Analiza de piață

Cum analizezi piața pentru startup-ul tău?

Dacă nu ai o piață, practic nu ai un produs.

Pentru a avea cu adevărat un produs, o condiție obligatorie este ca oamenii să beneficieze de pe urma utilizării sale și să fie posibil interesați (în contextul potrivit) să plătească bani ca să obțină acel beneficiu. Într-un astfel de caz, vei avea un produs, iar posibilul client (posibilii clienți) care ar fi interesat să-l cumpere reprezintă piața.

Pe scurt, piața ta este formată din persoanele sau business-urile care sunt dispuse să cumpere ceea ce tu vinzi. Dacă nu există o piață, ideea ta nu are nicio utilizare practică. Iar dacă nu există o utilizare practică, atunci ar fi mai bine să spui stop proiectului început sau măcar să-l modifici ca să îndeplinească o nevoie existentă altundeva.

Din acest motiv, definirea pieței este crucială pentru succesul viitor al startup-ului tău. Deși ar fi frumos dacă ți-ai putea vinde produsul sau serviciul tuturor, trebuie să știi că acest lucru nu se va întâmpla.

Există un număr limitat de persoane care are nevoie de ceea ce vinzi și un număr și mai limitat de persoane care este dispus să-l cumpere. Dacă nu știi clar care este piața, startup-ul tău va avea de suferit.

CUM DEFINEȘTI PIAȚA PENTRU STARTUP-UL TĂU?

Acum că ești conștient că multe startup-uri eșuează pentru că nu au o potrivire bună între produs și piață, ar trebui să pui pe primul plan efectuarea unor cercetări serioase de piață.


Înainte să continui și să investești foarte mult timp și bani în ideea ta, asigură-te că aceasta este cu adevărat o idee bună.

Cercetarea de piață nu este doar ceva ce faci ca să eviți eșecul. Este și o rețetă pentru succes! Cunoscând piața, ajungi să-ți cunoști și clienții, iar asta este foarte important.

SEGMENTAREA PIEȚEI

Să presupunem că ai produs o periuță de dinți eco. Am putea spune că toată lumea are nevoie de o periuță de dinți. Dar chiar așa este? În anumite părți ale lumii, unii oameni mestecă frunze de mentă în loc să folosească o periuță și o pastă de dinți.

În alte părți, procedează altfel. Chiar dacă toată lumea și-ar spăla dinții la fel, șansele ca toți să aleagă produsul tău este aproape zero. Așa că nu ar fi realist să definești piața pentru periuța ta de dinți eco ca fiind „toată lumea”. În schimb, ar trebui să afli cine caută o variantă eco la periuțele din plastic. Ar trebui, de asemenea, să te întrebi unde anume poți vinde periuțele. Dacă infrastructura afacerii tale face imposibilă livrarea de periuțe în China, atunci persoanele care folosesc periuțe eco în China nu fac parte din piața ta.

Definirea pieței ține și de alegeri. Pătrunderea pe o piață necesită mulți bani și, chiar dacă există o posibilă piață mondială de utilizatori de periuțe de dinți, este puțin probabil că vei reuși să ajungi la toți. De vreme ce periuța ta este eco, ar trebui să alegi o piață care apreciază produsele eco, iar dacă acestea au un preț ridicat, atunci este nevoie de o piață formată din persoane cu un anumit venit.

Pentru businessurile locale, alegerea unei piețe înseamnă alegerea unei locații, în timp ce pentru companiile online este vorba de stabilirea grupului de persoane țintă. După ce ți-ai restrâns piața la un grup realist de persoane, este timpul să-l cunoști mai bine.

Pentru a-i convinge pe investitori să creadă în ideea ta, sunt trei lucruri pe care trebuie să le faci:

FĂ UN SNAPSHOT AL PIEȚEI

DEFINEȘTE MĂRIMEA PIEȚEI

VALIDEAZĂ IDEEA PE PIAȚĂ

Cont de capital social

Îți faci online contul de capital social și poți trece relaxat la restul demersurilor pentru înființarea firmei tale

MAI MULT

Cont curent PJ

Îți deschizi cont 100% online cu tot ce ai nevoie ca să-ți faci viața de antreprenor mai ușoară.

MAI MULT

Raul. Chatbotul de la BT

Îi poți scrie chiar acum pe Whatsapp:

  • Te poate ajuta oricând cu informații despre conturile, produsele și serviciile pe care firma ta le are la BT;
  • Nu te costă nimic să vorbești cu Raul și o poți face când vrei tu;
  • Totul rămâne între tine și Raul, confidențialitatea informațiilor este asigurată.