Ai încercat NeoBT?

Noul online banking Banca Transilvania, care va înlocui foarte curând actuala platformă.

Din NeoBT, ai acces online la conturile tale și poți face toate operațiunile pe care le faci acum din BT24. În plus, beneficiezi de funcționalități suplimentare.

Ghid de utilizare al aplicatiei BT Pay

I. Generale

1. Ce este BT Pay?

BT Pay este o aplicatie informatica securizata, sub forma unui portofel digital, accesibila prin intermediul telefonului mobil cu conexiune la Internet. Aplicatia BT Pay se poate instala din App Store.

Pentru a beneficia de functionalitatile BT Pay, este necesar sa detii cel putin un card BT de debit sau de credit, emis pe persoana fizica si / sau juridica, si sa il / le inrolezi in aplicatia BT Pay. Poti adauga si carduri emise de alte institutii financiare din Romania (emise pe numele sau sub sigla Visa / Mastercard / Maestro, pe persoana fizica) cu ajutorul carora se pot efectua un numar limitat de operatiuni, descrise la punctul 2 „Functionalitati BT Pay”.

3. Accesare BT Pay

Aplicatia poate fi utilizata doar daca telefonul este securizat prin parola, amprenta sau o alta metoda de securizare oferita de telefon. La adaugarea primului card in BT Pay se verifica daca telefonul este securizat. Ulterior adaugarii primului card, la fiecare accesare a aplicatiei se verifica securizarea telefonului.

Metoda de securizare aleasa va fi utilizata si la autentificarea platilor online, a retragerii de la ATM, a transferurilor, a setarilor suplimentare ale cardurilor si a altor optiuni care pot necesita autentificare.

Inregistrarea utilizatorului presupune folosirea, dupa caz, in totalitate sau in parte, a urmatoarelor categorii de date: numarul de telefon, data nasterii, copia actului dumneavoastra de identitate(care poate fi doar o carte de identitate emisa de autoritatile din Romania), date biometrice ale fetei.

In urma inregistrarii, utilizatorul aplicatiei poate fi incadrat in una dintre urmatoarele categorii:

  • client al bancii persoana fizica sau
  • utilizator de card.

In functie de categoria din care face parte, utilizatorul BT Pay va avea acces la toate functionalitatile BT Pay, descrise in capitolul 2 Functionalitati BT Pay, sau doar la unele dintre acestea.

In cazul in care utilizatorul aplicatiei este incadrat drept utilizator de card, urmatoarele functionalitati nu vor putea fi accesate: Plati Facturi, acordare linie de credit de tip Overdraft, acordare card de credit, actualizarea datelor din BT Pay, activare serviciu Alias Pay, adaugare card non-BT.

II. Inrolare card BT

1. Cum adaug un card emis de BT in BT Pay?

Utilizatorii pot adauga in BT Pay urmatoarele tipuri de carduri emise pe numele unei persoane fizice sau juridice.

Utilizatorii pot adauga in BT PAY carduri Banca Transilvania prin introducerea datelor de pe card care le sunt solicitate in aplicatie:

Cardurile emise pe numele unei persoane fizice pot fi inrolate si utilizate in aplicatia BT Pay chiar daca utilizatorul nu a intrat in posesia cardului fizic. Utilizatorul poate intra in posesia cardului fizic fie prin solicitarea lui prin curier, fie prin ridicarea cardului din unitatile teritoriale ale Bancii Transilvania in termenul stabilit in Conditiile Generale de Afaceri ale bancii.

Adaugarea cardului in aplicatia BT Pay presupune si activarea acestuia, daca activarea nu a fost efectuata in prealabil la un bancomat BT. 

Daca clientul a adaugat cardul in BT Pay, l-a activat, dar ulterior intra in posesia cardului fizic, pentru utilizarea cardului va fi necesar sa efectueze urmatoarele operatiuni:

  • cardul este reemis la scadenta -  utilizatorul trebuie sa efectueze cu cardul fizic o prima operatiune de „Schimbare PIN” din meniul ATM-ului – “Adminstrare PIN”. In cadrul acestei operatiuni i se va solicita codul pin existent al cardului si un cod pin nou, care poate fi acelasi cu codul pin existent al cardului. In situatia exceptionala in care utilizatorul primeste o eroare la finalizarea operatiunii de „Schimbare PIN”, acesta adreseaza bancii solicitarea de reemitere necomisionata a unui nou cod de activare, dupa care urmeaza pasii standard de activare card de la ATM BT.
  • cardul este nou emis sau reemis la cerere - este necesara activarea cardului fizic la ATM BT si setarea unui cod pin pentru cardul emis / reemis.

2. Sunt persoana fizica si nu sunt client BT. Cum aplic pentru un card?

Cardul este insotit automat de un card fizic. Modalitatile prin care le poti emite sunt:

  • Online - poti deschide in cateva minute un cont 100% online si sa soliciti un card de debit. Contul IBAN il vei primi imediat ce ai finalizat actiunea si vei putea incasa bani in acest cont. Cardul ti se va afisa in lista de carduri in maxim 24 h, iar cardul fizic ti se va trimite prin curier. Pentru deschiderea contului online, solicitarea unui card si detalii despre proces acceseaza pagina NeoCont.
  • Unitate BT – poti deschide cont si solicita card in orice unitate a Bancii Transilvania. Cardul ti se va afisa in lista de carduri in maxim 24 h, iar cardul fizic il vei primi ulterior in unitatea unde ai facut cererea.

3. Ce operatiuni poti face cu cardul din BT Pay?

Poti face toate operatiunile mentionate mai sus in functionalitati BT Pay, in functie de cardul pe care il ai si daca ai fost identificat drept client persoana fizica sau drept utilizator de card. Operatiunile la care ai acces sunt descrise in cadrul capitolului 2, Functionalitati BT Pay.

In cazul in care esti incadrat drept utilizator de card, urmatoarele functionalitati nu vor putea fi accesate: Plati Facturi, acordare linie de credit de tip Overdraft, acordare card de credit, actualizarea datelor din BT Pay, activare serviciu Alias Pay, adaugare card non-BT.

Odata ce ai intrat si in posesia cardului fizic si l-ai activat, vei putea retrage numerar cu telefonul si de la ATM-urile contactless ale bancii, operatiune care presupune existenta cardului in Apple Pay si introducerea codului pin la bancomat.

Totodata cardurile ajunse la scadenta si reemise automat de catre banca permit retragerea cu cardul de la ATM-urile contactless, codul pin fiind acelasi ca si al cardului expirat.

