Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru obținerea unui credit BT de nevoi personale exclusiv online
Cine este operatorul datelor personale?
BANCA TRANSILVANIA S.A. (în continuare „banca” sau „BT”) instituție de credit, persoană juridică română, cu datele de identificare și contact prezentate în secțiunea III din Nota de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT, oferă clienților săi persoane fizice posibilitatea de a obține un credit de nevoi personale exclusiv online (denumit în continuare și „credit BT full online”).
În nota generală indicată mai sus, care este parte integrantă din Politica de confidențialitate BT de pe site-ul Bancii Transilvania, regasesti si informatii despre drepturile de care beneficiezi in legatura cu prelucrarea datelor tale personale in calitatea de client BT, despre modalitățile în care poți să ți le exerciti sau despre cum poți contacta responsabilul cu protecția datelor desemnat de BT (DPO BT).
Dacă vrei să aplici pentru obținerea unui credit BT full online îți vom prelucra datele cu caracter personal în mai multe scopuri și temeiuri legale; noi singuri, că operator exclusiv al datelor sau, după caz, împreună cu alți operatori asociați nouă.
În cazul în care alegi un astfel de credit cu asigurare atașată, te rugăm să ai în vedere că asigurătorul este cel care prelucrează în calitate de operator datele tale personale necesare pentru emiterea și gestionarea poliței de asigurare, iar banca acționează doar în calitate de persoană împuternicită a asiguratorului pentru această prelucrare.
În ce temeiuri prelucrăm datele și ce se întâmplă dacă refuzi că ele să fie prelucrate?
Prelucrările de date personale realizate de BT în contextul aplicării și, după caz, al contractării unui credit BT full online au la baza următoarele temeiuri:
- obligațiile legale la care e supusă BT prin diverse acte normative,
- încheierea/executarea contractului de credit sau parcurgerea pașilor necesari în vederea încheierii acestuia,
- interesul nostru legitim și/sau al unor terți, (ex. interesul de prevenire a fraudelor sau interesul legitim de a consulta situația ta în evidențele Biroului de Credit SĂ pentru evaluarea bonității tale),
- consimțământul tău, cum ar fi cel pentru consultarea veniturilor tale în baza de date a ANAF.
Pentru ce scopuri prelucrăm datele personale, care sunt datele, pentru ce perioada le păstrăm și cui putem să le dezvăluim?
În următoarele rânduri îți prezentăm distinct scopurile în care ar urmă să prelucrăm datele personale pentru că tu să poți aplică și, după caz, să contractezi un credit BT full online.
În funcție de scopul prelucrării, vei avea prezentate informațiile despre perioada de stocare a datelor tale, categoriile de destinatari ai datelor, existența unor procese decizionale automatizate, precum și drepturile de care beneficiezi în legătură cu prelucrarea datelor tale.
De asemenea, te rugăm să ai în vedere că, dacă vei continuă parcurgerea fluxului din acest punct, vor deveni date asociate persoanei tale, și următoarele informații despre condițiile preliminare, despre care ne-ai spus că le intrunesti: ai o vechime în muncă mai mare de 3 luni, ai încheiat un contract de muncă pe perioada nedeterminată. Vom verifică aceste date, pentru a ne asigura că ești eligibil pentru a obține creditul BT full online.
A. Date personale prelucrate pentru verificarea identității, în vederea prevenirii fraudelor, a spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru confirmarea calității de Client BT și a condițiilor de eligibilitate
Legislația care ne este aplicabilă ne obligă să verificăm identitatea persoanelor cu care încheiem sau ne pregătim să încheiem diferite contracte. De asemenea, avem interesul legitim de a preveni tentativele de fraudă prin furt de identitate în mediul online. Totodată, pentru că oferim posibilitatea de a obține un credit BT full online doar persoanelor fizice care sunt deja clienți BT, este necesar să ne asigurăm că ai această calitate.
Când o persoană solicită un credit într-o unitate BT, i se verifică identitatea pe baza actului de identitate prezentat în original. În baza acestuia îi verificăm și calitatea de client BT. În mediul online nu avem această posibilitate, însă, în funcție de canalul pentru care aplici pentru creditul BT full online vom realiza diferite verificări, astfel:
Dacă aplici pentru creditul full online pe site-ul BT, îți vom solicita codul numeric personal (CNP), numărul de telefon și adresa de e-mail pe care le-ai declarat în evidențele băncii. Pe baza datei nașterii extrase din CNP, ne vom asigura și că ești major, aceasta fiind o condiție pentru acordarea oricăror credite BT.
Către datele de contact vom trimite câte un cod unic (OTP – one time password), pe care va fi necesar să îl înscrii în câmpul dedicat al formularului online pentru ca identitatea și calitatea ta de client BT să poată fi confirmate. Dacă nu mai utilizezi numărul de telefon și / sau adresa de e-mail pe care le-ai declarat anterior băncii, este necesar să ți le actualizezi la noi ca să poți formula cererea pentru un credit BT full online.
Dacă reușim să te identificăm în evidențele băncii în urmă parcurgerii pașilor de mai sus, datele tale de identitate cu care ești înregistrat la BT vor fi folosite pentru completarea cererii de credit, pentru emiterea certificatului digital necesar pentru semnarea electronică a documentației, precum și pentru completarea contractului de credit, dacă cererea îți este aprobată.
Dacă aplici pentru creditul full online din NeoBT, îți vom verifica identitatea pe baza procesului de identificare/autentificare a userilor NeoBT despre care regăsești detalii în Politica de confidențialitate Neo BT.
Cât privește datele de contact, numărul de telefon îl vom folosi pentru a valida că este declarat la BT și că e folosit de ține, pentru a te anunță că poți semna electronic documentația de credit, pentru semnarea efectivă, dar și pentru a te înștiința când suma aprobată îți este virată în cont (dacă vei finaliza semnarea contractului de credit). Pe e-mailul declarat la BT e posibil să îți trimitem coduri de validare, pentru a ne asigura că este folosit de ține, un mesaj prin care poți relua completarea formularului (dacă ai întrerupt-o la anumite momente), îți vom comunica și reaminti că poți semna electronic documentația de credit și îți vom trimite contractul de credit după semnare.
În cazul în care, în orice moment anterior semnării cererii de credit vei renunta sau vei întrerupe din alte motive fluxul de aplicare pentru creditul BT full online, vei putea să îl reiei timp de 30 de zile. Dacă nu reiei fluxul în această perioada, datele completate specific pentru cererea de credit, vor fi șterse după 90 de zile de când ai inițiat fluxul. Perioada de păstrare a datelor după momentul semnării cererii de credit diferă în funcție de situație - respectiv dacă ajungi sau nu să închei contractul de credit - și îți va fi prezentată distinct în secțiunile următoare.
B. Date personale prelucrate pentru analiză cererii de credit, inclusiv procese decizionale automatizate bazate pe crearea de profile
Ca să analizăm cererea prin care aplici pentru un credit BT full online, prelucrăm informații ce te privesc, atât în evidențele noastre interne, cât și în evidențele Biroului de Credit, în care consultăm situația ta. Toate informațiile legate de această prelucrare le regăsești la pct. I și ÎI din această secțiune, dar îți vor fi puse la dispoziție și în cadrul cererii de credit pe care o vei primi pentru a o semna electronic.
Pentru că este esențial să îți putem furniza un răspuns rapid la cererea ta de credit adresată online trebuie să știi că e posibil să luăm decizia acordării creditului tău bazându-se pe prelucrarea exclusiv automată a datelor, decizie despre care găsești detalii în cele ce urmează, la pct. II (5).
C. Informare referitoare la prelucrarea datelor personale cu ocazia încheierii și pe parcursul derulării unui contract de credit încheiat cu BT.
Dacă cererea de obținere a unui credit BT full online îți va fi aprobată, te informăm cum îți vom prelucra datele cu ocazia încheierii (semnării cu semnătură electronică) și pe parcursul derulării contractului de credit. Aceste informații îți vor fi puse la dispoziție și în cadrul anexei la contractul de credit, pe care îl vei primi pentru a-l putea semna electronic.
Prezența este o notă de informare specifică, referitoare la prelucrarea datelor personale în scopul încheierii și derulării unui contract de credit. Prevederile acestei note se completează cu Notă de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparțînând Clienților BT, în care regăseșți prezentate detaliat toate celelalte scopuri in care ti se prelucrează datele. Notă de informare generală este parte integrantă a Politicii de confidențialitate BT, regăsită pe website-ul Băncii Transilvania și poate fi obtinută la cerere în orice unitate BT.
1. Identitatea operatorului
Banca Transilvania S.A prelucrează în calitate de operator datele tale personale pentru încheierea și derularea contractui de credit încheiat cu banca și, după caz, a contractului de garanție - accesoriu al contractului de credit.
2. Temeiul legal și scopul prelucrării
Pentru încheierea și derularea contractelor de creditare și după caz, a contractelor de garanție aferente acestora, banca prelucrează categoriile de date personale menționate în prezența secțiune la punctul (4), în temeiul obligațiilor sale legale, al încheierii și executării contractului și în temeiul interesului sau legitim.
Banca va utiliza oricare dintre datele de contact furnizate de împrumutat pentru derularea relației contractuale cu banca în scop de informare în legătură cu scadență fiecărei rate, precum și, după caz, pentru transmiterea notificărilor în legătură cu expirarea polițelor de asigurare, pentru recuperarea datoriilor la creditul contractat și pentru alte evenimente produse în legătură cu acesta.
3. Obligația furnizării datelor și consecințele nerespectării acesteia
Furnizarea datelor tale cu caracter personal este necesară în scopul menționat la punctul (2). Refuzul de a ți se prelucra datele personale necesare realizării scopului menționat, va conduce la imposibilitatea băncii de a-ți oferi creditul solicitat.
4. Categorii de date personale prelucrate
Datele personale prelucrate de banca în scopul menționat la punctul (2) sunt cele despre care ai luat cunoștință că sunt prelucrate în cadrul etapei de preofertare/analiză a cererii de credit (detaliate la lit. B pct. I, II și III din această secțiune a prezenței note de informare) la care se adaugă alte asemenea date care sunt primite de la ține cu ocazia/pentru încheierea contractului de credit, împreună cu accesoriile acestuia. Cu ocazia încheierii contractului ți se va alocă un cod IBAN aferent creditului contractat, prin care se vor derula plățile aferente acestuia.
Ca să îți transmitem contractul de credit vom folosi și adresa de e-mail pe care ți-am solicitat-o și am verificat că o folosești.
5. Destinatarii datelor
Datele personale prelucrate în scopul menționat la punctul (2) sunt dezvăluite sau transferate în conformitate cu temeiurile legale aplicabile, în funcție de situație și doar în condiții care asigura deplină confidențialitate și siguranță a datelor, următoarelor categorii de destinatari- Biroul de Credit S.A. și Participanții la acest sistem, societăți de asigurare, societăți de evaluare, prestatori de servicii utilizați de Banca în cadrul procesului de creditare, societăți de recuperare a debitelor, OCPI, Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM), autorități și instituții publice, notari publici, avocați, executori judecătorești, Centrală Riscului de Credit*, societăți (fonduri) de garantare a diverselor tipuri de produse de creditare.
*Banca are obligația legală de a raporta către Centrală Riscurilor de Credit (CRC) informația de risc de credit pentru fiecare debitor care îndeplinește condiția de a fi raportat (cuprinde datele de identificare ale unui debitor, persoană fizică sau persoană juridică nonbancara, și operațiunile în lei și în valută prin care Banca se expune la risc față de acel debitor), respectiv să fi înregistrat față de acesta un risc individual, precum și informația despre fraudele cu carduri constatate.
**Banca are interesul legitim de a raporta în Sistemul Biroului de Credit, la care au acces și ceilalți Participanți (în principal instituții de credit și instituții financiare nebancare) datele dumneavoastră personale în cazul în care veți înregistra întârzieri la plata creditului de cel puțîn 30 de zile, după înștiințarea ta prealabilă in acest sens cu cel puțin 15 zile înainte de dată raportării.
6. Durata stocării datelor personale
Datele personale prelucrate în scopul indicat la punctul (2) sunt stocate în evidențele băncii pentru perioade limitate stabilite legal (ex. conform legislației în domeniul financiar contabil) sau intern. Acele date personale care sunt prelucrate în sistemul Biroul de Credit și dezvăluite Participanților la acest sistem se stochează în evidențele acestei instituții timp de 4 ani de la dată actualizării. În evidențele Centralei Riscului de Credit datele raportate în temeiul obligației legale pe care Banca o are, respectiv informațiile de risc de credit și informațiile despre fraudele cu carduri sunt menținute pe o perioada de 7 ani de la dată înscrierii.
7. Drepturile persoanelor vizate privind prelucrarea datelor cu caracter personal
În calitate de persoană vizată, îți poți exercită drepturile prevăzute de Regulamentul UE 679/2016 - Regelamentul General privind Protecția Datelor: dreptul de acces,dreptul de rectificare a datelor,dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea datelor, dreptul de a te opune prelucrării.
Aceste drepturi pot fi exercitate astfel:
- la Bancă, prin transmiterea unei cereri scrise la adresa băncii din Mun. Cluj-Napoca, str. Calea Dorobanților, nr. 30-36, jud. Cluj, cu mentiunea – „în atenția responsabilului cu protecția datelor (DPO)” sau pe cale electronică la adresa de e-mail dpo@btrl.ro.
- prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit, în cazul datelor prelucrate în Sistemul Biroului de Credit precum și dreptul de a te adresa Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și justiției.