11 martie 2021   |   Timp de citire: 5 minute

Intr-o relatie (buna) cu banca: Actualizarea datelor personale

Ce faci primul lucru cand iti schimbi numarul de telefon? Anunti persoanele apropiate, ca sa tineti legatura in continuare. Ce faci, de exemplu, cand ti-ai luat casa noua si ti-ai schimbat adresa? Sarbatoresti 😊, dar mai este necesar ceva pentru ca unele schimbari din viata trebuie anuntate si la banca, cum ar fi adresa noua, carte de identitate noua, e-mail nou sau job nou.

Prin actualizarea datelor personale o data pe an sau ori de cate ori e nevoie, o persoana sau o companie contribuie la relatia buna pe care o are cu banca. La Banca Transilvania, acest lucru cere un minim efort pentru ca ai 4 optiuni:

1. Online, pe site-ul bancii:

Iti poti actualiza datele personale, ca persoana fizica:

  • Pe pagina Actualizare date, daca ai domiciliul in Romania si ai peste 18 ani.
  • Prin chatbotul Ino, cu care poti intra in contact chiar pe homepage-ul bancii, sub aceasta forma:

Iar pentru datele firmei:

  • Pe pagina Actualizare date. Iti iei cartea de identitate la indemana si poti incepe procesul. Nu dureaza mai mult de 10 minute.
  • Te ajuta si Raul de la BT, chatbot-ul nostru. Scrie-i pe WhatsApp si te directioneaza el exact unde trebuie.

2. Telefonic (0264 30 80 28 sau *8028), unde te ajuta colegii nostri din echipa Call Center (daca trebuie sa actualizezi doar numarul de telefon si e-mail-ul)

3. In agentiile si sucursalele BT.

4. Prin aplicatia BT Pay (Setari – Profil – Actualizare date) 

Daca esti in strainatate si nu iti este la indemana niciuna dintre variantele de mai sus, poti lua legtura cu noi telefonic (0264 30 80 28 sau *8028) si te pot  ajuta colegii nostri din echipa Call Center daca e necesar sa actualizezi numarul de telefon, e-mail-ul sau daca e nevoie sa clarificam rezidenta fiscala.

De ce e necesar sa ai actualizate la banca datele personale?

Actualizarea datelor se face periodic de toate bancile pentru ca este o cerinta legala si in Romania, si in Europa. Avand in vedere pandemia prin care trecem, pentru a fi cat mai usor pentru tine, la BT am extins termenele de actualizare de mai multe ori si am simplificat cat am putut de mult fluxurile de actualizare. Autoritatile si bancile centrale din intreaga lume tin mult la ideea de actualizare periodica a datelor clientilor tocmai pentru ca sistemul financiar este o infrastructura critica, prin care circula toate fluxurile financiare. Este vital, astfel, ca toate informatiile personale pe care le folosesc bancile sa fie actualizate si corecte.

Ce date verificam?

  • datele de identificare - nume, data nasterii, CNP, la persoanele fizice, si cod unic de inregistrare, sediu, in cazul unei companii.
  • datele de contact: adresa, e-mail, telefon.
  • informatii mai specifice: sursa generala a fondurilor/veniturilor, angajator, ocupatie, reprezentanti legali, beneficiari reali ai persoanei juridice sau daca titularul contului este sau nu o persoana expusa public.

De ce vrem sa stim care este sursa banilor care trec prin conturi?

Avand acces la aceste informatii, putem sa te protejam mai bine. Ne dam seama mai usor cand ceva nu e in regula, verificand tranzactiile care au o sursa legitima si cele care nu sunt in concordanta cu informatiile declarate. De exemplu, cand apar sume foarte mari intr-un cont al unui client, pentru care nu exista documente justificative sau explicatii logice, vom solicita informatii suplimentare pentru a decide cum procesam respectiva tranzactie si daca aceasta respecta prevederile legale.

Un alt exemplu foarte simplu si frecvent intalnit este cand un client declara ca este angajat, ceea ce inseamna ca sursa fondurilor sale este in principal salariul primit de la angajatorul mentionat la deschiderea de cont, iar in realitate toate incasarile din cont provin din tranzactii de vanzare-cumparare, caz in care vom lua legatura cu clientul pentru a verifica si documenta situatia.

Human banking, dar si legea-i lege

Noua, la BT, ne place sa vorbim cu clientii. Printre multe altele, asta inseamna pentru noi human banking. Actualizarea datelor personale face parte din aceasta relatie pentru ca ne da siguranta ca ne cunoastem bine, dar si pentru ca ne ajuta sa tinem legatura atunci cand este nevoie – fie cand avem un subiect punctual, fie cand este vorba de anumite produse si servicii.

Nu ne place deloc sa iti spunem asta, insa trebuie sa stii ca daca nu vom reusi sa iti actualizam datele pana in data de 30 iunie 2021, vom fi nevoiti sa iti restrictionam accesul la tranzactii financiare prin cont, pana la actualizarea datelor. Stim, nu este placut nici pentru noi si ne-ar parea rau sa facem asta.

Asa ca ne bazam pe tine. Gandeste-te ca este modul tau de a contribui la un sistem financiar sanatos.

Hai sa facem asta impreuna!

 

Editori: Laura Petrehuş, Director Adj. Comunicare & PR si Ramona Kulcsar, Specialist Marketing Banca Transilvania