Stiri

Valoarea de brand a Băncii Transilvania a crescut semnificativ: +100 de poziţii în clasamentul Brand Finance Banking 500 2020

Comunicat de presa2020-02-03
Valoarea de brand a Băncii Transilvania a crescut semnificativ: +100 de poziţii în clasamentul Brand Finance Banking 500 2020

Banca Transilvania urcă 100 de poziții în clasamentul Brand Finance Banking 500 şi ajunge pe locul 339. Comparativ cu anul trecut, Banca Transilvania se clasează în top 10 global, ca ritm de creștere a valorii și forţei brandului.

 

Cu +53% valoare de brand, până la 370 milioane de dolari, BT intră pentru prima dată în teritoriul 'triplu-A' cu indicele de forță a brandului (AAA-).

 

BT, banca oamenilor întreprinzători

Povestea brandului Banca Transilvania a început în februarie 1994, în Cluj-Napoca, la iniţiativa unui grup de oameni de afaceri. Astăzi este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est şi cel mai mare susţinător al economiei româneşti. Viziunea BT este să aibă impact puternic în România, prin finanţare şi banking responsabil. Ca bancă a oamenilor întreprinzători, misiunea sa este să ofere experienţe pozitive oriunde şi oricând. Valorile brandului Banca Transilvania sunt: curaj, respect, estică şi responsabilitate. În câteva cifre, BT înseamnă acum: peste 3 milioane de clienţi, 8.000 de persoane în echipă, 3 linii de business, prezenţă în 180 de localităţi din 3 ţări.

 

Detalii:

  • În fiecare an, compania de consultanță și evaluare de brand Brand Financeevaluează peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale.
  • Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse în raportul anual Brand Finance Banking 500, publicat de revista The Banker.
  • Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.
  • Brand Finance determină, de asemenea, forţa relativă a brandurilor, analizând investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienți, consumatori, angajați și alţi stakeholderi), respectiv impactul acestora în performanța de piață.
  • Alături de rezultatele financiare, forța brandului este un factor determinant al valorii brandului.

 

Top 10 este dominat şi în acest an de băncile din China și SUA, fiecare țară fiind reprezentată de cinci bănci, iar Europa are patru reprezentanți în top 20. Cel mai valoros brand bancar american rămâne Wells Fargo (pe locul 5 global, 40,9 miliarde USD), iar JPMorgan intră în top 10, după o creștere de 15%.

 

Brand Finance este cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, cu prezență pe toate continentele. Metodologia Brand Finance de elaborare a clasamentelor este certificată de Marketing Accountability Standards Board (MASB), prin protocolul Marketing Metric Audit Protocol (MMAP), care vizează validarea relaţiei dintre indicatorii de marketing și performanța financiară.

 

Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018. În 2019, faţă de anul precedent, BT a urcat aproape 50 de poziţii în top şi a avut atunci o creştere a 39% a valorii de brand, până la 242 milioane de dolari.

Categorii stiri

 

BT in Social Media

Contact pentru presa

0264 308028
*8028
(din retelele Telekom, Vodafone si Orange)