Cine este operatorul datelor personale și persoanele vizate?
Cine este operatorul datelor personale și persoanele vizate?
BANCA TRANSILVANIA S.A. (“banca”, “BT” sau „noi”) instituție de credit, persoană juridică română, cu datele de identificare și contact din sectiunea III a Notei de informare generale privind prelucrarea si protectia datelor cu caracter personal apartinand Clientilor BT, („Nota de informare generală”) oferă clienților săi posibilitatea de a semna documente în relație cu banca cu certificate digitale emise de furnizorul de servicii de încredere Alfatrust Certification S.A. (“Alfatrust”), în colaborare cu BT.
Dacă ești o persoană fizică autorizată să semneze documente în relația cu banca în numele unui client (persoană juridică sau fizică) sau o persoană fizică titular de cont și alegi să semnezi documentația cu un certificat digital pe care ți-l va emite Alfatrust în baza colaborării cu BT, datele personale îți vor fi prelucrate așa cum te informăm în continuare. În acest context, tu ești persoana vizată de această prelucrare.
În ce temeiuri prelucrăm datele și ce se întamplă dacă refuzi prelucrarea lor?
În ce temeiuri prelucrăm datele și ce se întamplă dacă refuzi prelucrarea lor?
Îti prelucram datele personale, după caz, în următoarele temeiuri:
- obligații legale ale BT (ex. cunoașterea clientelei pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, identificarea la distanță prin mijloace video)
- încheierea/executarea contractului pe care îl închei cu BT (dacă ești clientul persoană fizică titular de cont)
- interesul legitim al BT si/sau al unor terti, (ex. pentru prevenirea fraudelor)
- consimtământul tău (ex. pentru prelucrarea datelor biometrice)
Dacă refuzi prelucrarea datelor biometrice sau a altor tipuri de date personale, nu te putem identifica dincolo de orice dubiu. Astfel, Alfatrust nu îți poate emite în cadrul acestui flux online un certificat digital. În acest caz, poți semna documentația cu alt certificat digital propriu pe care îi deții sau olograf (doar dacă și alți eventuali semnatari ai documentului optează pentru această variantă de semnare).
Pentru ce scopuri îți prelucrăm datele personale, care sunt datele, cui le dezvăluim și cât le păstrăm?
Pentru ce scopuri îți prelucrăm datele personale, care sunt datele, cui le dezvăluim și cât le păstrăm?
- pentru verificarea identității și a calității de semnatar al unui document în relație cu BT
Folosim un proces de identificare la distanță prin mijloace video, ca să ne asigurăm că ești cine spui că ești. În acest proces, vom face fotografii ale feței tale și ale actului tău de identitate, doar dacă îți dai acordul.
În acest caz, pentru identificare, ar urma să îți prelucrăm următoarele tipuri date personale, în funcție de situație: (i) datele din actul de identitate (inclusiv pașaport, dacă nu ești cetățean roman resident), pe care va fi necesar să îl fotografiezi în anumite situații (acest lucru implică acces la camera foto). Dacă ești rezident român, vom compara aceste informații cu cele de la Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor - D.G.E.P. (vezi aici detalii despre prelucrarea datelor furnizate de D.G.E.P.); (ii) imaginea feței în mișcare, din video selfie-ul pe care îți vom solicita să îl realizezi (necesită acces la camera foto), (iii) datele biometrice ale feței, obținute prin compararea biometrică a imaginii din selfie cu cea din actul de identitate fotografiat și/sau, după caz, cu imaginea de la D.G.E.P.. Îți vom prelucra date biometrice doar dacă îți exprimi consimțământul explicit, pe care ți-l vom solicita înainte să realizăm o asemenea prelucrare. Compararea biometrică se realizează prin analizarea unor caracteristici faciale relevante, utilizând metode informatice specifice, pentru a confirma unic că aceeași persoană apare în imagini. În urma comparației biometrice, soluția informatică indică probabilitatea ca fața din cele două imagini să aparțină aceleiași persoane. Dacă vei refuza să îți prelucrăm datele biometrice sau dacă rezultatul emis de soluția informatică nu ne asigură de identitatea ta, vor exista același consecințe despre care te-am informat la secțiunea anterioară.
