Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru obținerea/majorarea liniei de credit aferente unui card de credit BT, exclusiv online
Cine este operatorul datelor personale?
BANCA TRANSILVANIA S.A. (în continuare „banca” sau „BT”) instituție de credit, persoană juridică română, cu datele de identificare și contact prezentate în secțiunea III din Nota de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT, oferă clienților săi persoane fizice posibilitatea de a obține un card de credit BT/majora linia de credit aferentă unui card de credit BT, exclusiv online.
În notă generală indicată mai sus, care este parte integrantă din Politica de confidențialitate BT de pe site-ul Băncii Transilvania, regăsești și informații despre drepturile de care beneficiezi în legătură cu prelucrarea datelor tale personale, despre modalitățile în care poți să ti le exerciți sau despre cum poți contacta responsabilul cu protecția datelor desemnat de BT (DPO BT).
Dacă vrei să aplici pentru obținerea sau după caz, pentru majorarea liniei de credit aferentă unui card de credit BT exclusiv online îți vom prelucra datele cu caracter personal în mai multe scopuri și temeiuri legale; noi singuri, că operator exclusiv al datelor sau, după caz, împreună cu alți operatori asociați nouă.
În acestă notă de informare, când ne referim la prelucrarea datelor personale pentru aplicarea pentru/obținerea/contractarea unui card de credit BT, informarea este valabilă și pentru prelucrarea datelor care se realizează atunci când soliciți majorarea liniei de credit aferente unui card de credit BT pe care l-ai obținut anterior (indiferent dacă l-ai contractat într-o unitate BT sau online).
De asemenea, atunci când ne referim la prelucrarea datelor personale pentru încheierea și executarea contractului de card de credit, informarea este valabilă și pentru prelucrarea datelor personale pentru încheierea/executarea unui act adițional la contractul de credit. Acest act adițional se va încheia între tine și banca dacă îți este aprobată majorarea liniei de credit aferente unui card pe care care l-ai obtinuț anterior (indiferent dacă l-ai contractat într-o unitate BT sau online).
În ce temeiuri prelucrăm datele și ce se întâmplă dacă refuzi că ele să fie prelucrate?
Prelucrările de date personale realizate de BT în contextul aplicării și, după caz, al contractării unui card de credit exclusiv online au la baza următoarele temeiuri:
- obligațiile legale la care e supusă BT prin diverse acte normative,
- încheierea/executarea contractului de card de credit sau parcurgerea pașilor necesari în vederea încheierii acestuia,
- interesul nostru legitim și/sau al unor terți, (ex. interesul de prevenire a fraudelor sau interesul legitim de a consulta situația ta în evidențele Biroului de Credit SĂ pentru evaluarea bonitatii tale),
- consimțământul tău, cum ar fi cel pentru consultarea veniturilor tale în baza de date a ANAF sau pentru verificarea identității și calității tale de client BT pe baza datelor biometrice.
Pentru ce scopuri prelucrăm datele personale, care sunt datele, pentru ce perioada le păstrăm și cui putem să le dezvăluim?
În următoarele rânduri îți prezentăm distinct scopurile în care ar urmă să prelucrăm datele personale pentru că tu să poți aplică și, după caz, să contractezi un card de credit BT exclusiv online.
În funcție de scopul prelucrării, vei avea prezentate informațiile despre perioada de stocare a datelor tale, categoriile de destinatari ai datelor, existența unor procese decizionale automatizate, precum și drepturile de care beneficiezi în legătură cu prelucrarea datelor tale.
A. Date personale prelucrate pentru verificarea identității, în vederea prevenirii fraudelor, a spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru confirmarea calității de Client BT
Legislația care ne este aplicabilă ne obligă verificăm identitatea persoanelor cu care încheiem diferite contracte. De asemenea, avem interesul legitim de a ne asigura că prevenim tentativele de fraudă prin furt de identitate în mediul online.
Când o persoană solicită un card de credit într-o unitate BT, i se verifică identitatea pe baza actului de identitate prezentat în original. În mediul online nu avem această posibilitate, așa că vom face lucrurile puțin diferit. Am ales o metodă care ne asigura cine este clientul BT care aplică, așa încât să putem preveni eventuale tentative de fraudă. Această metodă folosește cele mai noi tehnologii, prelucrand așa numitele date biometrice. Nu vom putea utiliza însă aceste date fără consimțământul tău explicit. Înainte de a hotărî liber dacă doreșți să ti-l exprimi, iată ce presupune utilizarea datelor tale biometrice:
- va trebui să fotografiezi cartea ta de identitate („CI”), care conține și imaginea ta (necesită acces la camera foto);
- soluția informatică pe care o folosim va identifica în poză CI-ului secțiunea care cuprinde față ta, o va selecta și o va compară apoi cu față din copia actului tău de identitate care este deja înregistrat în evidențele BT. Comparația se realizează biometric, pe baza unor criterii precum: culoarea, mărimea și înclinarea ochilor, poziția și distanță dintre elementele principale ale fetei cum ar fi ochii, sprâncenele, buzele și nasul. În urmă comparației, soluția informatică va emite un scor de încredere, indicând probabilitatea că față din cele două imagini să aparțină aceleiași persoane.
Dacă nu dorești să îți fie prelucrate datele biometrice (identificare facială), poți să aplici pentru cardul de credit în orice unitate BT, unde identitatea îți va fi verificată fără utilizarea unor asemenea date.
De asemenea, în cazul în care instrumentul de identificare facială emite un scor de încredere nesatisfăcător, vei putea să reiei procesul de aplicare într-o unitate BT.
B. Date personale prelucrate pentru analiză cererii de credit, inclusiv procese decizionale automatizate bazate pe crearea de profile
Ca să analizăm cererea prin care aplici pentru un card BT exclusiv online, prelucrăm informații ce te privesc atât în evidențele noastre interne, cât și în evidențele Biroului de Credit, în care consultăm situația ta. Toate informațiile legate de această prelucrare le regăsești la pct. I și II de mai jos.
Pentru că este esențial să îți putem furniza un răspuns rapid la cererea ta de card de credit adresată online, vom luăm decizia acordării creditului sau, după caz, a respingerii acestei cereri bazându-se pe prelucrarea exclusiv automată a datelor, decizie despre care găsești detalii în cele ce urmează, la pct. II (5).
C. Informare referitoare la prelucrarea datelor personale cu ocazia încheierii și pe parcursul derulării unui contract de credit încheiat cu BT
D. Informare privind prelucrarea datelor personale în scopul emiterii și gestionării Certificatului Digital Calificat emis Utilizatorului de Alfatrust Certification S.A. pentru semnarea documentației în relație cu BT
Dacă dorești să obții exclusiv online un card de credit BT, va fi necesar să semnezi cu semnătură electronică calificată documentația de credit. Emiterea și utilizarea pentru semnare a certificatului digital nu presupune costuri pentru ține, însă este necesar că BT și Alfatrust să prelucreze împreună, în calitate de operatori asociați, date personale ce te privesc pentru emiterea acestei semnături electronice.