Pentru siguranta banilor clientilor. Important, in contextul unei campanii de malware, semnalata de autoritati

INFO-COVID 2020-04-26
Pentru siguranta banilor clientilor. Important, in contextul unei campanii de malware, semnalata de autoritati

 

Pentru siguranta banilor, avand in vedere avertismentul SRI cu privire la o campanie de malware care vizeaza furtul de credentiale bancare de pe telefoane mobile si care foloseste, pentru a atrage atentia, mesajul Detalii secrete COVID-19 (detalii aici), recomandarile noastre sunt urmatoarele:

 

  • nu accesati link-uri din cadrul email-urilor nesolicitate sau trimise de catre persoane necunoscute, in special cele care par sa fie trimise de banca;
  • nu accesati/descarcati fisiere atasate, primite prin intermediul email-ului, nesolicitate sau primite de la persoane necunoscute, in special cele care in aparenta sunt trimise de banca;
  • nu instalati aplicatii mobile din surse necunoscute, altele in afara store-urilor oficiale si care nu sunt utilizate de un numar mai mare de utilizatori; 
  • cand accesati BT24 Internet Banking, sa fie doar de pe adresa web a bancii sau prin introducerea adresei in bara de adresa din cadrul browserului, folosind intotdeauna de tastatura si nu un anumit link;
  • verificati in bara de adresa din cadrul browser-ului daca adresa existenta este cea a serviciului de Internet Banking cunoscuta;
  • verificati faptul ca aveti o conexiune criptata (https) cu site-ul Internet Banking BT24 si ca detinatorul certificatului digital este Banca Transilvania;
  • in cazul in care in timpul logarii sau tranzactionarii apar mesaje care va cer sa asteptati un anumit timp pentru diverse motive va rugam sa inchideti imediat sesiunea de lucru si sa anuntati BT (0264 30 80 28 sau contact@btrl.ro).
  • nu efectuati logari sau tranzactii de test, indiferent cine ar pretinte acest lucru. Banca Transilvania nu va solicita niciodata acest lucru; 
  • urmati cea mai buna practica de securitate a PC-ului de unde are loc logarea: asigurati-va ca are instalate solutii anti-virus si anti-spyware, iar acestea sunt actualizate regulat; nu salvati elementele de autentificare in aplicatia Internet Banking in memoria calculatorului; parolele trebuie sa aiba complexitate ridicata (sa contina litere mici, mari, numere si caractere speciale) si sa fie schimbate periodic.

 

Pentru informari despre situatia generata de pandemia actuala, va rugam sa accesati doar surse autorizate guvernamentale (cum ar fi https://stirioficiale.ro/informatii) si sa nu instalati pe computer sau telefon aplicatii care pretind ca va ofera informatii sau sfaturi.

 

Va asiguram ca Banca Transilvania nu va solicita informatii precum cele enumerate mai sus.

 

#saauzimdebine