This page is automatically translated from Romanian into English.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Contact

Banca Transilvania SA

Cluj-Napoca, Cluj, str. Calea Dorobantilor, nr. 30-36,
400121, Romania
Adresa de e-mail: investor.relations@btrl.ro
Tel: + 40 264 407 150
Fax: + 40 264 407 179

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

ESG

Ne-am asumat un angajament ferm față de români și de antreprenorii locali în susținerea visurilor lor, BT fiind partenerul cu care pot să își înceapă călătoria.

De la viziune la acțiune: pas cu pas către o economie sustenabilă

În calitate de cea mai mare bancă din România, suntem conștienți de contribuția semnificativă pe care o avem în modelarea viitorului sistemului financiar și al economiei românești. Ca parte a dezvoltării noastre, angajamentul față de o creștere responsabilă rămâne puternic, iar toate eforturile noastre dovedesc încă o dată că, pas cu pas, facem progrese către o economie sustenabilă.

Acesta este motivul pentru care creșterea responsabilă este un element integrat în angajamentului nostru, recunoscând că performanța nefinanciară este la fel de importantă ca și cea financiară. În calitate de membru responsabil al comunității, ne angajăm să susținem în permanență antreprenoriatul, dezvoltarea și transformarea mediului de afaceri din România. Prosperitatea este rezultatul creșterii economice, al inovației digitale și tehnologice. Ea trebuie construită cu gândul la viitor.

Ömer Tetik

CEO, Banca Transilvania

Ömer Tetik CEO, Banca Transilvania
Ömer Tetik CEO, Banca Transilvania
Ömer Tetik CEO, Banca Transilvania

MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
OAMENI ȘI COMUNITATE
GUVERNANȚĂ CORPORATIVĂ

Produse eco-friendly

Eficiență energetică, agricultură inteligentă, transport eficient și eficiența apei – finanțăm proiectele prietenoase cu mediul.

f

Angajamentul nostru pentru o finanțare responsabilă și cu impact se reflectă în oferta noastră de produse. 

De la credite ipotecare ecologice la credite de nevoi personale ecologice, am inclus tot ceea ce am considerat că reprezintă ideea de dezvoltare durabilă, în armonie cu mediul.

371

de credite verzi, în valoare de aproximativ 790 milioane RON.

846 MIL

lei în credite ipotecare verzi, din care 560 milioane lei sunt aliniate parțial la taxonomia UE.

>90%

carduri de credit din plastic reciclat și elemente biodegradabile.

Educație financiară

O lume mai educată e o lume mai bună. Platforma noastră ÎntreBT e ușor de utilizat și te poate ajuta să fii mai informat, deci mai informat financiar.

f

Cele mai bune decizii sunt cele informate. 

Așadar, te îndrumăm să afli tot ceea ce e nevoie înainte de a lua orice decizie financiară.

Platforma noastră financiară Întreb BT, este ușor de folosit și îți poate oferi răspunsuri la cele mai căutate întrebări financiare. De la carduri, împrumuturi sau Internet & Mobile Banking, până la recuperarea parolei pierdute sau uitate, afli acolo tot ce te interesează.

15.000

de utilizatori zilnici în iunie 2023.

10 MIL

numărul utilizatorilor care au accesat Întreb BT de la lansarea platformei în 2014 și până în prezent.

2 MIL

de sesiuni înregistrate din ianuarie 2023 până în iulie a.c.

Diversitate și incluziune

Credem în diversitate și incluziune, reușim mai mult dacă îi sprijinim pe cei cu puncte de vedere diferite sau talente unice.

f

Inițiativele noastre de diversitate și incluziune reprezintă eforturi deliberate pentru a crea un loc de muncă echitabil, care să valorizeze și să respecte persoanele cu identități și experiențe diferite. 

Credem că leadership-ul diversității este unul dintre avantajele strategice atât timp cât se regăsește în stilul managerial. Tocmai din acest motiv demarăm inițiative susținute de suita de politici interne și obiectivele ESG ajustate să creeze un mediu de lucru colaborativ care facilitează accesul la resurse cu scopul de a susține performanța.