4. Nu am primit codul OTP. Ce pot face?

Daca nu ai primit codul OTP din prima incercare, poti selecta optiunea Retrimiteti-mi codul, optiune valabila pentru 3 incercari consecutive. Daca in continuare nu il primesti, ne poti contacta oricand pentru verificarea numarului de telefon, la 0264 308 028 sau *8028, numere apelabile din orice retea nationala, fixa sau mobila

5. Cum stiu daca inrolarea cardului s-a facut cu succes?

Dupa introducerea codului primit prin SMS (OTP), daca totul este in regula vei vedea un ecran de confirmare, unde ti se va spune ca adaugarea cardului s-a facut cu succes.

6. Inrolarea cardului BT nu s-a putut efectua. Ce pot face?

Daca totul pare in regula, dar totusi nu poti sa inrolezi cardul, te sfatuim sa verifici urmatoarele aspecte:

  • cardul sa fie in perioada de valabilitate;
  • datele solicitate sunt introdus corect;
  • codul OTP introdus e corect.

7. Cum pot sterge un card inrolat?

Ai oricand posibilitarea de a elimina un card din aplicatie, accesand setarile cardului respectiv si folosind optiunea Sterge acest card. Ulterior, daca vrei sa il readaugi, este necesar sa il inrolezi din nou. Stergerea din aplicatie nu reprezinta blocarea cardului fizic.

8. Pot inrola mai multe carduri in aplicatie?

Da, poti inrola mai multe carduri in BT Pay. Din ecranul principal al aplicatiei, acceseaza simbolul din dreapta sus si urmeaza procesul de inrolare a cardului.

9. Se stocheaza datele reale ale cardului in telefon?

Aplicatia nu salveaza decat ultimele 4 cifre din numarul de card, date de expirare si numele posesorului de card. Nu se salveaza niciodata numarul complet al cardului si CVV-ul acestuia.

10. Care este metoda de autorizare a tranzactiilor realizate prin BT Pay?

Tranzactiile vor fi autorizate prin metoda de securizare / deblocare a telefonului: parola, amprenta, model sau o alta metoda de securizare oferita de telefon.

11. Am fost nevoit sa imi blochez cardul fizic. Mai pot utiliza cardul in aplicatie, pentru plati?

Daca blochezi cardul fizic, nu il vei putea folosi nici pentru plata din aplicatie.

12. Cat timp este valid cardul inrolat? Este conectat cu cardul fizic?

Daca iti expira cardul fizic, nu il vei mai putea folosi nici in BT Pay.

13. Pot sa imi inrolez cardul pe mai multe dispozitive?

Nu, nu poti inrola cardul pe mai multe dispozitive. Un card poate fi inrolat doar intr-un singur dispozitiv.

14. Ce se intampla daca imi expira cardul fizic si il schimb?

Daca te-am identificat ca si client al bancii, ti-l aducem in zona listei de carduri pentru a-l adauga. Va fi disponibil in aceasta lista in a doua jumatate a lunii in care expira cardul;

Vei urma pasii de adaugare si vei confirma prin introducerea codului primit prin SMS.

15. Pot modifica numele cardului? 

Poti modifica numele cardului pentru a-l identifica mai usor. Din setarile cardului (optiune valabila la atingerea cardului – optiunea Setari Card), selectezi optiunea „Schimba numele cardului” si il editezi.

16. Am fost nevoit sa blochez cardul in BT Pay. Mai pot utiliza cardul fizic?

Daca blochezi cardul din BT Pay, nu vei mai putea utiliza nici cardul fizic.

17. Cum invit un prieten in BT Pay?

Functionalitatea BT Pay „Invita Prietenii” este disponibila periodic in BT Pay. Vei putea accesa aceasta functionalitate atata timp cat ai fost identificat ca si client al bancii si ti-ai adaugat minim un card BT in aplicatia BT Pay.

18. Cum adaug un card emis de BT Direct in BT Pay si operatiuni permise? 

Vei putea adauga carduri emise de BT Direct prin adaugarea manuala a datelor cardului, respectiv: numar card, nume prenume, data expirarii, cod CVV (codul din 3 cifre aflat pe verso-ul cardului) si autentificarea operatiunii de adaugare prin introducerea codului OTP primit pe numarul de telefon inregistrat in sistemul institutiei emitente a cardului.

Ulterior inregistrarii cardului BT Direct, utilizatorul il va putea utiliza la efectuarea urmatoarelor operatiuni: plati contactless la comercianti, soldul cardului, vizualizarea istoricului de tranzactii efectuate cu cardul, inrolarea cardurilor in solutia Apple Pay (pentru utilizatori ai dispozitivelor cu sistem de operare iOS), autentificarea (aprobarea sau respingerea, dupa caz) platilor online prin intermediul BT Pay.

19. Cardul fizic a fost blocat. Mai pot utiliza acel card in BT Pay?

In cazul in care cardul fizic este blocat, nu il vei putea folosi nici din aplicatie.

20. Cum pot rambursa ratele aferente unei tranzactii in rate de pe cardul de credit BT?

Daca doresti sa rambursezi suma blocata pentru rate din cardul de credit, poti accesa optiunea din cadrul ecranului aferent detaliilor tranzactiei in rate. Suma blocata se va debita integral de pe cont, verifica-ti urmatoarea obligatie de plata de luna viitoare. Asigura-te ca depui fondurile necesare rambursarii ratelor pana la data limita de efectuare a rulajului.

III. Inrolare card non-BT si operatiuni permise

1. Cum adaug un card non-BT in aplicatie?

Poti adauga si un card non BT in aplicatia BT Pay, dupa ce ai inrolat minim un card BT. Cardurile non BT sunt carduri emise de alte institutii financiare din Romania, sub sigla Visa, Mastercard sau Maestro, inrolate in serviciul 3D Secure.

Optiunea de adaugare card non BT este disponibila doar in cazul in care ai fost identificat ca fiind client persoana fizica a bancii si ai minim un card BT adaugat in BT Pay.

Selectand simbolul din dreapta sus, vei alege optiunea „Adauga card de alta Banca” si vei introduce urmatoarele date: numarul cardului, numele si prenumele titularului (asa cum apar pe card), data expirarii cardului si codul CVV (codul din 3 cifre de pe verso-ul cardului).

Autentificarea operatiunii de card non-BT prin serviciul 3D Secure este aplicata de institutia emitenta a cardului.

Ulterior inrolarii cardului non-BT in BT Pay, vei avea posibilitatea de a accesa optiunea Open Banking, care iti va permite timp de 90 de zile vizualizarea unor informatii financiare de la alte institutii financiare la care are deschise conturi. Ulterior acestei perioade, vei putea reautoriza accesarea datelor pe o perioada similara.

In cazul accesarii functionalitatii de Open Banking in BT Pay, utilizatorul aplicatiei se va supune si Termenilor si Conditiilor specifici acestei optiuni.

2. Pot modifica numele cardului? 

Poti modifica numele cardului pentru a-l identifica mai usor. Din setarile cardului (optiune valabila la atingerea cardului – optiunea Setari Card), selectezi optiunea „Schimba numele cardului” si il editezi.

