BT si USAMV Cluj-Napoca lanseaza programul Agro Intergeneration pentru agricultura moderna

Comunicat de presa 2020-10-09
 BT si USAMV Cluj-Napoca lanseaza programul Agro Intergeneration pentru agricultura moderna


🔸 Banca Transilvania si Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Cluj-Napoca organizeaza cursuri pentru dezvoltarea competentelor in agribusiness.

🔸 Cei 22 de cursanti sunt din familii care sunt lucreaza cu BT si au activitate in agribusiness, in 16 judete.

🔸 Educatia in agribusiness si sustinerea spiritului antreprenorial sunt esentiale pentru cresterea afacerilor de familie si pregatirea succesiunii generatiilor.

🔸 Angajamentul BT este sa contribuie la repozitionarea agriculturii in Romania.

 

Banca Transilvania se implica in dezvoltarea educatiei in agribusiness si in cresterea afacerilor de familie din domeniul agriculturii prin lansarea programului Agro Intergeneration, in parteneriat cu Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Cluj-Napoca (USAMV). BT si USAMV pregatesc terenul pentru un viitor cat mai rodnic prin cursuri destinate dezvoltarii competentelor in domeniul tehnologiei, managementului si marketingului in domeniul agricol.

 

Angajamentul Bancii Transilvania este sa contribuie la repozitionarea agriculturii in Romania prin educatie, finantare, cresterea tehnologizarii si a specializarii. Pentru BT, modernizarea agriculturii inseamna ca antreprenorii sa fie tot mai mult in zona de monitorizare a tehnologiei, iar utilajele si masinile sa fie cele care lucreaza. Efectul este, pe de o parte, productivitate mai mare, iar pe de alta parte, impact mai mic asupra mediului. In acest context, educatia in agribusiness si sustinerea spiritului antreprenorial sunt esentiale pentru cresterea afacerilor de familie.  

 

Cei 22 de cursanti care fac parte din programul Agro Intergeneration sunt membri ai unor familii care sunt clienti BT agribusiness, implicati in business-ul parintilor, din 16 judete. Programul incepe in aceasta saptamana si se deruleaza pe parcursul unui an universitar, pe module despre gestiunea fermei, management financiar, leadership, marketing, inovatie in agricultura etc. Cursurile sunt sustinute de profesori din cadrul USAMV Cluj-Napoca, de specialisti din diferite domenii si de persoane din echipa bancii.

  • Sorin Ignat, Director Agribusiness, Banca Transilvania: „Viitorul depinde de cum ne pregatim azi. De aceea, Agro Intergeneration este pentru noi mai mult decat un program, este o abordare noua pe care vrem sa o sadim in familiile romanesti cu afaceri in agricultura. Mai multe generatii in acelasi business inseamna familii mai unite,  impartasirea experientelor si a bunelor practici, complementaritate. Pentru familie si comunitatile din care fac parte inseamna un model, un nume dus mai departe, competitivitate mai mare, prosperitatea noii generatii si locuri de munca”.

 

  • Prof. dr. Cornel Catoi, Rector al USAMV Cluj-Napoca: Provocarile economice, sociale si de mediu necesita ca fermierii sa fie in centrul comunitatilor rurale ale Europei. Acest lucru explica motivul pentru care sprijinul pentru succesiunea generationala a fermelor si incurajarea unei noi generatii de fermieri este un element cheie pentru dezvoltarea agriculturii. In acest context, proiectul isi propune sa contribuie la perpetuarea fermelor familiale si la dezvoltarea unui plan de succesiune a fermelor care sa permita o tranzitie facila de la o generatie la alta, cu perturbari minime, atat a business-ului, cat si a relatiilor de familie. USAMV Cluj-Napoca poate contribui astfel la cresterea capitalului intelectual al managerilor de ferma - factor determinant in reusita succesiunii fermelor”.

 

Migrarea fortei de munca in strainatate, interesul diminuat fata de activitatile agricole, imbatranirea populatiei, nevoia de sinergie si de profesionalizare pentru o abordare moderna a agriculturii sunt cateva dintre cauzele incertitudinii in ceea ce priveste succesiunea in agribusiness-urile de familie.

Banca Transilvania se implica in sustinerea educatiei din domeniul agriculturii din 2013, prin burse acordate studentilor de la USAMV Cluj-Napoca, Bucuresti, Timisoara, Iasi, Constanta si Craiova.

Cu peste 31.000 de clienti agribusiness, BT are aproape 18% din aceasta piata si este cel mai mare sustinator al agriculturii romanesti.