0

incidente de discriminare raportate de angajații BT.

33%

din pozițiile din Comitetul Conducătorilor sunt ocupate de femei.

1.540

de ore de instruire am dedicat formării privind egalitatea de șanse și prevenirea discriminării și hărțuirii la locul de muncă.

Siguranță online

Securitatea informațiilor reprezintă un capitol esențial al activității noastre și este întotdeauna o prioritate pentru noi.

f

Suntem conștienți că siguranța banilor, a datelor și a informației sunt printre cele mai importante capitole ale activității noastre. Facem tot ceea ce este necesar pentru a asigura cele mai înalte standarde de securitate în toate aceste privințe. Toate politicile noastre interne de securitate a informației sunt în conformitate cu standardul ISO 27001. De exemplu, pentru a securiza plățile online și la POS, respectăm standardele Strong Customer Authentication, parte a Directivei europene privind serviciile de plată (PSD2).

De asemenea, accesul la aplicațiile bancare - BT Pay, Neo BT, BT24, BT Go sau BT Visual Help - se realizează într-o manieră securizată, cu cerințe ridicate de siguranță.

Cardurile adăugate în aplicația BT Pay și în alte portofele virtuale (Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay) sunt tokenizate, mai exact securitatea tranzacțiilor este îmbunătățită prin înlocuirea datelor sensibile ale cardului cu un identificator digital unic (“token”), astfel încât datele cardului nu sunt dezvăluite, ceea ce oferă un nivel suplimentar de securitate a plăților digitale. Cardurile emise de noi respectă, firește, standardele de securitate existente la nivel internațional ale sistemelor de plată Visa și Mastercard.

1

o secțiune de pe site-ul băncii este dedicată clienților noștri în care aceștia pot găsi sfaturi și informații în legătură cu securitatea cibernetică.

18.350

de ore de instruire pentru angajații BT pe teme legate de phishing, conștientizarea securității, gestionarea incidentelor sau amenințări prin e-mail, pe parcursul anului trecut.

8.960

de ore de formare pentru angajații BT pe teme de Securitate, realizate în 2022.

MAI MULT

Soluții de plată sustenabile

Dezvoltăm aplicații și soluții de plată inovatoare care țin cont de nevoile actuale ale clienților noștri, dar și de viitorul planetei.

f

Suntem conștienți că niciun efort nu e prea mare pentru a proteja mediul înconjurător. Construim astăzi lumea din care dorim să facem parte mâine și viziunea noastră despre această lume este că trebuie să fie una solidă, care să ne includă pe toți.

Prin urmare, unul dintre obiectivele importante pe care ni le-am stabilit este acela de a face serviciile bancare mai accesibile. Dezvoltăm continuu aplicații și servicii de plată inovatoare, cum ar fi BT Pay, și produse de plată dedicate pentru Apple Pay, Google Pay, pentru smartwatch-uri (Fitbit Pay, Garmin Pay), soluții de plată pentru antreprenori și proprietari de afaceri mici, cum ar fi POS-urile tradiționale, aplicația de POS pentru telefon și BTeCommerce.

2.8 MIL

de carduri unice înscrise în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay.

84%

dintre clienții Băncii Transilvania sunt digitalizați.

Comunitate

Suntem recunoscători comunității din care facem parte și investim în proiecte locale sau naționale care au ca scop dezvoltarea acesteia.

f

Pentru noi, responsabilitatea socială este o mulțumire adusă comunităților din care facem parte.

Sprijinim activitățile sociale, participând la proiecte naționale, dar și punctual, la inițiativele locale care se potrivesc cu viziunea noastră, rămânând astfel conectați permanent la comunitățile din care facem parte.

135

este numărul asociațiilor și organizațiilor neguvernamentale partenere în 2022.

