0%

Rezultatele BT pe primele 9 luni ale anului confirma trendul pozitiv al inceputului de an si bugetul pe 2016

14 noiembrie 2016 Timp de citire 5:00 minute

  • Banca Transilvania a acordat aproape 122.000 de credite noi pentru retail, IMM si corporate in primele 9 luni ale anului;
  • Eficienta operationala BT a continuat trendul pozitiv, in conditiile cresterii volumului de operatiuni si reducerii costurilor pentru clienti;
  • Numarul operatiunilor derulate prin banca: +15% fata de aceeasi perioada a anului trecut;
  • Peste 800.000 de clienti folosesc internet banking BT, iar peste 200.000 folosesc mobile banking;
  • Banca a parcurs noi etape privind orientarea spre digital, prin lansarea unor facilitati precum: autentificarea prin  amprenta pe BT24 Mobile Banking si upgradeul aplicatiei; platforma CIP online pentru aflarea online aincidentelor de plata; platforma Divizia Pentru Medici, respectiv autentificarea prin parola unica transmisa prin SMS pentru tranzactiile online cu cardurile BT;
  • Aproape 15 milioane lei a acordat Banca Transilvania, in primele 9 luni ale anului, programelor de implicare si responsabilitate sociala din domenii precum educatie financiara si antreprenoriala, voluntariat, sport, cultura si cauze sociale;
  • Din septembrie a.c., banca are un concept de brand care reflecta ceea ce reprezinta BT acum: o banca romaneasca aflata intr-o noua etapa de dezvoltare, care sustine spiritul antreprenorial local.

 

Veniturile operationale ale Bancii Transilvania au ajuns la 2.125,4 milioane lei, iar profitul net, la 657 milioane lei. La nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operationale au ajuns la 2.240,4 milioane lei, iar profitul net, la 698 milioane lei. Activele bancii sunt de 48,14 miliarde lei, creditele nete insumeaza 26,4 miliarde lei, iar resursele atrase de la clienti, 39 miliarde lei. Banca Transilvania continua dezvoltarea la nivel de grup financiar impreuna cu subsidiarele, care au o dinamica pozitiva in cadrul pietelor in care au activitate: investment banking, leasing, investitii mobiliare, leasing operational, consumer finance etc. 

 

Ömer Tetik, Directorul General BT, afirma: „Ne bucuram ca in primele noua luni am continuat trendul pozitiv al inceputului de an prin acordarea de finantari si cresteri mai ales pe segmentul retail si IMM. Rezultatele bancii sunt foarte bune, inregistram profitabilitate si eficienta operationala. Suntem atenti la noi oportunitati ale pietei, iar in curand ne vom extinde in zona microintreprinderi si vom folosi tot mai mult mediul digital pentru o experienta cat mai buna pentru clientii nostri”.

 

Rezultatele activitatii curente a Bancii Transilvania, in primele 9 luni ale anului 2016:

  • Profitul net al Bancii Transilvania este de 657 milioane lei, iar cel al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 698 milioane lei.
  • Ritmul de crestere al veniturilor din comisioane operationale: 15,3%;
  • Eficienta operationala BT confirma trendul inregistrat in primul semestru al acestui an, raportul cost/venit fiind de 40%. Daca excludem efectul tranzactiei Visa Europe, care se ridica la 185 milioane lei, valoarea indicatorului cost/venit ramane la o valoare confortabila, de 43%.
  • Banca Transilvania  a acordat clientilor IMM peste 13.000 credite noi in primele 9 luni ale anului;
  • In perioada ianuarie – septembrie a.c., la nivel brut, inainte de inregistrarea scoaterilor in afara bilantului, creditele BT au crescut cu 6,3%, balansat pe toate liniile de afaceri – ceea ce corespunde unei cresteri de 8,2% a bilantului organic al Bancii Transilvania, excluzand portofoliul preluat de la Volksbank.
  • Clientii proveniti de la Volksbank Romania au optat pentru aproape 70.000 de produse BT.
  • Raportul credite/depozite este de 72% la sfarsitul primelor 9 luni ale anului 2016;
  • Banca Transilvania are, la 30 septembrie 2016, un portofoliu de 2,74 milioane carduri, care a generat tranzactii cu aproape 25% mai mari fata de perioada similara a anului precedent. Cota de piata a bancii privind volumul tranzactiilor cu carduri este de aproape 20%. Prin programul de loialitate STAR, Banca Transilvania are un portofoliu de 310.000 de carduri de credit.

 

Alte informatii financiare:

  • BT a inregistrat la 30 septembrie 2016 cheltuieli nete cu ajustari de depreciere si provizioane de 510,1 milioane lei (incluzand impactul scoaterii in afara bilantului a 1.719 milioane lei); cea mai mare parte a provizioanelor inregistrate ca si cheltuiala pe parcursul trimestrului III a acestui an sunt preponderent aferente operatiunii de crestere a calitatii activelor si continua abordarea prudenta a bancii in ceea ce priveste gestionarea riscului de credit.
  • Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 5,55% din totalul portofoliului de credite al BT, o imbunatatire semnificativa fata de 9,75%, la sfarsitul anului 2015;
  • Acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente si garantii ipotecare este in continuare la un nivel confortabil, de 123,32%, in conformitate cu apetitul de risc al bancii;
  • Solvabilitatea BT, luand in considerare profitul pe cele 9 luni ale anului  2016  este de 19,12% (fara profit este de 16,91%).
  • Banca Transilvania a continuat sa se implice in comunitate, asa incat in primele 9 luni ale acestui an a alocat aproape 15 milioane de lei. Principalele programe sunt: Clujul Are Suflet (fundatie care ajuta tinerii fara posibilitati pentru continuarea studiilor si gasirea unui loc de munca); Plantarea Padurii Transilvania (a treia actiune de impadurire cu ajutorul voluntarilor); ABT Financiar (cel mai mare program de educatie financiara dedicat copiilor din intreaga tara, la care au luat parte peste 10.000 de elevi); EMBA University of Hull (scoala de business 100% britanica, cu activitate in Cluj-Napoca, banca fiind unul dintre parteneri), sustinerea baschetului romanesc la nivel de federatie, club si echipe nationale, proiecte la care se adauga BT Club (cursuri dedicate antreprenorilor, program pentru care banca a alocat 10 milioane lei in 10 ani).

 

Situatiile financiare la 30.09.2016 nu sunt auditate sau revizuite; cele aferente 31.12.2015 sunt auditate.

 

 

 

Contact pentru presă

comunicare@btrl.ro

Alte articole

Abonează-te la newsletter

Și afli primul noutățile de pe
Newsroom & Blogul BT.

Te poți dezabona oricând dorești, vezi detalii.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din e-mail.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.