Semnătura Electronică

Despre
Semnătura electronică creată printr-un certificat digital calificat are aceeași valoare legală ca și semnătura olografă, așa că o poți folosi exact în același mod.
Diferență este că semnătura electronică se aplică doar pe documentele digitale, iar cea olografă pe documentele în format fizic.
Când o folosești
Te ajută să economisești timp atunci când interacționezi cu:
- Autoritățile contractante din cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP);
- Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSP);
- Instituțiile Statului: Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), Monitorul Oficial, Depozitarul Central, Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM);
- Casa de Asigurări de Sănătate (CAS);
- Partenerii tăi de afaceri.
Uite și câteva exemple concrete: poți folosi semnătura electronică atunci când depui declarațiile la ANAF sau ONRC, când depui documente pentru fonduri europene, când ai nevoie de adeverințe, cazier judiciar, autorizații sau pentru semnarea oricăror documente electronice.
Cum o poți obține
Costuri
Hai să vorbim și despre cât te costă.
Emiterea certificatului digital are un cost de 29.9 euro, fără TVA. Trebuie să mai știi și că plata facturii se va face în RON, la cursul BNR din ultima zi de vineri a săptămânii precedente.
Documente utile
Lista documentelor care sunt necesare sa fie prezentate de către solicitant:
- Declarația semnată de solicitant
- Contractul DigiSign în dublu exemplar semnat de solicitant
- Conditiile generale de prestare a serviciului de semnatură electronică calificat
- Token-ul dacă solicitantul a cerut reînnoirea lui
- Dovada plății facturii proforma
- La aceste documente atașează copia actului de identitate
Lista unităților BT de unde poți solicita certificatul digital
zPDF