti este cu 0,5% peste nivelul de la sfarsitul anului 2014.

 

In trimestrul I 2015 au fost acordate atat companiilor, cat si persoanelor fizice peste 30.500 de credite noi, adica peste 10.000 de credite pe luna, a caror valoare totala a fost de 1.889 milioane lei.

 

George Calinescu, CFO, Banca Transilvania, declara: „Ne bucuram ca in contextul alocarii de resurse importante - umane si financiare - pentru finalizarea tranzactiei de achizitie a Volksbank Romania, Banca Transilvania a continuat sustinerea economiei romanesti si initiativele de crestere a eficientei incepute in ultima perioada. Datorita focusului BT pe cross-selling si cresterii vanzarii de produse non-credit, veniturile medii inregistrate pe clientii activi au crescut in trimestrul I din 2015 cu aproape 30% fata de perioada similara a anului trecut fara a fi marite costurile pentru clienti, in timp ce raportul cost/venit a scazut cu 11% in aceeasi perioada”.

 

REZULTATE FINANCIARE BT TRIMESTRUL I  2015 - detalii:

 

Trei factori au dus la cresterea veniturilor operationale BT in trimestrul I 2015: continuarea sustinerii economiei reale, dezvoltarea unor produse si servicii noi, respectiv concentrarea pe cresterea activitatii in toate ariile de interes pentru Banca Transilvania.Toate acestea au ajuns, la sfarsitul trimestrului I  2015, la 548,2 milioane lei, cu 29% mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand erau de 424,7 milioane lei. Rezultatul pozitiv al bancii, inregistrat si in acest trimestru, a fost sprijinit in mod determinant de initiativele de eficientizare a activitatilor, respectiv de cele de control al costurilor, care au dus la o imbunatatire a raportului cost/venit cu 11% fata de trimestrul I 2014, ajungand la 41,7% in trimestrul I 2015.

 

Numarul de clienti activi ai bancii - persoane fizice si companii – a crescut cu 7,4% fata de aceeasi perioada a anului 2014, de la 1,78 milioane, la 1,91 milioane de clienti.Focusul Bancii Transilvania a fost atat clientii retail si IMM, precum si segmentele specializate. Numarul de operatiuni derulate princonturi BT a crescut cu peste 12% fata de aceeasi perioada a anului 2014,iar ritmul de crestere al veniturilor din comisioane operationale a fost de peste 10%.

 

La finalul trimestrului I 2015, cota de piata a Bacii Transilvania privind volumul platilor decontate prin sistemul SENT al Transfond a atins nivelul de 11,13%.

 

Banca Transilvania a incheiat trimestrul I 2015 cu un portofoliu de 2,36 milioane carduri, generand tranzactii cu 17,34% mai mari fata de perioada similara a anului precedent. Cota de piata a bancii privind volumul tranzactiilor este de 17,9%. In trimestrul I 2015 portofoliul de carduri de credit a crescut cu 3%.Trimestrul I 2015 a adus cresteri consistente pentru Banca Transilvania, pe domeniul retail fiind acordate credite in valoare de 586 milioane lei. In ceea ce priveste companiile, in primul trimestru 2015 banca a acordat aproximativ 5.100 de credite noi.

 

La 31.03.2015, soldul creditelor Bancii Transilvania era de 20.193 milioane lei, iar resursele atrase de la clienti au ajuns la 30.196 milioane lei, raportul credite – depozite fiind de 66,9%.Banca Transilvania continua sa aiba un excedent de lichiditate, cu un indicator de lichiditate imediata de 55,4%, sensibil mai bun decat media sistemului bancar.

 

In continuarea demersului inceput in trimestrul II 2014, in conformitate cu recomandarea BNR, Banca Transilvania a scos in afara bilantului creditele care aveau serviciul datoriei mai mare de 360 zile si erau integral acoperite cu ajustari de depreciere. Creditele scoase in afara bilantului in trimestrul I 2015 au fost de 299 milioane lei.

 

Banca Transilvania a pastrat in decursul ultimilor ani politica de creditare prudenta, punand accent pe dispersia riscurilor. Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 10,32% din totalul portofoliului de credite al Bancii Transilvania, la sfarsitul trimestrului I 2015.Urmarind pastrarea gradului de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane, chiar si in conditiile in care o parte din creditele integral provizionate au fost scoase in afara bilantului, BT a inregistrat in trimestrul I  2015 cheltuieli nete cu provizioanele pentru active si angajamente de creditare de 142 milioane lei.Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente si garantii ipotecare reprezinta in continuare peste 122,7%, valoare pastrata pe parcursul ultimilor doi ani.Soldul total al provizioanelor este de 2.382 milioane lei, la data de 31.03.2015, reprezentand 11,8% din totalul creditelor.

 

Anul 2015 a confirmat trendul observat in 2014 cu privire la imbunatatirea comportamentului de plata al clientilor retail si IMM. Efectul combinat dintre acesta si reducerea expunerilor neperformante istorice aferente  respectivilor clienti au dus la o scadere cu 4% a volumului restantelor de peste 90 zile pe segmentele mentionate.

 

Solvabilitatea bancii, luand in considerare profitul anului 2014 si trimestrului I 2015, este de 17,83%.

 

Detalii rezultate financiare

Hotararile Adunarii Generale a Actionarilor BT

Categorii stiri

 

BT in Social Media

Contact pentru presa

0264 308028
*8028
(din retelele Telekom, Vodafone si Orange)