Etapele de înființare

Etapele înființării unei SRL

Înainte de a demara procedura de înființare a unei firme trebui să cunoști câteva informații esențiale: cine va fi asociat, cine va fi administrator, activitatea pe care o va desfășura firma, sediul social și capitalul social. După ce cunoști aceste informații pașii pe care trebuie să-i urmezi sunt:

1

Rezervă denumirea firmei

Denumirea unei firme poate fi rezervată online prin portalul Oficiului Național al Registrului Comerțului (portal.onrc.ro), e-mail, fax, prin poștă sau fizic la ghișeul unuia dintre Oficiile județene ale Registrului Comerțului.

Este bine de știut că denumirea se rezervă la nivel național, astfel că indiferent la ce Registrul al Comerțului rezervi denumirea aceasta poate fi uzitată la nivel național.

2

Redactezi documentele necesare

După ce ai obținut denumirea firmei pasul următor îl reprezintă redactarea documentelor necesare în baza informațiilor stabilite înainte de a demara procedura.

În general documentele solicitate la înființarea unei firmei sunt: actul constitutiv, anexa 1, declarațiile tip model (1 sau 2), declarația pe proprie răspundere a asociatului(asociaților), specimenul de semnătură, contractul privind sediul social (în general contract de comodat sau contract de închiriere), declarația de beneficiar real și dacă este cazul avizul asociației de proprietari.

3

Depui actele la Registrul Comerțului

De îndată ce ai toate documentele necesare înființării unei firme pasul următor îl reprezintă depunerea dosarului la Registrul Comerțului din raza sediului social. Dosarul poate fi depus online cu semnătură electronică (prin portal sau transmis pe email) ori fizic (la ghișeu sau transmis cu poșta/curier).

4

Ridicarea documentelor

După admiterea dosarului documentele societății pot fi ridicate începând cu următoarea zi admiterii dosarului. Dacă ai optat pentru comunicarea prin poștă a actelor atunci trebuie să știi că documentele vor ajunge la tine în aproximativ 7 zile lucrătoare.

Etapele înființării unui PFA

Înainte de a demara procedura de înființare a unui PFA trebuie să ai în vedere că sunt necesare depunerea unor dovezi privind pregătirea sau în experiența domeniului sau domeniilor în care vrei să activeze PFA-ul. Ca atare, trebuie să depui diplome, contracte, atestări sau alte documente similare.

1

Rezervă denumirea PFA-ului

Denumirea unei firme poate fi rezervată online prin portalul Oficiului Național al Registrului Comerțului (portal.onrc.ro), e-mail, fax, prin poștă sau fizic la ghișeul unuia dintre Oficiile județene ale Registrului Comerțului.

Denumirea se compune din numele tău scris în întregime sau din numele și inițiala prenumelui tău, la care se adaugă sintagma "persoană fizică autorizată" sau PFA. În cazul în care denumirea nu este disponibilă în forma de mai sus poți adăugă inițiala prenumelui tatălui, a mamei, a ambilor părinți sau chiar integral prenumele tatălui sau al mamei.

2

Redactezi documentele necesare

După ce ai obținut denumirea PFA-ului pasul următor în reprezintă redactarea documentelor.

În general documentele solicitate la înființarea unei PFA sunt: declarațiile tip model (1 sau 2), declarația pe proprie răspundere a fondatorului, specimenul de semnătură, contractul privind sediul social (în general contract de comodat sau contract de închiriere), declarația de activitate sau dacă este cazul avizul asociației de proprietari.

3

Depui actele la Registrul Comerțului

De îndată ce ai toate documentele necesare înființării unei firme pasul următor în reprezintă depunerea dosarului la Registrul Comerțului din raza sediului social. Dosarul poate fi depus online cu semnătură electronică (prin portal sau transmis pe email) ori fizic (la ghișeu sau transmis cu poșta/curier).

4

Ridicarea documentelor

După admiterea dosarului documentele PFA-ului pot fi ridicate începând cu următoarea zi admiterii dosarului. Dacă ai optat pentru comunicarea prin poștă a actelor atunci trebuie să știi că documentele vor ajunge la tine în aproximativ 7 zile lucrătoare.

Cont de capital social

Îți faci online contul de capital social și poți trece relaxat la restul demersurilor pentru înființarea firmei tale

MAI MULT

Cont curent PJ

Îți deschizi cont 100% online cu tot ce ai nevoie ca să-ți faci viața de antreprenor mai ușoară.

MAI MULT

Raul. Chatbotul de la BT

Îi poți scrie chiar acum pe Whatsapp:

  • Te poate ajuta oricând cu informații despre conturile, produsele și serviciile pe care firma ta le are la BT;
  • Nu te costă nimic să vorbești cu Raul și o poți face când vrei tu;
  • Totul rămâne între tine și Raul, confidențialitatea informațiilor este asigurată.