Noutate

Valoarea de brand a Băncii Transilvania a crescut semnificativ: +100 de poziţii în clasamentul Brand Finance Banking 500 2020

23 februarie 2020

Banca Transilvania urcă 100 de poziții în clasamentul Brand Finance Banking 500 şi ajunge pe locul 339. Comparativ cu anul trecut, Banca Transilvania se clasează în top 10 global, ca ritm de creștere a valorii și forţei brandului.

 

Cu +53% valoare de brand, până la 370 milioane de dolari, BT intră pentru prima dată în teritoriul 'triplu-A' cu indicele de forță a brandului (AAA-).

 

BT, banca oamenilor întreprinzători

Povestea brandului Banca Transilvania a început în februarie 1994, în Cluj-Napoca, la iniţiativa unui grup de oameni de afaceri. Astăzi este cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est şi cel mai mare susţinător al economiei româneşti. Viziunea BT este să aibă impact puternic în România, prin finanţare şi banking responsabil. Ca bancă a oamenilor întreprinzători, misiunea sa este să ofere experienţe pozitive oriunde şi oricând. Valorile brandului Banca Transilvania sunt: curaj, respect, etică şi responsabilitate. În câteva cifre, BT înseamnă acum: peste 3 milioane de clienţi, 8.000 de persoane în echipă, 3 linii de business, prezenţă în 180 de localităţi din 3 ţări.

 

Detalii:

 

Top 10 este dominat şi în acest an de băncile din China și SUA, fiecare țară fiind reprezentată de cinci bănci, iar Europa are patru reprezentanți în top 20. Cel mai valoros brand bancar american rămâne Wells Fargo (pe locul 5 global, 40,9 miliarde USD), iar JPMorgan intră în top 10, după o creștere de 15%.

 

Brand Finance este cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand, cu prezență pe toate continentele. Metodologia Brand Finance de elaborare a clasamentelor este certificată de Marketing Accountability Standards Board (MASB), prin protocolul Marketing Metric Audit Protocol (MMAP), care vizează validarea relaţiei dintre indicatorii de marketing și performanța financiară.

 

Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018. În 2019, faţă de anul precedent, BT a urcat aproape 50 de poziţii în top şi a avut atunci o creştere a 39% a valorii de brand, până la 242 milioane de dolari.

Curs valutar spot

  Cumparare Vanzare Curs BNR
EUR 4.7900 4.8900 4.8432
Sucursala Baldo degli Ubaldi (+39) 06.8880.5262
(+39) 33.7142.6978
(+39) 33.8855.0649