Covid 19

Criza sanitara Covid – 19

Banca Transilvania isi confirma intentia de a ramane aproape de propriii clienti si, fiind constienta de dificultatile economice si financiare legate de epidemia COVID-19, s-a activat pentru a ii sustine prin masuri extraordinare.

Va prezentam in continuare toate informatiile in legatura cu initiativele si masurile prevazute de Guvernul italian si de Banca Transilvania pentru a va garanta ajutor si suport.

Masuri si informatii pentru clientii BT Italia

Acces in Sucursala

Avand in vedere actuala criza sanitara si necesitatea de a reduce contactul cu publicul, Sucursala de la Roma a Bancii Transilvania din Via Baldo degli Ubaldi 184/b este deschisa cu urmatorul program de lucru: Luni – Vineri: 08:30 – 13:15 si 14:15 – 16:30. 

Insa doar pentru urgente si cu programare suntem disponibili si la urmatoarele numere de telefon: (+39) 33.7142.6978; (+39) 33.8855.0649; (+39) 06.8880.5262, de Luni pana Vineri intre orele 08:30 si 16:30, sau pe email la sucursalaitalia@bancatransilvania.it

In orice caz, va invitam sa controlati programul de lucru sunand la call center BT Italia la numarul: 0040 0264 308 028 sau contactandu-ne prin e-mail la adresa: contact@bancatransilvania.ro
Pentru a tutela sanatatea clientilor si a angajatilor va rugam, de asemenea, sa veniti in sucursala numai pentru operatiuni urgente si necesare, dupa ce veti fi stabilit o intalnire.

La sediul nostru intrarea este permisa pentru un singur client pe rand, toti ceilalti clienti trebuind sa astepte in afara sediului, pana la sosirea unui coleg care ii va primi, cu respectarea distantei minime de cel putin 1 metru atat in timpul asteptarii in afara sediului cat si in interior. 

Va mai amintim ca accesul in sucursala este interzis persoanelor care au simptome de gripa (in special febra, tuse, dificultati respiratorii); invitam aceste persoane sa contacteze medicul de familie si/sau policlinica de care apartin (in limba italiana “ASL”).

Companii si liber profesionisti

Persoane fizice

Banca Transilvania nu s-a limitat sa adopte tempestiv toate masurile de sprijin prevazute de Autoritati cu privire la produsele bancare oferite in mod efectiv propriilor clienti, ci a extins masurile de suport catre clientela pentru a fi alaturi de Dumneavoasta si a depasi impreuna eventualele dificultati economice legate de raspandirea epidemiei Covid-19.

In mod specific, pentru titularii de credite pentru nevoi personale si de credite imobiliare care nu pot fi calificate ca “prima casa”, am prevazut posibilitatea de suspendare a ratelor pentru maxim 8 luni dar nu mai tarziu de 31.12.2020, atat pentru titularii de credite garantate prin ipoteca asupra unor imobile situate in Romania cat si pentru creditele de nevoi personale acordate persoanelor fizice care au suferit consecintele negative ale crizei sanitare, care vor fi dovedite prin inscrisuri.

In cazul in care se primesc dovezile existentei de dificultati economice, Banca ofera posibilitatea de a plati ratele suspendate prin prelungirea planului de rambursare pentru o perioada maxima de 60 de luni pentru creditele imobiliare; pentru creditele de nevoi personale, ratele amanate se vor plati prin redistribuirea acestora pana la sfarsitul planului de rambursare initial prevazut. Perioada efectiva de suspendare a ratelor va fi evaluata de Banca de la caz la caz, tinand cont de caracteristicile operatiunii si de situatia individuala a fiecarui solicitant.

Pentru a limita la maxim contactul cu publicul, in conformitate cu recomandarile Bancii Italiei, cererile pot fi transmise Bancii prin tehnici de comunicare la distanta, descarcand formularele prezente pe aceasta pagina, care vor fi completate, semnate si integrate cu documentele indicate in formular. Dupa completarea formularului si anexarea documentelor indicate, este necesara transmiterea acestora la adresa bancatransilvania@legalmail.it.

Formular -  Suspendarea ratelor pentru credite de nevoi personale 

Suspendarea ratelor pentru credite cu ipoteca pe imobile situate in Romania 

Pentru informatii suplimentare va rugam sa contactati Sucursala pentru a evalua impreuna solutiile cele mai adecvate situatiei Dumneavoastra.