Pentru identificarea la distanță, folosim serviciile prestatorului de servicii Onfido și ale unor parteneri ai acestuia (subîmputerniciti). Ei prelucrează datele din buletinul tău fotografiat, imaginea ta (din selfie/video realizat) și datele biometrice ale feței numai in numele si sub instrucțiunile bancii.
Onfido și partenerii săi pot fi localizați în țări terțe, precum UK (cu protecție adecvată a datelor recunoscută de Comisia Europeană), sau în alte țări care nu au o astfel de decizie. În aceste din urmă cazuri, ne-am asigurat că transferul datelor se realizează în baza unor garantii adecvate prevazute de GDPR, constând în Clauze Contractuale Standard aprobate de Comisia Europeană pe care le poti găsi aici: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/ALL/?uri=CELEX:32021D0914
- pentru emiterea si gestionarea Certificatului Digital Calificat emis de Alfatrust Certification S.A. pentru semnarea documentatiei în relație cu BT
Dacă identificarea ta s-a realizat cu succes, ca să poți semna cu semnatură electronică calificată documentația în relație cu BT, este necesar să ai un certificat digital calificat.
Emiterea si utilizarea pentru semnare a certificatului digital nu presupune costuri pentru tine, însă este necesar ca BT si Alfatrust sa prelucreze împreuna, în calitate de operatori asociați, date personale ce te privesc, după cum urmează:
a. Operatorii datelor cu caracter personal
În temeiul Art. 13-14 din Regulamentul UE 679/2016 - Regulamentul General privind Protecţia Datelor (“GDPR”), Alfatrust Certification S.A. (“Alfatrust”) şi Banca Transilvania S.A. (“BT” sau “Banca”), avand datele de identificare si de contact indicate in cadrul Termenilor şi Conditiilor pentru furnizarea de servicii de certificare pentru certificate digitale calificate, te informeaza in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal ale tale, ca Utilizator (“persoana vizata”), pe care o realizeaza in calitate de operatori asociaţi în scopul menţionat in cadrul lit. b de mai jos.
b. Scopul şi temeiul prelucrarii datelor cu caracter personal
Scopul in care operatorii asociaţi prelucreaza datele Utilizatorului este emiterea si gestionarea Certificatului Digital Calificat (“Certificatul”).
BT este operatorul care identifica Utilizatorul, respectiv colecteaza de la acesta datele cu caracter personal necesare pentru emiterea Certificatului Digital Calificat, şi le transmite catre Alfatrust pentru ca acest operator sa emita certificatul.
Datele pe care BT le colecteaza de la Utilizatori sunt cele prelucrate de Banca în evidenţele proprii, in contextul relatiei de afaceri ce se initiază intre Utilizator si Banca la momentul transmiterii datelor către Alfatrust.
In perioada de valabilitate a certificatului, datele cu caracter personal sunt prelucrate de operatorii asociaţi, dupa caz, inclusiv in situaţiile in care Utilizatorii solicita suspendarea sau revocarea certificatului in modalitatile detaliate in Termenii si Condiţiile de furnizare a serviciilor.
Temeiurile prelucrarii datelor cu caracter personal in scopul definit sunt obligatia legala (Art. 6 alin. 1 lit. c GDPR), incheierea/executarea Contractului (Art. 6 alin. 1 lit. b GDPR) si interesul legitim al operatorilor asociati (Art.6 alin. 1 lit. f GDPR).
In ceea ce priveste obligaţia legala, atat BT - in calitate de instituţie de credit cu care Utilizatorul initiaza o relatie de afaceri, cat si Alfatrust - in calitate de prestator de servicii de certificare acreditat de la care Utilizatorul doreste să obţina un certificat, se supun prevederilor legale aplicabile in domeniul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului, potrivit carora trebuie sa colecteze o serie de date cu caracter personal. Aceste date sunt necesare şi pentru incheierea/executarea Contractului in baza caruia Utilizatorului i se permite utilizarea certificatului pentru semnarea documentatiei in relaţie cu BT.
Pentru a veni în sprijinul Utilizatorilor care doresc să formuleze o cerere de suspendare sau de retragere a certificatului, operatorii asociaţi justifica un interes legitim de a oferi acestora posibilitatea de a transmite aceste solicitări nu doar direct catre Alfatrust, ci şi prin intermediul BT. Soluţionarea acestor cereri presupune schimbul datelor cu caracter personal ale Utilizatorilor intre cei doi operatori asociaţi.
