Cum a schimbat programul STAR al Bancii Transilvania obiceiurile clientilor la cumparaturi

Comunicat de presa 2021-07-22
Cum a schimbat programul STAR al Bancii Transilvania obiceiurile clientilor la cumparaturi

STAR, programul de loialitate al Bancii Transilvania, destinat clientilor cu carduri de cumparaturi, a contribuit in decurs de 10 ani la schimbarea obiceiurilor la cumparaturi: clientii aleg plata la comercianti, in magazine fizice si online, cu cardul si cu telefonul, integral sau in rate, dar si intr-o „moneda” diferita, punctele STAR.

STAR este un ecosistem de care beneficiaza atat posesorii de carduri, cat si comerciantii. Peste o jumatate de milion de persoane au carduri STAR, pentru care programul inseamna puncte de loialitate la cumparaturi integrale din tara si din strainatate sau shopping in pana la 24 de rate la peste 17.000 de magazine partenere, dar si acces la credit cu valoare de pana la cinci ori venitul lunar.

Declaratii BT:

  • “STAR este programul-vedeta al Bancii Transilvania. A ajuns sa fie cel mai reprezentativ program de loialitate pentru carduri de credit din Romania datorita complementaritatii actiunilor noastre, care acopera business-ul de carduri in ansamblul sau - atat zona de emitere, cat si cea de solutii de acceptare carduri. Pe de o parte, atragem noi clienti posesori de carduri STAR si comercianti in ecosistem, iar pe de alta parte lansam constant functionalitati si oferte pentru cardurile de cumparaturi” – Gabriela Nistor, Director General Adjunct Retail Banking.
  • “Vrem sa ducem STAR la urmatorul nivel, cu accent tot mai ridicat pe tranzactii si beneficii din zona online, intr-un mediu complet digital. Efortul de a mentine efervescenta programului este unul considerabil si constant, cu sute de campanii derulate anual cu comerciantii parteneri” – Oana Ilas, Director Executiv Retail Products Management & Development.  

Cum a schimbat STAR modul clientilor BT de a face cumparaturi:

  • A crescut preferinta pentru platile cu cardul la comercianti, fata de retragerea de numerar de la bancomate. 96% din tranzactiile cu cardurile STAR sunt cumparaturi, fata de 48%, cum era in 2011, cand a fost lansat programul.
  • A crescut preferinta pentru cumparaturile cu telefonul si accesoriile de plata, mai ales prin BT Pay, lansat acum trei ani. Prin intermediul aplicatiei, clientii au acces la informatiile despre carduri - istoricul tranzactiilor, informatii despre linia de credit, achitarea obligatiei lunare de plata etc. - si pot gestiona cardurile direct din aplicatie. Mai mult de jumatate din cadurile STAR sunt inrolate in BT Pay.  
  • Clientii platesc inclusiv intr-o noua “moneda”, punctele STAR, care inseamna cumparaturi gratuite, fiecare punct insemnand un leu. Aproape 100 de milioane de puncte STAR au fost acordate pana acum clientilor – echivalentul a tot atatia lei.
  • Banii sunt gestionati mai bine si mai usor, programul insemnand plata in rate sau acumulare de puncte de loialitate. De-a lungul anilor, clientii au ales plata in rate mai ales pentru bunuri de valori mai mari, cum ar fi articole pentru casa – mobila, decoratiuni, materiale de construtii, respectiv electronice si electrocasnice, dar si pentru hobby-uri, vacante etc.

 

Un studiu despre carduri, realizat in acest an de Quantix pentru Banca Transilvania, arata ca  brandul STAR este asociat cu familiaritate, diferentiere de programe similare de pe piata si cu relevanta.  Respondetii il considera foarte potrivit pentru realizarea planurilor personale si este considerat  modern, adaptat comertului online, cu grad ridicat de acoperire in randul comerciantilor.

Programul STAR a contribuit de-a lungul anilor la cresterea business-ului BT pe partea de carduri. La momentul lansarii programului, in 2011, banca avea aproximativ 150.000 de carduri de credit emise, din aproape 1,8 milioane, beneficiind de o crestere constanta, an de an, si ajungand acum la peste 550.000 din 4,5 milioane.


Resurse
: