Confirmare plăți online
Schimbări din ianuarie 2021
Pentru ca plățile tale online să fie cât mai sigure și în concordanță cu legislația privind securitatea plăților, din ianuarie 2021 aducem noi elemente de securitate pentru confirmarea plăților online. Așa vei ști că orice tranzacție pe care o faci online se va face în siguranță și că nimeni nu va putea face tranzacții folosind datele cardului tău.
Cu toate acestea, plățile devin mai simple și mai rapide – cu telefonul, prin aplicația BT Pay.
Cum pot confirma o plată online? E simplu. Ai 2 variante.
1
Varianta recomandată - cu amprenta, FaceID sau metoda de deblocare a telefonului, prin BT Pay.
La fiecare plată online, primești instant notificare pe telefon și confirmi tranzacția prin metoda de deblocare a telefonului.
2
Prin introducerea a două parole
O parolă dinamică primită prin SMS pe numărul de telefon declarat băncii și o parolă unică definită de tine atunci când faci plata online. Parola unică o vei schimba la un interval de 90 de zile.
Autorizarea tranzacțiilor online prin aplicația BT Pay este simplă, rapidă și respectă cerințele Directivei Europene revizuite privind servciile de plată (PSD2) referitoare la autentificarea strictă a clienților.

Confirmă cu BT Pay
- Descărci BT Pay fără drumuri la bancă, gratuit din Google Play sau App Store, adaugi cardurile BT (chiar și cele de companie) și gata.
- Când plătești online, primești instant o notificare pe telefon și poți confirma sau anula plata respectivă, folosind amprenta, Face ID sau metoda de deblocare a telefonului. Este simplu, rapid și sigur.
- Mai mult, ai toate detaliile cardului în app – numărul cardului, data expirării și CVV - detalii de care ai nevoie când plătești online.
- BT Pay te ajută și să plătești cu telefonul, să-ți verifici soldul, să transferi bani și multe altele - Vezi aici.
Ai întrebări? Găsești aici răspunsurile.

Confirmarea plăților online cu 2 parole
Dacă telefonul tău nu e compatibil cu aplicația BT Pay, poți confirma plata online prin introducerea a două parole:
- O parolă dinamică primită de fiecare dată când faci cumpărături online, prin sms la numărul de telefon înregistrat pentru plățile online în sistemul băncii
- O parolă unică definită de tine. O vei defini la prima tranzacție online, începând din ianuarie 2021, dacă nu ai activat opțiunea de autorizare a plăților online prin BT Pay. Va trebui sa schimbi această parolă o dată la 90 de zile. În momentul plății online, vei avea această opțiune în pagina parolei unice.
Ai întrebări? Găsești aici răspunsurile.
Flow de plăți pe internet prin BT Pay

Alegi produsele și finalizezi comanda
d

Introduci datele cardului (le găsești în BT Pay la detalii card)
d

Ești redirecționat într-o pagină securizată
d

Primești notificare pe telefon
d

Accesezi notificarea și confirmi plata cu metoda de deblocare a telefonului
d

Revii pe pagina securizată și urmărești finalizarea comenzii
3D Secure
Ce este 3D Secure?
3D Secure este un standard internațional de securitate pentru plăți pe internet care are ca scop protecția suplimentară a posesorului de card și reducerea fraudelor din zona e-commerce (a plăților online).
Directiva Europeană revizuită privind serviciile de plată aduce noi elemente de securitate în confirmarea tranzacțiilor, o autentificare mai puternică a clientului, respectiv existența a cel puțin două dintre următoarele elemente: ceva ce cunoști, ceva ce ai și ceva ce ești.
Îți recomandăm să alegi autentificarea tranzacțiilor online prin BT Pay, procesul fiind unul simplu și rapid.
Cum funcționează 3D Secure?
Atunci când plătești online, pe site-ul unui comerciant 3D Secure, după ce introduci datele cardului, indiferent că este vorba despre un card Visa sau Mastercard, vei fi redirecționat într-o altă pagină de confirmare a plății prin 3D Secure. Vei confirma tranzacția prin modalitatea aleasă de tine:
- Dacă ai aplicația BT Pay și ai înrolat cardul în 3D Secure, vei primi o notificare pe telefon, unde va fi menționat numele comerciantului și suma de plată, și vei avea la dispoziție 5 minute să confirmi sau să renunți la tranzacția online. Vei utiliza metoda de deblocare a telefonului: amprenta, face ID, pin, parola, etc.
- Dacă nu ai aplicația BT Pay și cardul înrolat, vei introduce o parolă primită pe SMS de la noi și o parolă statică, definită de tine la prima tranzacție online. Parola e valabilă 90 de zile și va trebui să o modifici ulterior.
Trebuie să confirm fiecare plată online?
Vor fi și plăți online care nu necesită pași suplimentari de confirmare, stabilit pe baza istoricului tău de plată, în funcție de comportamentul de plată, site-urile pe care s-au realizat plățile, dacă sunt plăți recurente, adică abonamente sau de valoare mică. Această analiză poate fi efectuată de bancă sau de comerciant. De exemplu, plătești lună de lună facturi la același furnizor sau ești un cumpărător fidel pe un anumit site, unde comerciantul are definit un profil al tău. Din 2021 vor exista îmbunătățiri continue a acestor analize, astfel că vor crește și situațiile în care nu ți se va cere o autentificare strictă.