Datele de contact - numar de telefon si adresa de domiciliu vor fi prelucrate de oricare dintre operatorii asociaţi, ori de câte ori va fi necesară contactarea utilizatorului final pentru buna derulare a relatiei contractuale aferente certificatului digital calificat.
c, Categoriile de date cu caracter personal şi de persoane ale caror date cu caracter personal suntprelucrate.
Datele cu caracter personal prelucrate în vederea aducerii la indeplinire a scopului menţionat sunt cele prevazute de lege ca fiind obligatoriu sa fie colectate de o instituţie de credit, respectiv de un furnizor de servicii de certificare pentru prevenirea spalarii banilor si sanctionarii terorismului, respectiv: nume, prenume, CNP, adresa de domiciliu/resedinta, data de valabilitate a actului de identitate, numarul de telefon si copia actului de identitate. Toate aceste date, astfel cum sunt colectate de Banca, vor fi puse la dispozitia Alfatrust in vederea emiterii si gestionării Certificatului Digital Calificat.
Prelucrarea acestor date cu caracter personal este necesara pentru generarea Certificatului Digital Calificat. Refuzul Utilizatorului de a-i fi prelucrate aceste date conduce la imposibilitatea emiterii Certificatului Digital Calificat.
Persoanele vizate de aceasta prelucrare sunt doar Utilizatorii, astfel cum sunt aceştia definiţi în Termenii şi Condiţiile de utilizare.
d. Destinatarii datelor cu caracter personal.
Cu excepţia operatorilor asociaţi între care se va realiza un schimb al datelor cu caracter personal prelucrate pentru îndeplinirea scopului prelucrării, datele sunt dezvăluite, după caz, angajaţilor operatorilor asociaţi care au nevoie să le cunoască, prestatorilor de servicii IT, de audit, autorităţilor şi instituţiilor în drept să le cunoască.
e. Perioada prelucrarii datelor cu caracter personal.
Informatiile cu privire la un Certificat Digital Calificat (inclusiv datele cu caracter personal) sunt prelucrate de Alfatrust pentru o perioada de 10 ani de la data incetarii valabilitatii acestuia, in conformitate cu termenele stabilite legal.
La nivelul Băncii Transilvania, semnătura electronică la distanta, aplicata in baza Certificatului Digital Calificat emis de Alfatrust pe documentaţia semnata in relatie cu BT se pastreaza pentru intreaga perioada in care intre Utilizatorul client si BT se deruleaza o relaţie de afaceri, la care se adauga termenele instituite in legislatia bancara aplicabila, respectiv cel puţin 5 ani de la incetarea relatiei de afaceri cu instituţia de credit.
f. Drepturile persoanelor vizate de prelucrarea datelor lor cu caracter personal în scopul indicat.
Oricarui Utilizator, in calitatea sa de persoana vizata ii este garantata exercitarea urmatoarelor drepturi cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal, la oricare dintre operatorii asociaţi: dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la ştergerea datelor, dreptul de a se opune prelucrarii datelor, dreptul la portabilitatea datelor.
Utilizatorii pot sa işi exercite aceste drepturi sau sa se adreseze responsabililor cu protectia datelor pentru orice intrebari/cereri privind prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel:
- la Banca Transilvania S.A.- prin mesaj transmis la adresa de e-mail dpo@btrl.ro sau printr-o cerere
transmisă la sediul BT, cu menţiunea „în atenţia responsabilului cu protecția datelor (DPO)”
- la Alfatrust Certification S.A.- prin mesaj transmis la adresa de e-mail dataprotection@alfasign.ro sau printr-o cerere transmisă la sediul Alfatrust, cu mențiunea „în atenţia responsabilului cu protecţia datelor (DPO)”.
Utilizatorii au, totodată, dreptul de a depune plangere la autoritatea de supraveghere - Autoritatea Naţionala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cu sediul în Bucureşti, sector 1, Bd. G-ral Gh. Magheru nr. 28-30.
- Pentru comunicare cu tine
Dacă semnarea electronică a documentului în relație cu BT se finalizează cu succes, ți-l vom trimite pe adresa de e-mail de pe care ai inițiat fluxul de semnare. Această dată de contact, precum și numărul tău de telefon, le avem de la tine (ex. dacă le-ai declarat băncii când ai devenit client) sau, după caz, le-am primit de la clientul titular de cont care te-a autorizat să semnezi documentația în relație cu banca.
Dacă identificarea ta s-a realizat cu succes, ca să poți semna cu semnatură electronică calificată documentația în relație cu BT, este necesar să ai un certificat digital calificat.
Emiterea si utilizarea pentru semnare a certificatului digital nu presupune costuri pentru tine, însă este necesar ca BT si Alfatrust sa prelucreze împreuna, în calitate de operatori asociați, date personale ce te privesc, după cum urmează:
- Operatorii datelor cu caracter personal
În temeiul Art. 13-14 din Regulamentul UE 679/2016 - Regulamentul General privind Protecţia Datelor (“GDPR”), Alfatrust Certification S.A. (“Alfatrust”) şi Banca Transilvania S.A. (“BT” sau “Banca”), avand datele de identificare si de contact indicate in cadrul Termenilor şi Conditiilor pentru furnizarea de servicii de certificare pentru certificate digitale calificate, te informeaza in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal ale tale, ca Utilizator (“persoana vizata”), pe care o realizeaza in calitate de operatori asociaţi în scopul menţionat in cadrul lit. b de mai jos.
- Scopul şi temeiul prelucrarii datelor cu caracter personal
Scopul in care operatorii asociaţi prelucreaza datele Utilizatorului este emiterea si gestionarea Certificatului
Digital Calificat (“Certificatul”).
BT este operatorul care identifica Utilizatorul, respectiv colecteaza de la acesta datele cu caracter personal necesare pentru emiterea Certificatului Digital Calificat, şi le transmite catre Alfatrust pentru ca acest operator sa emita certificatul.
Datele pe care BT le colecteaza de la Utilizatori sunt cele prelucrate de Banca în evidenţele proprii, in contextul relatiei de afaceri ce se initiază intre Utilizator si Banca la momentul transmiterii datelor către Alfatrust.
In perioada de valabilitate a certificatului, datele cu caracter personal sunt prelucrate de operatorii asociaţi, dupa caz, inclusiv in situaţiile in care Utilizatorii solicita suspendarea sau revocarea certificatului in modalitatile detaliate in Termenii si Condiţiile de furnizare a serviciilor.
Temeiurile prelucrarii datelor cu caracter personal in scopul definit sunt obligatia legala (Art. 6 alin. 1 lit. c GDPR), incheierea/executarea Contractului (Art. 6 alin. 1 lit. b GDPR) si interesul legitim al operatorilor asociati (Art.6 alin. 1 lit. f GDPR).
In ceea ce priveste obligaţia legala, atat BT - in calitate de instituţie de credit cu care Utilizatorul initiaza o relatie de afaceri, cat si Alfatrust - in calitate de prestator de servicii de certificare acreditat de la care Utilizatorul doreste să obţina un certificat, se supun prevederilor legale aplicabile in domeniul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului, potrivit carora trebuie sa colecteze o serie de date cu caracter personal. Aceste date sunt necesare şi pentru incheierea/executarea Contractului in baza caruia Utilizatorului i se permite utilizarea certificatului pentru semnarea documentatiei in relaţie cu BT.
Pentru a veni în sprijinul Utilizatorilor care doresc să formuleze o cerere de suspendare sau de retragere a certificatului, operatorii asociaţi justifica un interes legitim de a oferi acestora posibilitatea de a transmite aceste solicitări nu doar direct catre Alfatrust, ci şi prin intermediul BT. Soluţionarea acestor cereri presupune schimbul datelor cu caracter personal ale Utilizatorilor intre cei doi operatori asociaţi.
Datele de contact - numar de telefon si adresa de domiciliu vor fi prelucrate de oricare dintre operatorii asociaţi, ori de câte ori va fi necesară contactarea utilizatorului final pentru buna derulare a relatiei contractuale aferente certificatului digital calificat.
- Categoriile de date cu caracter personal şi de persoane ale caror date cu caracter personal suntprelucrate.
Datele cu caracter personal prelucrate în vederea aducerii la indeplinire a scopului menţionat sunt cele prevazute de lege ca fiind obligatoriu sa fie colectate de o instituţie de credit, respectiv de un furnizor de servicii de certificare pentru prevenirea spalarii banilor si sanctionarii terorismului, respectiv: nume, prenume, CNP, adresa de domiciliu/resedinta, data de valabilitate a actului de identitate, numarul de telefon si copia actului de identitate. Toate aceste date, astfel cum sunt colectate de Banca, vor fi puse la dispozitia Alfatrust in vederea emiterii si gestionării Certificatului Digital Calificat.
Prelucrarea acestor date cu caracter personal este necesara pentru generarea Certificatului Digital Calificat. Refuzul Utilizatorului de a-i fi prelucrate aceste date conduce la imposibilitatea emiterii Certificatului Digital Calificat.
Persoanele vizate de aceasta prelucrare sunt doar Utilizatorii, astfel cum sunt aceştia definiţi în Termenii şi Condiţiile de utilizare.
- Destinatarii datelor cu caracter personal.
Cu excepţia operatorilor asociaţi între care se va realiza un schimb al datelor cu caracter personal prelucrate pentru îndeplinirea scopului prelucrării, datele sunt dezvăluite, după caz, angajaţilor operatorilor asociaţi care au nevoie să le cunoască, prestatorilor de servicii IT, de audit, autorităţilor şi instituţiilor în drept să le cunoască.
- Perioada prelucrarii datelor cu caracter personal.
Informatiile cu privire la un Certificat Digital Calificat (inclusiv datele cu caracter personal) sunt prelucrate de Alfatrust pentru o perioada de 10 ani de la data incetarii valabilitatii acestuia, in conformitate cu termenele stabilite legal.
La nivelul Băncii Transilvania, semnătura electronică la distanta, aplicata in baza Certificatului Digital Calificat emis de Alfatrust pe documentaţia semnata in relatie cu BT se pastreaza pentru intreaga perioada in care intre Utilizatorul client si BT se deruleaza o relaţie de afaceri, la care se adauga termenele instituite in legislatia bancara aplicabila, respectiv cel puţin 5 ani de la incetarea relatiei de afaceri cu instituţia de credit.
- Drepturile persoanelor vizate de prelucrarea datelor lor cu caracter personal în scopul indicat.
Oricarui Utilizator, in calitatea sa de persoana vizata ii este garantata exercitarea urmatoarelor drepturi cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal, la oricare dintre operatorii asociaţi: dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la restricţionarea prelucrării, dreptul la ştergerea datelor, dreptul de a se opune prelucrarii datelor, dreptul la portabilitatea datelor.
Utilizatorii pot sa işi exercite aceste drepturi sau sa se adreseze responsabililor cu protectia datelor pentru orice intrebari/cereri privind prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel:
- la Banca Transilvania S.A.- prin mesaj transmis la adresa de e-mail dpo@btrl.ro sau printr-o cerere transmisă la sediul BT, cu menţiunea „în atenţia responsabilului cu protecția datelor (DPO)”
- la Alfatrust Certification S.A.- prin mesaj transmis la adresa de e-mail dataprotection@alfasign.ro sau printr-o cerere transmisă la sediul Alfatrust, cu mențiunea „în atenţia responsabilului cu protecţia datelor (DPO)”.
Utilizatorii au, totodată, dreptul de a depune plangere la autoritatea de supraveghere - Autoritatea Naţionala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cu sediul în Bucureşti, sector 1, Bd. G-ral Gh. Magheru nr. 28-30.
- Pentru comunicare cu tine
Dacă semnarea electronică a documentului în relație cu BT se finalizează cu succes, ți-l vom trimite pe adresa de e-mail de pe care ai inițiat fluxul de semnare. Această dată de contact, precum și numărul tău de telefon, le avem de la tine (ex. dacă le-ai declarat băncii când ai devenit client) sau, după caz, le-am primit de la clientul titular de cont care te-a autorizat să semnezi documentația în relație cu banca.
Drepturile tale, datele de contact ale DPO si detalii despre prelucrarea datelor personale
Drepturile tale, datele de contact ale DPO si detalii despre prelucrarea datelor personale
Alte detalii despre felul în care BT prelucrează, la modul general, datele personale ale clienților BT, inclusiv informații despre drepturile tale, cum poți să ți le exerciti și datele de contact ale responsabilul BT cu protecția datelor (DPO BT), îți sunt puse la dispoziție în Nota de informare generală, cu care această informare se completează. O regăsești pe site-ul www.bancatransilvania.ro, în sectiunea Privacy Hub

