Securitatea informatiilor Despre phishing

Una dintre cele mai utilizate metode de amenintare informatica

 

Phishing-ul este o metoda de furt de identitate prin care se incearca obtinerea, de la clientii unei organizatii – indiferent de aria sa de activitate - a unor date personale sau confidentiale. Acestea pot fi folosite ulterior in mod ilegal de catre raufacatori, pentru a efectua tranzactii in contul clientului respectiv. Pentru aflarea lor, atacurile de phishing se folosesc de un canal electronic de comunicatie (e-mail, telefon) sau de un program rau intentionat, care exploateaza vulnerabilitatile sistemului pentru a fura date.

 

Phishing-ul prin intermediul e-mail-ului:  

 

De exemplu:

            Link vizibil: https://ib.btrl.ro/BT24/

            Link propriu-zis catre site-ul fals: http://site-fals.co.kr/continut/logon.htm 

 

Prin introducerea datelor personale confidentiale si validarea lor atacatorii intra in posesia acestora si le pot folosi pentru a derula operatiuni in contul identitatii furate.

 

Phishing-ul prin intermediul telefonului::

 

BT nu solicita niciodata informatii confidentiale, ultilizand un canal electronic

 

Banca Transilvania nu va trimite niciodata mesaje e-mail in care sa fie incluse link-uri catre site-uri unde li se solicita clientilor sa introduca informatii cu privire la identitatea personala, conturile, numarul de card, data expirarii, codul PIN sau alte produse si servicii bancare detinute.

 

Banca Transilvania nu va solicita niciodata clientilor sai sa confirme, utilizand un canal electronic, informatii confidentiale personale (de ex. numarul cardului, data la care expira, PIN-ul, parola, ID-ul de logare, codul token etc.). Va rugam sa nu dati curs niciodata unor astfel de solicitari

 

In cazurile in care utilizati online produse sau servicii bancare ale Bancii Transilvania, va rugam sa verificati autenticitatea paginilor in care completati datele cu caracter personal sau financiar, prin consultarea valabilitatii certificatelor digitale si a adresei Internet la care acestea sunt localizate.

 

Rolul clientilor in asigurarea securitatii informatiilor transmise pe Internet

 

Pentru a spori masurile pentru siguranta generala, recomandam folosirea serviciului optional de alerta oferit de catre banca. Acesta ajuta la detectia rapida a activitatilor suspecte si astfel aveti timp mai bun de reactie in procesul de a stopa tranzactia/utilizarea ilegala a contului/cardului.

 

Raportati evenimentele suspectate a fi frauduloase

 

In situatia in care suspectati ca terte parti au folosit in mod fraudulos contul dumneavoastra BT24, sau pentru raportarea oricaror incidente privind securitatea informatiilor, apelati *8028 sau 0264-308028 sau trimiteti un e-mail la contact@btrl.ro.

Folosim cookies deoarece ne dorim sa iti oferim cea mai buna experienta online pe site-ul Bancii Transilvania. Informatiile culese prin intermediul cookie-urilor sunt anonime, insa fara acestea, experienta ta online pe site-ul nostru ar fi semnificativ mai slaba. Poti sa iti schimbi oricand doresti setarile cookie-urilor, informatii legate de modul in care poti face acest lucru gasesti aici.

0264 308028
*8028
(apelabil din orice retea nationala, fixa sau mobila)