This page is automatically translated from Romanian into English.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT Pay

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă NeoBT

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Descarcă BT24

Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

Aplicația care știe e-Factura
ACTIVEAZĂ

Call Center

PESTE
20
MIN
TIMP DE AȘTEPTARE
10
CLIENȚI
ÎN CONVORBIRE
9
CLIENȚI
ÎN AȘTEPTARE
0264 308 028 sau *8028 Numărul e disponibil din orice rețea națională.
0264 303 003 Linie directă pentru toți românii care sunt plecați din țară, inclusiv asistență în limba engleză.

Start-Up Nation 2022

Începând cu 19 iulie 2022 te poți înscrie în programul Start-Up Nation 2022. Poți aplica pentru o finanțare din fonduri nerambursabile de până la 200.000 de lei.

  • ai o firmă înființată după data de 1 ianuarie 2020
  • angajezi cel puțin o persoană (chiar și pe tine), după semnarea contractului cu Ministerul
  • vii cu o contribuție proprie cuprinsă între 5%-15%
  • poți lua un credit punte de la BT dacă nu ai toată suma pentru implementarea proiectului
  • nu ai datorii la bugetul general consolidat de stat

Înscrierile se fac online, în portalul de granturi IMM Recover, al Ministerului Antreprenoriatului și Turismului.

Înscriere online

Ce avantaje ai dacă alegi BT ca bancă parteneră

  • mDacă ești client BT ai nevoie de un subcont dedicat pentru implementarea proiectului și îl poți deschide în orice Unitate BT(dacă nu ai deja un cont BT, trebuie să îți deschizi un cont online)
  • mPentru că ești beneficiarul programului Start-up Nation, poți accesa de la noi un credit punte în condiții avantajoase până la încasarea integrală a grantului:
  • Dobândă: ROBOR 6M + 2,5% 
  • Comision de analiză: 0,5% 
  • Comision de gestiune: 0.05%/lună

Uite ce ar trebui să știi:

Poți beneficia de finanțare prin Start-Up Nation dacă îndeplinești câteva condiții, printre care:

  • Firma ta e înregistrată ca societate comercială conform Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale sau în baza Legii nr. 1/2005 privind cooperația sau în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului României nr. 6/2011
  • Face parte din categoria IMM conform prevederilor art. 2 și ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004
  • Ai înființat firma după data de 1 ianuarie 2022, cu capital 100% privat
  • Îți desfășori activitatea pe teritoriul României și firma ta e înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului
  • Nu ai datorii la bugetul general consolidat nici pentru sediul social și nici pentru punctele de lucru
  • Firma ta nu este în insolvență, faliment, lichidare, suspendare sau executare silită
  • Asiguri o cofinanțare între 5% - 15% din valoarea eligibilă a proiectului
  • Îți asumi crearea și menținerea unui loc de muncă (pentru o finanțare de 100.000 de lei) sau a minim 2 locuri de muncă (pentru o finanțare de maxim 200.000 de lei)
  • Găsești toate condițiile de aplicare în procedură.
  • salarii
  • achiziții de echipamente, echipamente IT, utilaje, aparate, mijloace de transport, mobilier, birotică
  • achiziții sau costuri de chirie pentru spații de lucru, spații de producție sau spații pentru prestări servicii și comerț
  • autoutilitare, autoturisme - un singur autoturism pe societate (în afară de activitățile de taxi, școală de șoferi, rent-a-car)
  • vehicule electrice
  • cursuri de antreprenoriat
  • servicii de consultanță pentru întocmirea proiectului
  • licențe, software, realizare de pagini web
  • sisteme, instalații și echipamente specifice pentru obținerea unei economii de energie
  • francize
  • echipamente de climatizare / încălzire
  • TVA - cheltuială eligibilă doar pentru firmele care nu sunt plătitoare de TVA
  • Înscrierile au început din 19 iulie 2022, iar aplicația electronică va fi deschisă timp de 30 de zile lucrătoare, până pe 1 septembrie 2022, ora 20:00. E posibil însă ca acest termen să se prelungească până la epuizarea bugetului.
  • Dacă ești asociat/acționar sau administrator în mai multe firme, poți aplica în program doar pentru una dintre ele.
  • Folosește aceeași adresă de e-mail atât la înscriere cât și în documente. Va fi folosită și pentru toate notificările legate de cererea ta de finanțare din programul Start-Up Nation.
  • Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu, este de 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.
  • Punctajul e valabil până în 31 decembrie 2027, iar plățile vor fi realizate până în 31 decembrie 2028.
  • Semnezi electronic formularul de înscriere în programul Start-up Nation, așa că e obligatoriu să ai o semnătură electronică. Vestea bună e că achiziția acesteia este o cheltuială eligibilă în cadrul programului atât înainte, cât și după semnarea acordului de finanțare.
  • Găsești procedura online, aici.

Care sunt pașii?


1

Îți faci profilul online

Îți creezi un profil în platforma Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și completezi apoi formularul electronic de înscriere.

2

Completezi cererea

Completezi cererea de finanțare și încarci toate documentele și planul de afaceri, în termen de 30 de zile lucrătoare. În acest pas poți să selectezi BT ca bancă parteneră în program, unde vei deschide contul de grant.

3

Vezi punctajul obținut

Ți se calculeaza automat punctajul și în funcție de scorul obținut vei primi în maximum 3 zile lucrătoare un număr unic de identificare (RUE).

4

Aprobarea proiectului

Dacă toate au mers bine până aici, după aprobarea proiectului, începe perioada de implementare (12 luni maxim, de la aprobarea finanțării). Tot acum aplici și pentru un credit punte, dacă e cazul.

5

Etapa de implementare

Fie că este vorba de implementarea din sursele proprii sau printr-un credit Punte, AIMMAIPE verifică în termen de 20 zile toată documentația pentru decont și notifică banca pentru certificarea cheltuielilor. Banca va face obligatoriu verificarea/procesul verbal exact la locul declarat pentru implementare, cu certificarea faptului că bunurile sunt noi și puse în funcțiune, iar elementele de identificare coincid cu cele din decontul avizat de AIMMAIPE. Alftel, dacă banca nu va putea efectua vizita în condițiile menționate, plata decontului va fi respinsă.