0%

Bogdan Pleșuvescu, Director General Adjunct Legal, BT: "Este foarte plăcut să primești feedback de la clienții reintegrați în circuitul economic"

16 mai 2023 Timp de citire 5:00 minute

Declarații făcute de Bogdan Pleșuvescu, Director General Adjunct Legal, BT, la dezbaterea Restructurarea – măsură de prevenire a insolvenței, organizată de publicația Financial Intelligence, în martie a.c., în București.

Mecanisme de restructurare - acces la cadre de restructurare îmbunătățite și la instrumente de avertizare timpurie:

  • Când un client are o dificultate financiară, asupra acestuia acționează mai multe forțe – acţionarii, angajații, furnizorii, clienții, ANAF, băncile, consultanții. În acel moment, trebuie spus transparent care este intenția reală a tuturor acestor forțe – fie salvarea companiei și redarea acesteia circuitului economic, fie recuperarea cu prioritate a creanțelor.
  • Dacă toți vor să își recupereze banii rapid și dacă se poate înaintea altor creditori, atunci, din punctul meu de vedere, sunt 0% șanse ca acest client să fie redat vreodată circuitului economic, să fie reintegrat și să aducă din nou contribuții la stat, să plătească salarii și să asigure un flux normal în circuitul economic.
  • Ne bazăm ca această echilibrare de forțe să aibă loc printr-un terț de încredere pentru toate părțile participante. Specialiștii în turnaround, consultanții, practicienii în insolvență sunt acei terți care trebuie să asigure echilibrul de forțe în cadrul unei proceduri și să se asigure că acel client va fi redat cât mai repede circuitului economic și reintegrat, prin măsurile de restructurare.
  • Din perspectiva noastră, ca finanțatori, noi avem acces la date câteodată mult prea târziu. Oamenii noștri de la departamentele specializate din cadrul BT ar putea să acorde asistență pentru companiile aflate în dificultate, dacă ar afla mai devreme că sunt probleme.

Soluțiile personalizate pentru companii:

  • Trebuie să trecem prin trecem prin cele trei faze – de experiență, de experimentare a diverselor soluții de restructurare și de expertiză, în care să putem să aplicăm expertiza dobândită într-un mod foarte bine ordonat. Din păcate, la momentul acesta, nu putem să scalăm expertiză pe care o avem şi nu putem decât să aplicăm soluții personalizate. Iar aceste soluții personalizate funcționează doar la companiile mari. La companiile mici, de exemplu, la cele care se află acum la FNGCIMM, care sunt volume mari, nu avem cum să aplicăm soluții de restructurare personalizate. Ar trebui să mergem pe soluții standardizate care merg mult mai ușor și care beneficiază de o mai mică birocrație.
  • Este o experiență profesională și personală extraordinară când ai cazuri de succes și pericolul este să nu te îmbeți cu acest succes și să trăiești din experiențele trecute. Este foarte plăcut să primești feedback-ul de la clienții salvați, restructurați, reintegrați în circuitul economic și să vezi că, pe termen lung, s-a creat o relație.
  • Partea frumoasă este că, atunci când reușești să finalizezi un proces de restructurare, clienții nu mai vor să se ducă în comercial, vor să rămână în continuare la noi pentru că spun: Pe mine cine mă mai verifică acum? Contabilul meu nu știe, contabilul meu știe contabilitate, nu știe parte financiară, nu știe analiză. La voi e pe gratis.
  • Clienții se simt într-o zonă confortabilă, în care au fost salvați, și pot să-și scaleze și business-ul.
  • O problemă în cadrul departamentelor de profil din bănci este că noi nu ne putem specializa pe o anumită industrie. Când ai un client în dificultate trebuie să-i știi competiția, mediul, zona în care activează, să faci comparații ca să vezi care este standardul. Noi avem doar specialiști care fac analiză financiară și specialiști care se ocupă în zona de restructurare bilanțieră, restructurare financiară a companiilor respective, în așa fel încât să permită companiei să-și restructureze bilanțul.
  • Ne mai confruntăm cu problema de trecere din zona de neperformant către performant viabil când avem 12 de luni în care îi dăm o perioadă de probă și apoi 24 de luni perioada de vindecare. Iar toate aceste perioade pe care tocmai le-am definit înseamnă provizioane foarte mari pe care băncile le alocă, cerințe de capital care impactează situațiile financiare ale băncii și de aici intervine reticența instituțiilor finanțatoare de a veni cu finanțări spre alți clienți, alții decât cei din portofoliu.
  • La BT, încercăm să venim cu finanțări de criză pentru clienții din portofoliile noastre pentru a-i ajuta să depășească perioada de dificultate. Cum banca noastră este cel mai mare finanțator al IMM-urilor din România, avem destul de multe cazuri de succes în acest sens.

Contact pentru presă

comunicare@btrl.ro

Alte articole

Abonează-te la newsletter

Și afli primul noutățile de pe
Newsroom & Blogul BT.

Te poți dezabona oricând dorești, vezi detalii.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din e-mail.

Încă puțin

Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.