3. Cum stiu daca inrolarea cardului non-BT s-a efectuat cu succes?

Dupa introducerea codului primit prin SMS (OTP), daca totul este in regula vei vedea un ecran de confirmare, unde ti se va spune ca adaugarea cardului s-a facut cu succes.

4. Inrolarea cardului non-BT nu s-a putut efectua. Ce pot face?

Daca totul pare in regula, dar totusi nu poti sa inrolezi cardul, te sfatuim sa verifici urmatoarele aspecte:

  • cardul sa fie activ si in perioada de valabilitate;
  • datele solicitate sunt introdus corect;
  • autentificarea tranzactiei este efectuata in concordanta cu standardele 3D Secure pe care le aplica institutia emitenta a respectivului card non-BT.

5. Cum pot sterge un card non-BT inrolat?

Ai oricand posibilitarea de a elimina un card din aplicatie, accesand setarile cardului respectiv si folosind optiunea Sterge acest card. Ulterior, daca vrei sa il readaugi, este necesar sa il inrolezi din nou. Stergerea din aplicatie nu reprezinta blocarea cardului.

6. Pot inrola mai multe carduri non-BT in aplicatie?

Da, poti inrola mai multe carduri in BT Pay. Din ecranul principal al aplicatiei, acceseaza iconul din dreapta sus si urmeaza procesul de inrolare a cardului, denumita „Adauga card de alta banca”.

7. Ce operatiuni pot face cu un card non BT?

Vei putea transfera bani:

  • catre cardurile tale BT din aplicatie;
  • catre alt utilizator BT Pay, acceptarea tranzactiei si incasarea banilor fiind posibila doar pe un card BT.

Acest card nu iti va permite urmatoarele tipuri de transferuri: acceptarea banilor trimisi din alt card BT sau de catre alt utilizator BT Pay, solicitarea de bani si imparte costul.

Ulterior alegerii tipului de transfer dorit, vei introduce suma transferului in lei si detaliile acestuia. In pasul urmator, vei fi informat de comisionul BT pentru procesarea acestui transfer si pe care le aplica institutia emitenta a respectivului card non-BT.

Exista posibilitatea aplicarii de comisioane aferente acestui tip de transfer de catre banca emitenta a cardului non-BT, astfel te rugam sa verifici aceasta informatie cu banca emitenta.

Beneficiarul este notificat printr-un SMS cu privire la suma in asteptare la incasare. Mesajul SMS se transmite la numarul de telefon selectat de tine. SMS-ul contine un link care:

  • Daca beneficiarul utilizeaza la randul sau aplicatia BT Pay (aplicatia fiind instalata pe dispozitivul cu numarul de telefon pe care a primit SMS-ul), va deschide transferul din meniul aplicatiei. Utilizatorul poate vizualiza detaliile de tranzactie direct in ecranul dedicat;
  • Daca beneficiarul nu utilizeaza aplicatia BT Pay (si prin urmare aplicatia nu e instalata pe telefon), link-ul primit prin mesajul SMS il directioneaza catre App Store, de unde isi poate descarca aplicatia. Odata ce aplicatia este instalata si utilizatorul a inregistrat minim un card BT, accesarea link-ului va deschide operatiunea de transfer si beneficiarul va vizualiza detaliile de tranzactie.

Beneficiarul poate:

  • Sa accepte operatiunea pe un card BT, caz in care se realizeaza tranzactia bancara (incasarea); In acest caz, utilizatorul va selecta si cardul BT pe care doreste sa incaseze suma de bani;
  • Sa lase transferul sa expire. Transferul este valid timp de 48 ore pentru transferurile initiate de pe cardurile emise sub sigla Mastercard si 23 ore si 30 de minute pentru tranzactiile initiate de pe cardurile emise sub sigla Visa, in caz de expirare suma va fi returnata pe contul de card de pe care s-a initiat transferul dupa expirarea termenului.

In calitate de Initiator al operatiunii (platitor) vei fi instiintat printr-o notificare primita pe telefonul de pe care ai initiat operatiunea:

  • In cazul in care beneficiarul nu isi instaleaza aplicatia cu succes sau nu este client al Bancii Transilvania operatiunea de plata nu se onoreaza, transferul expirand in 48h pentru transferurile initiate de pe carduri Mastercard sau 23 de ore si 30 de minute pentru transferurile initiate de pe carduri Visa, moment in care banii sunt returnati in contul tau. Exista posibilitatea de anulare a transferului respectiv de catre initiator, caz in care suma este returnata in cel mai scurt timp pe contul de card de pe care s-a initiat transferul.

SMS-ul prin care beneficiarul este notificat de faptul ca are un transfer in asteptare la incasare contine urmatoarele informatii: numele cardului de pe care se initiaza transferul (numele si prenumele titularului de card, asa cum a fost completat la adaugarea cardului in aplicatie) si suma transferului initiat.

8. In cat timp se efectueaza transferul?

Transferurile sunt procesate instant.

9. Unde pot vizualiza transferurile efectuate prin aplicatia BT Pay?

Poti vizualiza transferurile, precum si statusul acestora in sectiunea Transferuri.

10. Exista limite de sume pentru transferurile din carduri non-BT?

Da, transferurile din carduri non BT pe baza numarului de telefon (trimitere de bani, transferuri intre cardurile proprii) sunt limitate prin praguri zilnice pe card, atat ca numar, cat si ca valoare, precum si prin praguri lunare pe card.

Limitele pentru astfel de tranzactii pot fi vizualizate accesand link-ul dedicat acestora.

11. Exista comisioane si taxe pentru transferuri?

Consulta lista de taxe si comisioane care se percep de catre BT .

Exista posibilitatea ca aceste transferuri sa fie comisionate de institutiile financiare emitente.

12. Pot face transferuri si cu carduri emise in alte valute?

In cazul in care cardul utilizat in BT Pay este emis in alta moneda decat lei, la momentul debitarii tranzactiei din contul de care cardul este atasat, Banca emitenta a cardului ar putea efectua un schimb valutar intre contravaloarea sumei transferate si contravaloarea acesteia in moneda contului la care este atasat cardul, in conformitate cu contractul incheiat intre institutia emitenta a cardului si detinatorul / titularul de Card.

13. Ce se intampla daca imi expira cardul fizic si il schimb?

Daca iti schimbi cardul fizic va fi nevoie sa il inrolezi din nou in aplicatie.

14. Cat timp este valid cardul inrolat? Este conectat cu cardul fizic?

Daca iti expira cardul fizic, nu il vei mai putea folosi nici in BT Pay.

15. Am fost nevoit sa imi blochez cardul fizic. Mai pot utiliza cardul in aplicatie?

Daca blochezi cardul fizic, nu il vei putea folosi nici din aplicatie.

