Skip to main content
Ai ajuns la finalul rezultatelor
Nu s-au gasit rezultate
Call Center
  • Call Center status meter dynamic emoji
    Timp de așteptare ridicat!

    În prezent, înregistrăm un număr foarte mare de apeluri în Call Center. Dacă ai o problemă urgentă, sună acum, iar dacă nu, te așteptăm mai târziu. Pentru răspunsuri rapide încearcă Întreb BT sau BT Visual Help.

  • 0264 308 028 sau *8028 Numărul e disponibil din orice rețea națională. Tarif normal.
    0264 303 003 Linie directă pentru toți românii care sunt plecați din țară, inclusiv asistență în limba engleză. Tarif normal.
    Asistență pentru fraude
    În cazul în care suspectezi o fraudă pe contul tău, sună rapid la 0264 308 055. Tarif normal.
    Caută cu AI Search

    AI Search de pe Întreb BT îți răspunde la toate întrebările din banking.

    Vezi rapid detaliile conturilor tale, apelează 0264 308 000 și primești un SMS cu link-ul de acces.

    Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal în cadrul RoPay

    Versiune valabilă de la data de 29 septembrie 2025

    Ce reprezintă schema de plată RoPay?

    Banca Transilvania S.A. (“BT”, “banca”) și Societatea de Transfer de Fonduri si Decontări – TRANSFOND S.A. (în continuare  „TRANSFOND”), împreună cu alte bănci din Romania (în continuare “bănci participante”) prelucrează datele dumneavoastră personale, în calitate de persoană vizată, conform prevederilor Regulamentului general privind protecția datelor (în continuare „GDPR”), în realizarea scopului și prin intermediul mijloacelor de prelucrare stabilite prin Setul de Reguli privind Schema RoPay (în continuare „RoPay”).

    RoPay este oferit de Banca Transilvania în condițiile menționate în Termenii BT de utilizare RoPay. Clientul BT care utilizează RoPay prin Banca Transilvania este un „utilizator RoPay”.

    Dacă sunteți persoană fizică,  este important să cunoașteți cum ar urma să fie prelucrate datele dumneavoastră cu caracter personal în contextul utilizării acestui serviciu, întrucât ați fi persoană vizată de această prelucrare. 

    RoPay pune la dispoziția utilizatorilor două servicii:

    • Serviciul SPL RoPay - facilitează procesul de inițiere a plăților/solicitărilor de plată pe baza unui proxy (alias - număr de telefon) asociat unui cont (IBAN), înregistrat în SPL RoPay, pe baza căruia un consumator inițiază o plată/cerere de plată.
    • Serviciul de inițiere de solicitări de plată pe baza unui cod QR generat de beneficiarul plății, pe care plătitorul îl scanează și poate efectua plata.

    Pentru evitarea oricărui dubiu, toate informațiile din această notă de informare specifică se referă la datele personale prelucrate pentru furnizarea serviciului RoPay. Prelucrările datelor personale ale clienților BT, realizate de Banca Transilvania, ca operator independent, se supun prevederilor Notei de informare generale privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT

    Operatorii datelor cu caracter personal

    Schema de inițiere de plăți RoPay poate funcționa doar dacă băncile participante realizează un schimb de date personale necesare inițierii de plăți, conform Setului de Reguli privind Schema RoPay. Schimbul de informații se va realiza printr-o bază de date comună, care va fi gestionată de TRANSFOND.

    Băncile participante și TRANSFOND vor prelucra datele persoanelor vizate în calitate de operatori asociați, așa cum acest termen este definit în GDPR și au stabilit printr-un acord responsabilitățile lor în ceea ce privește îndeplinirea obligațiilor impuse prin GDPR, mai ales ale celor legate de confidențialitatea și securitatea datelor personale, precum și cele privind rolul și raportul lor față de persoanele vizate.

    Lista băncilor participante la această schemă poate suferi modificări, prin aderarea sau, după caz, retragerea din schema RoPay a unora dintre acestea. Lista actualizată la zi a tuturor băncilor participante, o regăsiți aici

    Scopul prelucrării datelor personale

    Datele personale se prelucrează în comun de către operatorii asociați exclusiv în scopul furnizării serviciilor de facilitare a inițierii de plăți instant/solicitări de plată, conform Setului de Reguli privind Schema RoPay, pentru clienții băncilor participante la RoPay, în cazurile de utilizare menționate de Setul de Reguli privind Schema RoPay.

    Categoriile de date personale prelucrate

    Categoriile de datele personale pe care operatorii asociați le prelucrează în contextul RoPay sunt:

    • nume, prenume și numărul de telefon (proxy) al utilizatorului RoPay plătitor sau beneficiar, client persoană fizică a unei bănci participante;

    • codul IBAN al contului clientului persoană fizică al Utilizatorului RoPay beneficiar sau plătitor, ce transmite plăți/solicitări de plată către clienți ai băncilor participante.

    Aceste date aparțin următoarelor categorii de persoane vizate: clienți ai BT, cu conturi curente în lei deschise la BT care sunt utilizatori ai serviciului de mobile banking al BT dedicat clientilor persoane fizice. Persoanele vizate pot fi plătitori si/sau beneficiari ai plăților prin serviciul RoPay.

    Temeiurile legale ale prelucrării

    Temeiurile legale ale prelucrărilor datelor personale efectuate de băncile participante la schema RoPay sunt:
    • executarea unui contract la care persoana vizată este parte (temei prevăzut de art. 6 alin. 1 lit. b din GDPR);
    • interesul legitim al băncii plătitoare de a executa serviciul RoPay și de a prezenta utilizatorului RoPay plătitor ordinul de plată precompletat (temei prevăzut de art. 6 alin. 1 lit. f din GDPR).

    Temeiul legal al prelucrărilor de date personale realizate de TRANSFOND este interesul său legitim de a executa serviciul RoPay în condițiile Setului de Reguli privind Schema RoPay (temei prevăzut de art. 6 alin. 1 lit. f din GDPR).

    Destinatarii datelor cu caracter personal

    Datele personale prelucrate de operatorii asociați sunt dezvăluite, după caz, unor instituții și autorități de stat cu prerogative de supraveghere și control.

    Perioada stocării datelor cu caracter personal în contextul utilizării RoPay

    Datele dumneavoastra cu caracter personal aferente serviciului RoPay oferit prin BT vor fi stocate în baza de date Transfond, și vor fi astfel disponibile celorlalte bănci participante și clienților acestora utilizatori RoPay, atâta vreme cât utilizați serviciul RoPay. Date personale nu vor mai fi utilizate pentru furnizarea serviciului RoPay dacă solicitați ștergerea datelor sau vă opuneți prelucrării datelor dumneavoastră, precum și în cazul în care nu mai sunteți clientul Băncii.

    Perioada stocării datelor cu caracter personal în contextul utilizării RoPay

    Datele dumneavoastra cu caracter personal aferente serviciului RoPay oferit prin BT vor fi stocate în baza de date Transfond, și vor fi astfel disponibile celorlalte bănci participante și clienților acestora utilizatori RoPay, atâta vreme cât utilizați serviciul RoPay. Date personale nu vor mai fi utilizate pentru furnizarea serviciului RoPay dacă solicitați ștergerea datelor sau vă opuneți prelucrării datelor dumneavoastră, precum și în cazul în care nu mai sunteți clientul Băncii.