30 august 2021   |   Timp de citire: 4 minute

Start Online by BT Mic, solutia care ii ajuta pe antreprenori sa devina 100% autonomi

Marian Ene, Director General Adjunct, BT Mic, vorbeste despre programul Start Online by BT Mic, in emisiunea ePLAN by Stirileprotv.ro, prezentata de Andrei Radu, CEO, GPeC. Cum a aparut programul, cu ce se diferentiaza fata de programele deja existente in piata si care este impactul asupra afacerilor mici. Am preluat cateva idei mai jos, iar emisiunea integrala poate fi vizionata la finalul articolului. Enjoy! 😉

  • Business-urile, in Romania, au nevoie de mai mult decat finantare. Mai ales in perioada pandemiei, timp in care am incercat sa avem cat mai multe initiative in zona de mai mult decat finantare. Una dintre ele, este campania de marketing “Cumpara de la o afacere mica”, prin care am folosit toate resursele pe care le-am avut la dispozitie, astfel incat sa indemnam pe toata lumea sa cumpere de la afacerile locale. Chiar daca majoritatea business-urilor mici se regasesc peste tot in jurul nostru, am observat ca doar o mica parte dintre antreprenori sunt prezenti si in mediul online. Practic, de aici a venit ideea programului, pe parcursul anului trecut, iar primele discutii cu clientii le-am avut incepand cu luna martie.

  • Start Online by BT Mic este un accelerator de eCommerce, care si-a propus sa ia afacerile mici din mediul offline si sa le ajute sa isi deschida propriul magazin online. Desi probabil exista programe similare, genul acesta de acceleratoare, foarte putin probabil sa existe un astfel de program integrat, adica, dus de la cap la coada. Am ales sa nu le oferim o solutie la cheie, ci i-am tinut langa noi cap coada, pe toata perioada proiectului, astfel incat sa invete sa isi poata gestiona singuri magazinul online pe termen lung, adica obiectivul nostru a fost acela de a avea la finalul programului antreprenori 100% autonomi.

  • Cei 30 de antreprenori au fost selectati dintre clientii nostri, deoarece BT Mic are o abordare extrem de personalizata in zona de finantare, o abordare care presupune cunoasterea in detaliu a clientilor nostri, prin urmare am identificat clientii care au potential de dezvoltare in zona de online si, bineinteles, isi doresc acest lucru.

  • Din cei totalul participantilor care au acumulat know-how in domenii precum situatia actuala a piatei online din Romania, customer service si digital marketing, au fost selectati 10 antreprenori care au migrat in partea practica.

  • Dupa o serie de discutii one-to-one si workshop-uri tehnice, au fost dezvoltate cele zece magazine online: Office VisionABM KidsCaramel GoldStefara DecorSezon Coffee RoastersHimera VetIsabela TeodorMiclean ZootehniaWowzaaa Treats si Kosmo Line Spa.

  • Partenerii strategici ai programului care au asigurat know-how-ul si serviciile necesare trecerii in online au fost: ​​MTH DigitalGoMagTRUSTED, Hosterion, GPeC și EFSE

  • Antreprenorii mici isi doresc foarte tare sa intre in mediul online, dar au nevoie de foarte mult suport pentru a face acest lucru, astfel ca prin acest program am incercat sa fim alaturi de ei de la inceputul calatoriei si pana la finalul acesteia. 

Chiar daca shop-urile online au fost lansate in luna iulie, programul continua, iar BT Mic ramane alaturi de antreprenori pentru urmatoarele trei luni pentru a oferi suport, indrumare si sprijin. Vrei sa afli mai multe despre povestile antreprenorilor din programul Start Online? Le gasesti pe toate pe blogul BT Mic 😊.