16. Ce informatii pot vizualiza prin functionalitatea de Open Banking?

Poti vizualiza urmatoarele informatii: soldul cardului non-BT / contului aferent cardului non-BT selectat, contul IBAN aferent cardului selectat, lista istoricului de tranzactii din conturile de plati deschise selectate, inclusiv a urmatoarelor detalii: data tranzactiei, suma tranzactiei, detaliere tranzactie.

IV. Plata cu telefonul cu cardurile BT

1. Cum platesc cu telefonul?

Datorita restrictiilor impuse de producator, sistemul de operare iOS nu permite utilizarea NFC de catre terte aplicatii, deci implicit a platii cu telefonul. Insa, din data de 26.06.2019 este disponibil Apple Pay prin intermediul careia vei putea realiza si platile contactless pe care le doresti direct cu telefonul prin intermediul aplicatiei Apple Pay.

2. De ce am nevoie pentru a utiliza Apple Pay?

Pentru a utiliza Apple Pay ai nevoie de un device Apple, cu cea mai noua versiune de iOS, watchOS sau macOS si de cardul BT care va fi adaugat in aplicatie.

3. Cum adaug un card BT in Apple Pay?

Poti adauga cardurile in Apple Pay direct din BT Pay . Se acceseaza butonul „Add to Apple Wallet” din pagina principala, pentru fiecare card pe care vrei sa il adaugi.

Poti adauga cardurile si din walletul Apple Pay, accesezi optiunea „+”, cardul se introduce manual sau scana cu camera, dupa care se confirma adaugarea acestuia.

4. Unde pot plati cu iPhone / Apple Watch?

Platile se pot realiza la orice pos din tara sau strainatate care accepta plata contactless. Plata se mai poate realiza in aplicatii mobile sau Safari, acolo unde se accepta Apple Pay ca optiune de plata.

5. Care sunt limitele de tranzactionare la plata cu cardul meu BT si Apple Pay?

Limitele de plata difera in functie de tipul cardului pe care il ai. Valoarea platii efectuate cu telefonul este inclusa in plafoanele de plati la comercianti, setate pe cardurile fizice. Modificarea limitelor de tranzactionare se poate realiza din BT Pay.

6. Pot efectua transferuri de bani cu Apple Pay?

Transferurile prin Apple Pay nu sunt posibile, acestea se pot realiza prin BT Pay

7. Care sunt cardurile care pot fi inrolate in Apple Pay?

In aplicatie, se pot inrola toate tipurile de card emise de BT.

8. Sunt comisionat la platile cu Apple Pay?

Platile efectuate cu Apple Pay nu sunt comisionate.

9. Pot sa vad soldul contului in Apple Pay?

Soldul poate fi consultat in aplicatia BT Pay.

10. Sunt sigure platile cu Apple Pay?

Platile sunt sigure, Apple nu stocheaza si nu distribuie detaliie aferente cardurilor tale sau datele tale personale. Fiecare plata trebuie confirmata cu amprenta, face ID sau parola.

11. Cum modific cardul principal in Apple Pay?

Exista doua variante pentru a realiza aceasta modificare:

  • iPhone sau iPad: setari > Wallet & Apple Pay > Tranzactii Default > Default Card – se selecteaza aici noul card;
  • din Wallet, se tine apasat pe card si se muta mai sus, se alege primul card cu drag and drop.

12. Cum modific cardul principal in BT Pay?

Utilizatorul poate modifica ordinea cardurilor din cadrul aplicatiei BT Pay. Se va accesa butonul specific din cadrul aplicatiei BT Pay din coltul din stanga sus, moment in care va fi afisata lista cardurilor adaugate in BT Pay.

Utilizatorul poate schimba pozitia cardurilor sale (atat carduri BT cat si nonBT) apasand lung pe card și pozitionandu-l cu functia de „drag & drop” in pozitia dorita.

13. Cum platesc cu alt card decat cel setat ca si card principal in Apple Pay?

  • iPhone X sau modele mai recente: dublu click pe butonul lateral al telefonului. Cand se afiseaza cardul principal(Default) pe ecran, se selecteaza prin tap si apoi se selecteaza cardul BT cu care doresti sa platesti, te autentifici prin Face ID si apropii telefonul de pos;
  • iPhone 8 sau modele mai vechi: se apropie telefonul de pos fara sa apesi pe Touch ID. Cand se afiseaza cardul principal (Default) pe ecran, il selecteazi prin tap si apoi selecteazi cardul BT cu care doresti sa platesti si te autentifici prin Touch ID pentru a face plata;
  • Apple Watch: dublu click pe butonul lateral. Cand se afiseaza cardul principal( Default) pe ecran, faci swipe (dreapta sau stanga) pentru a selecta alt card inrolat in Apple Pay si apropii ceasul de pos pentru a face plata.

14. Cum pot sa sterg un card din Apple Pay?

Se urmeaza urmatorii pasi in functie de dispozitivul detinut:

  • iPhone sau iPad: se acceseaza meniul Setari > sectiunea Wallet & Apple Pay > se selecteaza prin tap cardul pe care doresti sa il steargi din Apple Pay si se apasa butonul Remove this card;
  • Apple Watch: se selecteaza Wallet pe Home Screen-ul ceasului Apple Watch, apesi pe cardul pe care doresti sa il stergi din Apple Pay si apesi pe butonul Delete.

15. Care sunt riscurile pierderii dispozitivului pe care am instalat Apple Pay?

Pentru a folosi Apple Pay este nevoie de autorizarea fiecarei tranzactii efectuate prin Apple Pay cu un card BT inrolat, prin Face ID, Touch ID sau parola.

Device-urile Apple Watch dispun de Wrist Detection, care, atunci cand este activat, obliga utilizatorul sa isi introduca parola de fiecare data cand isi pune ceasul pe mana. Aceste functionalitati previn posibilitatea ca alte persoane decat utilizatorul sa foloseasca Apple Pay pe iPhone, iPAD, Apple Watch sau Mac.

In cazul pierderii / furtului unui dispozitiv cu carduri BT setate in Apple Pay trebuie sa accesezi pagina contului Apple ID sau sa folosesti functia Find My iPhone pentru a suspenda sau a sterge permanent abilitatea de a face plati cu Apple Pay cu device-ul pierdut.

Pe pagina contului Apple ID se selecteaza device-ul dupa sign in. In informatiile afisate, se selecteaza sectiunea Apple Pay si se face click pe Remove sau pe Remove all. Cardul sau cardurile vor fi suspendate sau sterse din Apple Pay, chiar daca device-ul este offline sau nu este conectat la o retea de telefonie mobila sau la o retea Wi-Fi.

De asemenea poti apela banca emitenta a cardului in cazul pierderii / furtului device-ului, pentru a suspenda sau sterge cardurile din Apple Pay.

16. Pentru a plati este necesar sa am functia NFC pornita?

Da, vei putea face plati prin intermediul aplicatiei Apple Pay doar daca functia NFC din setarile telefonului este pornita.

17. Unde si cum pot vedea istoricul tranzactiilor cu telefonul mobil?

Atinge cardul dorit si vei putea vizualiza in BT Pay tranzactiile realizate cu cardul BT.

De asemenea, poti vizualiza soldul disponibil al cardului BT pentru orice card inrolat in BT Pay, atat cel in moneda cardului, cat si in puncte pentru cardurile de credit STAR.

Mai mult, pentru cardurile de credit BT adaugate in BT Pay, poti vedea rulajul curent realizat si rulajul minim si maxim necesar a fi realizat pana in data de 25 a lunii, precum si limita de credit si creditul utilizat.

18. Nu pot plati, dar totul pare în regula. Ce pot face?

Daca totul pare in regula, dar totusi nu poti plati, te sfatuim sa te asiguri de urmatoarele aspecte:

  • Daca ai carduri BT valide si inrolate cu succes in Apple Pay;
  • Daca totul pare in regula, dar totusi nu poti plati, te sfatuim sa te asiguri de urmatoarele aspecte;
  • Daca husa telefonului tau nu este prea groasa si blocheaza undele NFC. Incearca sa scoti husa sau sa apropii telefonul de POS din alt unghi;
  • Daca ai conexiune la internet;
  • Daca eroarea aparuta pe POS nu iti indica exact problema;

>In cazul in care ai verificat toate aspectele de mai sus si, in continuare, plata nu functioneaza, contacteaza-ne la 0264 308 028 sau *8028, numere apelabile din orice retea nationala, fixa sau mobila.

19. Unde pot vedea detalii despre tranzactiile in rate fara dobanda

Optiunea este disponibila in tab-ul Info Credit, sectiunea Tranzactii in Rate. Vei putea observa initial o lista sumara a tranzactiilor in rate cu urmatoarele detalii:

  • Nume comerciant;
  • Contravaloarea ratei lunare;
  • Numarul de rate ramase de rambursat.

La accesarea fiecarei tranzactii se vor afisa mai multe detalii asupra tranzactiei in rate, acestea fiind:

  • Tipul tranzactiei;
  • Denumire comerciant;
  • Data initiala a tranzactiei;
  • Valoarea tranzactiei initiale in rate;
  • Numar rate tranzactie;
  • Suma blocata in prezent in rate.

V. Retragere de numerar pe baza de cod pentru cardurile BT

1. Cum retrag bani de la ATM pe baza unui cod?

Poti retrage bani de la ATM fara card si fara telefon, pe baza unui cod generat din aplicatia BT Pay. Accesezi optiunea Retrage cash, alegi cardul de pe care vrei sa retragi banii*, selectezi suma dorita si numarul de telefon catre care doresti sa trimiti codul aferent operatiunii. Numarul de telefon poate fi selectat din cadrul agendei telefonice sau introdus manual.

Vei fi informat asupra comisionului de retragere si vei confirma tranzactia prin introducerea parolei de deblocare a telefonului. Comisionul de retragere numerar pe baza de cod este acelasi cu comisionul utilizat atunci cand retragi banii cu cardul fizic de la ATM. Banii se vor bloca si se returneaza in cont daca tranzactia nu se efectueaza in 60 de minute..

In termen de 60 de minute de la generarea codului, mergi la orice ATM BT, selectezi optiunea Cash fara card de pe ecranului bancomatului, tastezi codul primit prin SMS si suma.

*optiunea e valabila doar pentru cardurile BT emise pe numele persoanelor fizice, cu exceptia cardului tichet de masa care nu permite operatiunea de ridicare de numerar de la ATM.

2. Cat timp este valid codul?

Codul este valid pentru o perioada de 60 de minute din momentul generarii lui.

3. Pot regenera sau reutiliza codul?

Din momentul transmiterii codului prin SMS, acesta nu va mai fi disponibil spre vizualizare in aplicatie. Este permisa doar o utilizare de cod / tranzactie.

4. Exista taxe si comisioane?

Comisionul de retragere numerar pe baza de cod este acelasi cu comisionul utilizat la retragerea de bani cu cardul fizic sau contactless si se regaseste la nivelul fiecarui card pe site-ul Bancii Transilvania.

Totodata utilizatorul este informat asupra comisionului de retragere numerar pe baza de cod, in aplicatie, inaintea confirmarii tranzactiei.

5. Exista limite pentru retrageri?

Da, ridicarile de numerar pe baza de cod sunt limitate prin praguri zilnice pe card, atat ca numar, cat si ca valoare:

  • o limita de maxim 3 coduri generate zilnic, pentru fiecare card BT inrolat in BT Pay;
  • o limita de minim 10 lei / tranzactie;
  • o limita maxima de 500 lei / tranzactie.

6. Unde pot vizualiza istoricul ridicarilor de numerar?

Ridicarile de numerar finalizate pot fi vizualizate in istoricul de tranzactii din Detaliile cardului.

7. Ce date contine SMS-ul transmis?

SMS-ul transmis de BT contine doar codul aferent tranzactiei.

8. Cum pot anula operatiunea?

Operatiunea poate fi anulata prin apelarea serviciul de Contact Center BT, numere de telefon:

  • *8028  Apelabil din orice retea nationala, fixa sau mobila, suport 24 / 7;
  • 0264 308 028  Apelabil din orice retea, inclusiv international, suport 24 / 7.

9. Nu pot finaliza operatiunea, ce pot face?

Daca totul pare in regula, dar totusi nu poti sa finalizezi operatiunea de ridicare numerar pe baza de cod, te sfatuim sa verifici ca datele introduse la ATM sa fie corecte.

VI. Transferuri carduri BT

1. Cum trimit bani prin aplicatia BT Pay?

Ai 2 optiuni pentru trimiterea de bani prin aplicatia BT Pay:

1.1 Transfer de bani catre un client BT persoana fizica care are aplicatia BT Pay, pe baza numarului de telefon.

Poti transfera bani prin BT Pay catre un alt client BT persoana fizica, parcurgand urmatorii pasi:

  • Selectezi optiunea de transfer, respectiv Trimite Bani;
  • Selectezi persoana careia doresti sa ii trimiti bani, din agenda telefonului tau;
  • Introduci suma de bani de trimis si detaliile tranzactiei;
  • Iti dai acordul cu privire la operatiune si comisionul bancar aplicat, prin confirmarea operatiunii;
  • Autorizezi tranzactia prin introducerea parolei de deblocare a telefonului.

Beneficiarul (de asemenea client al Bancii Transilvania), este notificat printr-un SMS cu privire la suma in asteptare la incasare. Mesajul SMS se transmite la numarul de telefon selectat de tine. SMS-ul contine un link care:

  • Daca beneficiarul utilizeaza la randul sau aplicatia BT Pay (aplicatia fiind instalata pe dispozitivul cu numarul de telefon pe care a primit SMS-ul), va deschide transferul din meniul aplicatiei. Utilizatorul poate vizualiza detaliile de tranzactie direct in ecranul dedicat;
  • Daca beneficiarul nu utilizeaza aplicatia BT Pay (si prin urmare aplicatia nu e instalata pe telefon), link-ul primit prin mesajul SMS il directioneaza catre App store, de unde isi poate descarca aplicatia. Odata ce aplicatia este instalata si utilizatorul inregistrat / cardurile inrolate, accesarea link-ului va deschide operatiunea de transfer si beneficiarul va vizualiza detaliile de tranzactie.

Beneficiarul poate:

  • Sa accepte operatiunea, caz in care se realizeaza tranzactia bancara (incasarea); In acest caz, utilizatorul va selecta si cardul pe care doreste sa incaseze suma de bani;
  • Sa lase transferul sa expire.

In calitate de Initiator al operatiunii (platitor) vei fi instiintat printr-o notificare primita pe telefonul de pe care ai initiat operatiunea:

  • In cazul in care beneficiarul nu isi instaleaza aplicatia cu succes sau nu este client al Bancii Transilvania (care poate beneficia si utiliza aplicatia BT Pay), operatiunea de plata nu se onoreaza, transferul expirand in 48h , moment in care banii sunt returnati in contul tau;
  • In cazul in care doresti sa anulezi tranzactia, o poti face inainte ca beneficiarul tranzactiei sa o accepte.

1.2 Transfer de bani catre orice client al unei banci, BT sau alta banca, pe baza de IBAN

Poti transfera in lei, prin BT Pay catre clienti BT sau ai altei banci, persoane fizice sau juridice, folosind optiunea Transfera prin IBAN. Transferurile prin IBAN sunt permise din cardurile de debit BT, atasate conturilor curente in lei.

Poti alege sa faci o plata catre un client al altei banci - instant (catre bancile care au aderat la sistemul de plati Instant), normala sau urgenta. In functie de modalitatea de plata aleasa, banii vor fi primiti de contraparte:

  • Instant – in cateva secunde, 24 / 7;
  • Standard – in maxim 24 h, de Luni pana Vineri;
  • Urgenta – in aceeasi zi, de Luni pana Vineri, daca initiezi transferul pana la ora 15:00.

Daca alegi plata catre un client BT, transferul se va face instant, 24 / 7.

Comsioanele si plafoanele de tranzactionare aferente transferurilor.

2. Cum solicit bani prin aplicația BT Pay?

Poti solicita bani unei persoane existente in agenda ta telefonica sau editand manual numarul de telefon, parcurgand urmatorii pasi:

  • Selectezi optiunea Solicita bani si apoi selectezi din agenda telefonului contactul de la care doresti sa soliciti bani;
  • Introduci suma de bani de primit si detaliile solicitarii;
  • Iti dai acordul cu privire la operatiune si comisionul bancar aplicat, prin confirmarea operatiunii;
  • Autorizezi tranzactia prin introducerea parolei de deblocare a telefonului.

Platitorul (de asemenea client al Bancii Transilvania), este notificat prin SMS cu privire la suma in asteptare la plata. Mesajul SMS se transmite la numarul de telefon selectat de tine. SMS-ul contine un link care:

  • Daca platitorul utilizeaza la randul sau BT Pay (aplicatia fiind instalata pe telefon), deschide operatiunea de transferuri in meniul aplicatiei. Utilizatorul poate vizualiza detaliile de tranzactie direct in ecranul dedicat;
  • Daca platitorul nu utilizeaza portofelul digital (si prin urmare aplicatia nu e instalata pe telefon), link-ul primit prin mesajul SMS directioneaza utilizatorul catre App Store, de unde isi poate descarca aplicatia. Odata ce aplicatia este instalata si utilizatorul inregistrat / cardurile inrolate, accesarea link-ului va deschide operatiunea de transferuri si platitorul va vizualiza detaliile de tranzactie.

Platitorul poate:

  • Sa accepte operatiunea, caz in care se realizeaza plata;
  • Sa lase solicitarea de plata sa expire;
  • Sa refuze solicitarea de plata cu adaugarea motivului refuzului.

In calitate de Beneficiar si solicitant al operatiunii, va fi instiintat printr-o notificare de actiunea platitorului. In cazul in care platitorul nu isi instaleaza portofelul digital cu succes sau nu este client al Bancii Transilvania (care poate beneficia si utiliza portofelul digital), operatiunea nu se onoreaza, solicitarea de transfer expirand in 48h.

3. In cat timp se efectueaza transferul? 

In functie de tipul transferului pe care il alegi:

1. Trimitere sau solicitare de bani catre / de la o persoana care are instalata aplicatia BT Pay – instant, dupa confirmarea din partea beneficiarului / platitorului. Aceasta optiune se realizeaza pe baza numarului de telefon

2. Transfer intre cardurile proprii – instant

3. Transfera prin IBAN:

  • Instant – in cateva secunde, 24 / 7. Acest tip de transfer este posibil intre bancile care au aderat la tehnologia Plati Instant. Daca clientul apartine unei banci care a a aderat la aceasta tehnologie, va aparea si optiunea de Instant;
  • Standard – in maxim 24 h, de Luni pana Vineri;
  • Urgenta – in aceeasi zi, de Luni pana Vineri, daca initiezi transferul pana la ora 15:00.

4. Exista limite de sume pentru transferuri?

Da, transferurile pe baza numarului de telefon (trimitere de bani, cerere de bani, transferuri intre cardurile proprii) si transferurile prin IBAN sunt limitate prin praguri zilnice pe card, atat ca numar, cat si ca valoare:

  • pentru transferurile in RON: minim 5 lei / tranzactie, maxim 4.000 de lei / zi / card, maxim 20 transferuri / zi / card
  • pentru transferurile in EUR: minim 5 EUR / tranzactie, maxim 800 EUR / zi / card, maxim 20 transferuri / zi / card

5. Exista comisioane si taxe pentru transferuri?

Comisioanele pentru transferuri sunt:

  • platile efectuate din cardurile de debit pe baza numarului de telefon sunt gratuite, fie ca sunt transmise catre alte persoane, posesoare de carduri BT, fie ca sunt efectuate catre cardurile proprii;
  • platile efectuate din cardurile de credit, atat catre cardurile proprii adaugate in aplicatie, cat si catre alte persoane, posesoare de carduri BT, sunt comisionate cu 2% din valoarea transferului, min 2.5 lei;
  • comisioanele aferente transferurilor pe baza de IBAN pot fi consultate accesand link-ul aferent acestui punct.

Consulta lista completa aferenta taxelor si comisioanelor aplicatiei BT Pay.

6. Unde pot vizualiza transferurile efectuate prin aplicatia BT Pay? 

Poti vizualiza transferurile, precum si statusul acestora in sectiunea Transferuri. Operatiunile de transfer efectuate cu succes le vei vedea si in istoricul de tranzactii din Detaliile cardului.

7. Cum transfer bani intre cardurile proprii inregistrate in aplicatie

Poti transfera bani intre cardurile proprii inrolate aplicatie. Transferurile intre cardurile proprii sunt posibile doar in cazul in care conturile cardurilor sunt diferite. Autorizarea tranzactiei se efectueaza prin introducerea parolei de deblocare a telefonului.

Transferurile intre cardurile proprii ce implica si carduri non-BT sunt posibile doar in cazul initierii transferului dintr-un card non-BT catre un card BT.

VII. Detalii card

1. Pot vizualiza soldul cardului?

Vei putea vizualiza soldul diponibil al cardului pentru orice card BT înrolat în BT Pay, atât cel în moneda cardului, cât și în puncte pentru cardurile de credit STAR.

2. Ce detalii aferente cardului sunt disponibile?

Pentru cardurile BT inrolate cu succes in BT Pay poti vizualiza urmatoarele detalii aferente cardului respectiv:

  • Numele titularului cardului care este identic cu numele inscriptionat pe cardul fizic;
  • Numele cardului, cel care a fost declarat la momentul inrolarii cardului in BT Pay;
  • Ultimele 4 cifre ale cardului fizic;
  • Numarul cardului si codul CVV, dupa o revalidare a utilizatorului;
  • Data expirarii cardului fizic;
  • Moneda cardului;
  • Cod Swift BT;
  • Contul IBAN atasat cardului respectiv. Il poti distribui si prin intermediul aplicatiilor de mesagerie instalate pe telefon

3. Ce tipuri de tranzactii pot vizualiza in istoricul de tranzactii? 

Poti vedea tranzactiile efectuate pentru oricare dintre cardurile BT adaugate in BT Pay, de exemplu: ridicari de numerar de la ATM, depuneri la ATM-urile BT, plati la terminalele POS ale comerciantilor, plati Internet, plati cu aplicatia BT Pay, tranzactiile in rate, tranzactiile din puncte STAR, transferurile (trimiteri sau primire de bani) efectuate prin intermediul aplicatiei BT Pay, anumite tipuri de creditari. Totodata, vei putea vizualiza cheltuielile efectuate cu cardurile inrolate in aplicatie, grupate pe categorii de cheltuieli.

4. Cum pot vizualiza numarul cardului si codul CVV aferent pentru cardurile emise de BT, inrolate in aplicatie?

Vei avea acces la informatia despre numarul cardului si codul CVV in sectiunea aferenta din Setari – Detalii Card, pentru ca sa poti efectua usor plati online.

Accesul la aceasta setare este permis doar dupa validarea dreptului utilizatorului de a accesa aceasta functionalitate. In acest sens, pentru fiecare card in parte pentru care se doreste utilizarea acestei functionalitati se va transmite un SMS-OTP la numarul  de telefon declarat la BT. Prin introducerea codului primit prin SMS pe acest numar de telefon se permite obtinerea acestor informatii pentru respectivul card pana la momentul cand acesta va fi sters din aplicatia BT Pay.

Datele vor fi afisate in pagina doar cateva secunde.

5. Ce reprezinta optiunea BT Pay de urmarire pe categorii a cumparaturilor facute cu cardurile BT?

BT Pay va grupa automat pe domenii toate tranzactiile efectuate cu cardul, pentru ca tu sa iti poti urmari mai bine cheltuielile. Astfel, vei vedea exact cat cash ai folosit (in categoria Numerar), cat au costat utilitatile, cat ai cheltuit la iesirea cu prietenii in oras (in categoria Restaurant) sau cat te-a costat cina aceea delicioasa, gatita de tine (in categoria Supermarket).

6. Am card de credit STAR. Pot afla si plati obligatiile lunare de plata? 

>Daca ai inrolat un card de credit BT emis pe persoana fizica, vei vizualiza suma minima obligatorie de plata, suma depusa, suma ramasa de achitat pana la rambursarea integrala a creditului angajat in luna anterioara, precum si limita de credit acordata de banca. Totodata, pentru a putea achita obligatia de plata poti:

  • seta plata automata a obligatiilor lunare (suma minima si maxima de plata) din contul curent al titularului de card, plata care se va efectua la data scadentei. In cazul in care data scadentei e o zi nelucratoare, debitarea obligatiei lunare se va efectua in ziua lucratoare precedenta. In cazul in care ai mai multe conturi curente, se va debita primul cont deschis la banca;
  • alimenta in orice moment cardul de credit cu suma minima sau maxima de plata din orice card inrolat in aplicatia BT Pay.

In cazul in care alimentarea cardului sau setarea optiunii de plata automata se efectueaza in afara intervalului luni – sâmbătă, orele 09 – 19 sau in zile nelucratoare, inregistrarea alimentarii si a optiunii se va face in urmatoarea zi lucratoare. Astfel, in cazul in care o asemenea operatiune are loc la data scadentei(data de 25 a fiecarei luni) dintr-o zi nelucratoare sau din afara intervalului mai sus mentionat, utilizatorul intelege ca obligatia lunara de plata nu va fi efectuata in termen.

7. Beneficii card

Selecteaza cardul dorit, intra in setarile cardului si vei putea vizualiza ce beneficii suplimentare iti aduce cardul tau BT

8. Cum setez limitele de tranzactionare ale cardului personal? 

Aplicatia BT Pay iti permite modificarea limitelor de tranzactionare pe cardurile BT, inrolate in BT Pay si fizice, precum si blocarea / deblocarea temporara sau definitiva a acestora. Accesul la aceste setari este permis doar prin introducerea codului primit prin SMS pe numarul de telefon inregistrat in evidentele bancii.

Odata realizata validarea, pentru fiecare card adaugat in aplicatie, ai acces nelimitat la aceste optiuni.

Vei putea seta, pentru fiecare card in parte, limite zilnice, intr-o valoare maxima stabilita de banca pe tip de card, pentru o perioada definita de tine, dar fara a depasi 90 de zile. Limitele care pot fi setate prin aplicatia BT Pay se refera la:

  • numar de tranzactii online si offline;
  • suma maxima care poate fi retrasa de la ATM;
  • plati cu cardul in magazine;
  • plati online cu CVV;
  • plati online fara CVV.

Cum modifici acesti parametri? Selectezi cardul pentru care doresti sa faci modificarile, iar apoi apesi butonul Setari card.

Limitele de tranzactionare setate prin intermediul aplicatiei BT Pay afecteaza cardurile fizice.

9. Ce operatiuni pot face cu cardul de companie BT prin BT Pay? 

Daca ai card emis pe numele companiei, poti sa efectuezi urmatoarele operatiuni:

  • Plati contactless la comercianti cu cardul adaugat in Apple Pay;
  • Autentificarea platilor online;
  • Vizualizarea istoricului cheltuielilor efectuate cu cardul, precum si gruparea acestora pe categorii;
  • Blocarea temporara si definitiva a cardului, inrolat in aplicatie, precum si a celui fizic;
  • Vizualizarea detaliilor cardului: numar card, data expirare, cod CVV;
  • Vizualizarea beneficiilor cardurilor adaugate in BT Pay.

