Azi la BT Talks vorbim despre branduri, design si branding cu Andi Moisescu si Cristian Kit Paul, Founding Partner si Creative Director la Brandient - probabil cea mai cunoscuta agentie de branding din partea de est a Europei. Pe langa biroul din Bucuresti, Brandient mai are inca un birou deschis in Singapore.
Pregateste-ti castile 🎧 pentru ca invitatul de azi este o legenda vie a advertising-ului romanesc. Kit isi vede munca pe strada principala din fiecare oras din Romania. Este omul de creatie care impreuna cu Aneta Bogdan si Mihai Bogdan a castigat premii importante in industria de branding si au lucrat pentru branduri mari din Romania precum: Dedeman, Banca Transilvania, eMag, Domo, Albalact etc.
Snapshot-uri din acest episod:
- Brandul nu este despre a arata dragut, ci despre a produce bunastare si valoare - a ajuta un antreprenor, a ajuta o corporatie sau un grup de oameni sa produca bunastare in jurul lor, in comunitatea lor.
- O tara si o societate progreseaza nu doar atunci cand produce bani, ci atunci cand prospera, cand exista niste centre care produc valoare, cultura, progres, inovatie si optimism.
- Industria brandingului este despre viitor, nu despre trecut. Facem branduri pentru decadele care vin, privind peste orizont.
- La inceput, cuvantul brand nu exista in Romania. Aneta Bogdan a scris pentru prima data o serie de articole care au facut "establishment-ul" notiunii de branding in Romania.
- Nici profesiile din zona brandingului nu existau inainte de 90. "Eram in procesul de a ne inventa profesiile, iar acest proces ne definea in acelasi timp, ne anima si ne facea sa vedem lumea prin niste lentile colorate, fiindca ne inventam singuri soarta."
- Un brand designer e pe de o parte strateg, pe de alta parte designer. Si e foarte important sa inteleaga business-ul, contextul si limbajul folosit pentru a putea sa stea la masa celor care vorbesc business.
- Inspiratia lui KIT poate sa vina de la oamenii din jur sau din locuri, tari si culturi noi. ”Ma inspira persoanele din jurul meu, iar Aneta e un fenomen al naturii. Ea cand vorbeste, eu ma simt inspirat. O mare parte din lucrurile pe care mi le pot imagina, mi le imaginez din cuvintele ei, si cuvintele in general ma inspira. ”
Show notes:
01:48 Designer, strateg sau consultant?
06:47 Despre inceputuri
24:19 Evolutia brandingului in Romania
27:23 Brandient in strainatate
38:33 Despre brandul de tara
40:35 De ce Singapore?
44:38 Inspiratia
49:51 Despre rebrandingul BT
Abonează-te aici la podcast-ul BT sa nu ratezi niciun episod:
Mă inspiră persoanele din jurul meu, iar Aneta e un fenomen al naturii. O mare parte din lucrurile pe care mi le pot imagina, mi le imaginez din cuvintele ei, și cuvintele în general mă inspiră.