Povestea NOAH, ideea unica de afacere care transforma lemnul in ceasuri de lux

Ian 13 , 2017
0 Comments

Povestea NOAH, a ceasurilor de lux “made in Romania”, a inceput in urma cu 4 ani si are la baza prietenia din copilarie dintre Iosif Harasemiuc si Ruben Perju, dar si dragostea pentru lemn si detalii. Autenticitate, inovatie si excelenta, asa descriu NOAH co-fondatorii sai, firma care are ca pasiune realizarea manuala, din lemn, la comanda, a ceasurilor de mana cu design minimalist.

Haideti sa aflam povestea businessului cu nume inspirat de Biblie, care, dupa primul an de activitate, avea deja o cifra de afaceri de 100.000 de euro.

 

      

 

Totul a inceput de la un vis, visul de a crea un produs autentic, folosind materiale si tehnologii atipice, de o calitate superioara. Cei doi prieteni, care nici nu au implinit inca 30 de ani, au inceput sa analizeze ce inseamna realizarea la scara mica, din lemn, a unor ceasuri de mana.  Afacerea a fost botezata NOAH, dupa personajul biblic Noe (Noah), pentru ca, asa cum ne-au spus co-fondatorii firmei, s-au regasit in el deoarece “Noe a avut nebunia de a construi ceva unic, nemaiintalnit”. Sunt cateva elemente comune intre arca lui Noe si ceasurile NOAH: inginerie avansata, rezistenta la apa si lemnul.

 

NOAH este un business romanesc sustinut, cu mandrie, de Banca Transilvania. Cum au ajuns fondatorii acesteia sa lucreze cu BT? Iata ce ne-au spus: “Inca din studentie aveam carduri galbene de la BT. Nu a fost greu sa prelungim colaborarea pe partea de business. Avem o relatie foarte buna cu banca si ne bucuram ca inclusiv persoane din top management au crezut de la inceput in ideea noastra de business si ne-au oferit astflel increderea necesara”.

 

Sa crezi in visul tau

Afacerea a inceput in anul 2012. “Am crezut din start in acest vis si am actionat foarte rapid, cu resursele limitate pe care le aveam la momentul respectiv. Cu toate ca este un domeniu complex, am stiut ca avem in noi resursele necesare pentru a dezvolta acest proiect. Dar am vrut sa realizam ceva NOU” spun Iosif si Ruben. Au inceput cu o investitie de 30.000 de euro pentru achizitionarea aparaturii necesare prelucrarii lemnului si realizarii primelor ceasuri – bani proveniti din propriile economii, dar si din imprumuturi de la familie si prieteni. Primul ceas a fost produs in iunie 2015: Un drum de 2 ani si jumatate, dar care a adus de asemenea multe bucurii si provocari din care au invatat foarte mult” ne-au marturisit cei doi prieteni.

 

4 zile de munca = 1 ceas NOAH

Pe langa pasiune, stil si lux, un ceas NOAH inseamna nu mai putin de 4 zile de munca pentru ca totul este facut si prelucrat manual. Datorita optimizarilor operationale, intr-o zi buna de munca se pot realiza patru ceasuri, iar inainte de sarbatori, cum a fost la finalul lui 2016, se lucreaza 24 de ore din 24, pentru a putea onora comenzile. “Clientii care inteleg valoarea timpului alocat pentru a realiza un produs unicat  sunt dispusi sa plateasca un pret mai mare” sustin fondatorii NOAH.

 

     

 

Un ceas NOAH cantareste pana la 50 de grame, este rezistent la apa, are o carcasa facuta din lemn exotic, mecanismele folosite sunt elvetiene si are un design minimalist. Fiecare ceas este realizat pe baza de comanda, astfel ca poate fi ales fiecare element al sau: lemnul carcasei si al cadranului, modelul acelor, modelul secundarului, cureaua, dar pot fi adaugate si microcristale sau pietre semipretioase. Sunt 12 tipuri de lemn, aduse din Mexic, Israel, Brazilia si Africa, toate peste valoarea de 2.500 pe scara de duritate Janka. Mecanismele quartz sunt premium, elvetiene, Ronda. In ceea ce priveste sticla cadranului, aceasta este fie cristal, fie safir. Totul tine de creativitate: chiar daca, deocamdata, exista o gama unica de ceasuri, configurarea fiecarui model poate insemna zeci de variatiuni. Pe siteul NOAH se poate realiza chiar o simulare online a modelului dorit.

 

“Singurele ceasuri stoc sunt cele care urmeaza sa fie expuse la diferite targuri de design”, spun fondatorii NOAH. Referitor la strategiile de promovare a produselor, cei doi ne-au marturisit: “Promovam brandul pe canalele de socializare. E posibil sa para pueril, insa daca stapanesti tool-urile de promovare oferite de Facebook, poti avea rezultate surprinzatoare”.

 

NOAH nu este despre cantitate, ci despre calitate

“NOAH nu este despre cantitate, ci despre calitate, experienta si autenticitate. Asadar, clientul nostru este persoana deschisa catre inovatie, iubeste experientele si produsele atipice, are un venit mediu spre high, iar nivelul de educatie este unul ridicat”.

 

In prezent, media comenzilor este de 2.5 ceas/zi iar capacitatea de productie este de 5 ceasuri pe zi. Cele mai multe comenzi au venit pana acum din Bucuresti, Cluj si Suceava, iar aproximativ 10% din numarul de ceasuri vandute au fost comandate din Statele Unite ale Americii, Dubai si Marea Britanie. Ceasurile vandute pana acum costa intre 900 si 1600 lei, dar vor sa produca ceasuri premium si  de lux, care ar costa intre 2.500 si 10.000 lei.

 

Tot despre calitate este vorba si cand vine vorba de “oamenii potriviti” pentru ca Ruben si Iosif ne-au spus urmatoarele, intrebati fiind care este provocarea lor in business: “Cea mai mare provocare este sa gasim oamenii potriviti. Activam intr-un domeniu de mult apus in Romania si intampinam diferite probleme”. Daca acum un an echipa NOAH era compusa doar din 2 persoane, acum sunt 6.

 

2017: piete noi, produse noi, comenzi de sute de ceasuri pe luna

Anul 2016 a fost anul in care fondatorii NOAH au testat diferite piete si au cules feedback  pentru a fi cat mai pregatiti pentru 2017: “In acest an vom depasi granitele Romaniei, actiune sustinuta si de o campanie de marketing lansata in pe zona targetata. Vom incepe cu tarile nordice, dupa care ne vom extinde in tarile vestice ale Europei. In plus, vom lansa un site pentru vanzari online. Scopul nostru este sa ajungem cel mai important brand de ceasuri de lux - pentru realizarea carora se foloseste lemnul - si vom lupta zilnic pentru acest scop. Dorim sa lansam inca doua game de ceas, gama PREMIUM si gama LUXURY, game pentru care vom folosi mecanisme si materiale de top. Credem ca pana la sfarsitul anului 2017 echipa NOAH se va tripla, iar numarul comenzilor va ajunge la ordinul sutelor pe luna” afirma Iosif si Ruben.

 

Sfaturi de la NOAH pentru cei care doresc sa isi deschida o afacere

  • Orice business ai alege, ai grija sa ai un customer care impecabil, mai ales ca in Romania exista carenta enorma de customer care.
  • Daca vei sti sa-ti respecti angajatii si clientii vei avea succes in business.

Aceasta a fost povestea NOAH, start-up romanesc de design si productie de ceasuri de lux. Esente tari pentru purtatori pe masura.

 

     

Posteaza un comentariu

Ti s-a parut interesant articolul?

Inscrie-te la newsletterul BT si vei primi prin email articole la fel de utile si interesante