30.5 ML

RON a fost investiția noastră în dezvoltarea comunităților locale prin finanțarea evenimentelor culturale și educaționale, susținerea cauzelor sociale și susținerea proiectelor comunitare.

300.000

de euro am investit în programe de voluntariat dedicate împăduririi în: Cluj, Bistrița Năsăud, Călărași, Buzău și București.

MAI MULT

Transparență

Direcția noastră strategică, obiectivele, gestionarea riscurilor – toate sunt capitole în care suntem deosebit de transparenți.

f

Avem responsabilitatea de a crea o afacere durabilă, care are un impact pozitiv asupra societății. Este esențial să fim transparenți în ceea ce privește obiectivele și strategia noastră, dar și în felul în care gestionăm riscurile.

Comunicăm constant și eficient cu toate părțile interesate, conform calendarului financiar, oferim rezultate financiare transparente, organizăm conferințe telefonice, ne întâlnim cu investitorii la diverse conferințe internaționale și publicăm periodic rapoarte informative privind rezultatele financiare. În acest fel am reușit să acumulăm mai mult de douăzeci de ani de experiență pe Bursa de Valori București

1

suntem prima bancă din România listată la Bursa de Valori București.

10

este punctajul obținut, timp de patru ani consecutiv, la evaluarea Asociației Române de Relații cu Investitorii (ARIR) privind comunicarea companiilor listate la Bursa de Valori București.

Finanțare responsabilă

Suntem conștienți de importanța domeniului în care activăm și de faptul că viitorul este al celor care gândesc sustenabil.

f

Susținem pașii făcuți la nivelul Uniunii Europene în vederea realizării tranziției către o economie durabilă. Suntem conștienți de rolul pe care îl avem, ca parte din sectorul financiar din România, de a aloca capital pentru proiecte sau cauze care contribuie la această tranziție. 

Am încheiat parteneriate cu instituții financiare internaționale precum BERD, IFC, EFSE, AIIB pentru a dezvolta portofolii de finanțare în domenii sustenabile și pentru a stimula inovația și proiectele cu impact pozitiv asupra societății și a mediului înconjurător.

25 MIL

de euro a acordat BERD prin intermediul pachetului de reziliență Războiul din Ucraina pentru a contribui la furnizarea de servicii și la protejarea activităților comerciale în Ucraina și în țările afectate.

100 MIL

de euro este valoarea împrumutului IFC pentru a sprijini proiectele blue din România, din sectorul turismului, pescuitului și irigațiilor agricole care contribuie la sustenabilitatea resurselor de apă.

1 MLD

de euro este valoarea programului de obligațiuni, cu o parte din venituri utilizate pentru finanțarea ipotecilor verzi și pentru susținerea femeilor antreprenor.

#HumanBanking

Oricât de buni profesioniști suntem, e important să știm că suntem oameni și lucrăm pentru oameni.

f

BT înseamnă înseamnă, în primul rând, oameni. O întreagă echipă. Lucrăm împreună, ne sprijinim și ne încurajăm reciproc, reușind în acest fel să le oferim clienților noștri înțelegere și respect sub forma unor produse și servicii bancare de top.

Programele și activitățile pentru angajații noștri sunt diverse și au ca scop îmbunătățirea lor ca profesioniști, dar și ca oameni. Pregătirea #peopleofBT a însemnat inclusiv crearea unui spațiu digital dedicat conceptului Think Green

Acesta constă în webinarii, informații despre programele de finanțare, legislația din România și Uniunea Europeană, întrebări și răspunsuri privind modul de desfășurare a activității de creditare.

72

de ore de formare profesională am dedicat fiecărui angajat.

400

de aplicanți, dintre care 90 au fost selectați pentru programele de Reskilling IT, organizate de noi. În urma acestei inițiative, 44 de colegi au făcut trecerea către poziții tehnice în cadrul BT.

285.430

de participări cumulate în săli de curs, webinarii și e-Learning au fost realizate pe parcursul anului 2022.