Numere dedicate

(+39) 33.7142.6978; (+39) 33.8855.0649; (+39) 06.8880.5262

Informatii despre corespondenta postala

Avand in vedere criza sanitara si necesitatea de a reduce circulatia, este posibil sa primiti cu intarziere anumite notificari transmise de Banca pe suport de hartie.

Pentru a reduce timpul de asteptare, este posibila consultarea online a tuturor documentelor, accesand gratuit serviciul de Internet Banking.

Intrebari frecvente

In ce constau masurile de amanare la plata pe care Banca Transilvania este obligata sa le ofere in sprijinul IMM-urilor?

 Suspendarea pana la 31 decembrie 2021 a platii ratelor cu termen de plata inainte de 31 decembrie 2021, pentru credite cu plan de rambursare in rate. Solicitantul are dreptul de a solicita numai suspendarea partii care reprezinta principalul.

Prelungirea termenului indicat mai sus a fost introdusa de art. 16 din Ordonanta de Urgenta  nr. 73 din 25 mai 2021 (asa numitul “Decreto Legge Sostegni Bis”) si se refera numai la creditele care beneficiau de masurile de suport prevazute de Ordonanta de Urgenta nr. 18 din 17 martie 2020 (asa numitul “decreto Legge Cura Italia”) prelungite pana la 30 iunie 2021.

La data 15 iunie 2021 a expirat termenul pentru prezentarea cererii de prelungire.

 La momentul actual, Banca Transilvania nu a acordat alte tipuri de credite, pentru care se aplica masuri guvernative.

Solicitantii care beneficiaza de suspendarea la plata pot fi considerati rau platnici?

Nu. Amanarile la plata prevazute de lege nu au niciun efect asupra calificarilor pe care institutiile de creditare le fac in legatura cu calitatea creantelor, in sensul ca acestea nu produc o schimbare automata a clasificarii calitatii creantelor care fac obiectul amanarilor la plata.

Pentru ratele care trebuie platite pe 31 decembrie se aplica amanarea la plata?

Perioada de suspendare a obligatiei de plata apartii care reprezinta principalul cuprinde scadenta de pe 31 decembrie 2021, ceea ce inseamna ca rata care are termen de plata pe 31 decembrie 2021 nu trebuie platita decat pentru partea care reprezinta dobanda.

Care sunt conditiile economice aplicabile amanarii la plata?

Legislatia aplicabila prevede in mod expres absenta oricaror taxe si comisioane suplimentare pentru partile implicate, adica solicitantii si bancile.

Cum se va efectua rambursarea ratelor suspendate?

Avand in vedere ca pana la 31 decembrie 2021 se poate suspenda la plata numai cota de principal, se va prelungi planul de rambursare cu o perioada egala cu suspendarea acordata. Dobanda referitoare la soldul initial se va plati la scadentele initiale.

Este posibila renuntarea la suspendare?

Titularul creditului poate renunta in orice moment la suspendarea platii, notificand in acest sens Banca/institutia de creditare si reluand plata ratelor.

Companiile pot beneficia de amanarea la plata inclusiv in legatura cu rate cu termen de plata dupa intrarea in vigoare a decretului-lege dar care nu au fost inca platite?

Ratele acumulate dupa intrarea in vigoare a decretului-lege Cura Italia (17 martie 2020) pot fi luate in considerare in calculul perioadei de suspendare, chiar daca comunicarea suspendarii este prezentata dupa expirarea acestei rate neplatite. Ratele restante care nu sunt platite inainte de intrarea in vigoare a decretului-lege nu pot fi luate in considerare ca parte a suspendarii.

Banca poate aplica comisioane operatiunilor de amanare la plata?

Nu. Banca nu va putea aplica comisioane cu referire la operatiunile de suspendare la plata.

Suspendarea ratelor prevazuta de masurile guvernative, se refera si la creditul de nevoi personale?

Nu, nu se aplica creditelor de nevoi personale.

Pentru mai multe informatii: https://www.mef.gov.it/covid-19/faq.html

Numere dedicate: (+39) 33.7142.6978; (+39) 33.8855.0649; (+39) 06.8880.5262


Curs valutar spot

  Cumparare Vanzare Curs BNR
EUR 4.8990 4.9990 4.9481
Sucursala Baldo degli Ubaldi (+39) 06.8880.5262
(+39) 33.7142.6978
(+39) 33.8855.0649