Transformare digitală

Tehnologia ne oferă oportunități extraordinare de îmbunătățire a serviciilor bancare pentru clienții noștri.

f

Suntem foarte receptivi la inovații, încercăm să ne adaptăm rapid la schimbările tehnologice.

Vedem oportunități extraordinare pentru clienți în ceea ce privește mobilitatea prin servicii bancare la distanță, accesul la noi produse și servicii și creșterea rapidă a încrederii în plățile online.

63%

mai multe interacțiuni au fost înregistrate, în 2022, în BT Visual Help, platforma noastră digitală din Call Center.

7.150

de clienți noi și-au deschis un cont curent de business, 100% online.

790.000

de documente au fost trimise între clienți și BT, în 2022, prin Flieshare, soluția de transfer securizat de documente.

Banking responsabil

La baza activității noastre stau principii de activitate bancară responsabilă, a căror aplicare o autoevaluăm periodic.

f

În februarie 2022 am aderat la PRB (Principiile pentru o Activitate Bancară Responsabilă) ale UNEP–FI (United Nations Environmental Program – Finance Initiative). Astfel, ne-am asigurat că strategia și practicile noastre de afaceri sunt aliniate la obiectivele de dezvoltare durabilă și la prevederile Acordului de la Paris.

Periodic, analizăm impactul portofoliului nostru asupra economiei, mediului și societății subliniind astfel contribuțiile negative sau pozitive la dezvoltarea durabilă și identificând care dintre activitățile noastre generează un impact semnificativ.

Pentru detalii, te invităm să citești Raportul de autoevaluare pentru punerea în aplicare a principiilor pentru o activitate bancară responsabilă, 2022.

Leasing prietenos cu mediul

Susținem soluțiile care micșorează impactul transportului asupra schimbărilor climatice și a poluării aerului.

f

Prin BT Leasing și Idea::Leasing, care fac parte din Grupul Financiar BT finanțăm soluții durabile care reduc impactul transportului asupra mediului. Finanțările ecologice sunt pe lista noastră de priorități. 

Astfel am creat o puncte prin care să ușurăm accesul la mașini electrice și hibride clienților noștri (persoane fizice sau companii).

2700

de vehicule green finanțate în 2022, dintre care 600 electrice și 2100 hibride.

Ecosistemul antreprenorial

Am creat sub umbrela BT un întreg ecosistem în care antreprenorii pot găsi sprijinul de care au nevoie.

f

Am creat BT Mic & Stup pentru a sprijini comunitatea antreprenorială.

Prin BT Mic oferim suport pentru cele mai mici companii de pe piață, finanțând antreprenorii aflați în faza de start-up (cifră de afaceri anuală de până la 1 milion de lei). Scopul împrumutului poate varia de la achiziționarea de bunuri, utilaje și echipamente și plata furnizorilor la investiții în locuri de muncă (sau crearea de noi locuri de muncă). 

Stup este un spațiu fizic & virtual care reunește majoritatea produselor și serviciilor de care un antreprenor are nevoie. La Stup poți găsi evenimente organizate de noi sau de parteneri, pentru antreprenorii confirmați sau în devenire. Este un spațiu deschis tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți, fără taxă de membru, în care pot beneficia de consultanță gratuită și numeroase reduceri la produsele partenerilor.

6.750

de credite, în valoare de 430 de milioane de lei a acordat BT Mic, în 2022.

4.500

de antreprenori s-au alăturat comunității Stup, în prima jumătate de an de la deschidere.

6.570

de conturi au fost deschise pe platforma btstup.ro.

Munca noastră nu se oprește aici

Sustenabilitatea nu poate fi lasată pe plan secundar, ea trebuie să facă parte din modul nostru de a face business în fiecare zi.

Sesizări

Banca Transilvania SA

Cluj-Napoca, Cluj, str. Calea Dorobantilor, nr. 30-36,
400117, Romania
E-mail: SesizariESG@btrl.ro
Tel: + 40 264 407 150
Fax: + 40 264 407 179