10. Cum am acces la ofertele BT Pay si Premii in Miscare?

BT Pay iti ofera posibilitatea de primi oferte in aplicatie, le poti vizualiza, salva sau activa. Ofertele pot fi:

  • oferte de cumparaturi, de exemplu: oferte ale comerciantilor parteneri inrolati in programul STAR, destinate fie tuturor utilizatorilor de card, fie doar utilizatorilor unui anumit tip de card si ofertele Bancii Transilvania. Ofertele pot fi exclusive, destinate utilizatorilor BT Pay sau pot fi generale destinate tuturor utilizatorilor de anumite tipuri de carduri emise de Banca Transilvania;
  • premii in miscare, care cuprind oferte speciale in functie de activitatea fizica a utilizatorului efectuata cu aplicatii de monitorizare a activitatii fizice si / sau in functie de alte criterii stabilite in cadrul fiecarei oferte, de exemplu: plati efectuate cu aplicatia BT Pay, cu cardul, cu stickerul etc.

Aceasta sectiune poate fi accesata prin adaugarea contului tau de monitorizare a activitatii fizice in aplicatia BT Pay. Pentru deblocarea ofertelor si implicit sa poti beneficia de avantajele acestora, trebuie sa respecti cerintele si pragurile mentionate in fiecare oferta, sa sincronizezi bratara cu aplicatia respectiva pana la data finalizarii perioadei mentionate in oferta si sa ai cel putin un card BT emis pe numele sau inregistrat in aplicatia BT Pay. Totodata, in aceasta sectiune, vei putea vizualiza informatii despre activitatea fizica, de exemplu: numarul de pasi, numarul de kilometri parcursi, perioada de activitate.

Daca accesezi aceasta sectiune, te supui si Termenilor si Conditiilor, precum si Politicii de confidentialitate ale aplicatiei si serviciilor respective. Pentru a putea vizualiza ofertele, trebuie sa ai conexiune la Internet.

11. Cum accesez actualizarea datelor personale din BT prin intermediul aplicatiei BT Pay?

In cazul accesarii acestei functionalitati veti avea posibilitatea de a va actualiza o parte dintre datele personale necesare bancii pentru aplicarea masurilor de cunoastere a clientelei din aplicatia BT Pay.

VIII. Autentificarea platilor online prin intermediul aplicatiei BT Pay

Vei putea autentifica tranzactiile online efectuate cu cardul BT inrolat 3D Secure, din aplicatia BT Pay. Vei folosi unul din elemente de biometrie (recunoastere faciala sau amprenta) sau o alta metoda existenta de securizare a telefonului.

Pentru a autentifica tranzactiile online cu BT Pay, e necesar ca si cardurile inrolate sa permita autentificarea acestor tranzactii.

1. Cum inrolez un card BT in 3D Secure BT Pay?

In urma procesului de inregistrare, inrolarea cardului in 3D Secure pentru autentificarea platilor online cu BT Pay se va face automat la adaugarea cardului in aplicatie. Este posibil ca in anumite situatii sa activezi manual optiunea din Setarile cardului, caz in care vei confirma activarea optiunii prin introducerea codului OTP primit prin SMS.

2. Inrolarea cardului BT nu s-a putut efectua. Ce pot face?

Daca ai primit o eroare la inrolarea cardului in 3D Secure BT Pay, poti relua procesul din Setarile Cardului.

3. Nu am primit codul OTP. Ce pot face?

Daca nu ai primit codul OTP din prima incercare, poti selecta optiunea Retrimite-mi codul, optiune valabila pentru 3 incercari consecutive. Daca in continuare nu il primesti, ne poti contacta oricand pentru verificarea numarului de telefon, la 0264 308 028 sau *8028, numere apelabile din orice retea nationala, fixa sau mobila.

4. Cum ma pot dezabona de la 3D Secure BT Pay? 

Pentru a renunta la aceasta modalitate de autentificare a platilor online este necesar sa stergi cardul din aplicatia BT Pay. Odata cu stergerea cardului, vei autentifica tranzactiile folosind 2 parole. Iti recomandam sa pastrezi autentificarea tranzactiilor online prin BT Pay.

5. Cum autentific platile online prin BT Pay?

In urma efectuarii unei tranzactii online pe un site securizat 3D Secure ti se va solicita autentificarea / respingerea platii respective. In cadrul mesajului de autentificare / respingere a platii utilizatorului i se vor afisa urmatoarele informatii: cardul de pe care s-a initiat tranzactia, numele comerciantului si suma.

Vei putea autentifica tranzactia prin metoda de deblocare a telefonului. Ai 5 minute la dispozitie pentru a autentifica sau respinge tranzactia. Ulterior vei reveni pe site-ul comerciantului pentru finalizarea comenzii.

⠀ Autentificarea tranzactiei nu insemna finalizarea ei. Pentru a te asigura de finalizarea platii, vei reveni in pagina comerciantului pentru a vedea statusul tranzactiei.

⠀ Asigura-te ca ai notificarile de tip General activate. Poti verifica din meniul Notificari – Setari notificari. Daca ai inrolat cardul in mai multe aplicatii, vei primi notificare pe fiecare dispozitiv.

⠀ Inrolarea cardului in sistemul 3D Secure BT Pay presupune autentificarea tranzactiilor online doar cu aplicatia. Nu vei mai primi SMS OTP pentru validarea acestor tipuri de tranzactii. Este necesar sa ai acces la Internet.

Cu permisiunea ta, se poate afisa automat ecranul de confirmare a platii, fara a fi necesara accesarea notificarii sau a aplicatiei, putand confirma sau anula plata prin metoda de deblocare a telefonului. Aceasta permisiunea va fi solicitata dupa prima confirmare a unei plati online sau se poate seta din setarile avansate a telefonului – sectiunea aplicatii – aplicatia BT Pay.

6. Ce optiuni am la autentificarea tranzactiilor online?

In momentul initierii unei tranzactii online vei avea urmatoarele optiuni:

  • Aprobarea tranzactiei;
  • Respingerea tranzactiei;
  • Inchiderea tranzactiei. In acest caz tranzactia va putea fi autentificata prin intermediul altor aplicatii BT Pay din care s-a permis autentificarea online.

7. Cat timp am la dispozitie pentru autentificarea acestor tranzactii?

Din momentul initierii tranzactiei online ai la dispozitie 5 minute pentru a autentifica sau respinge tranzactia.

8. Pot autentifica tranzactii prin alte modalitati?

Odata inrolat cardul in 3D Secure BT Pay vei putea autentifica tranzactiile online efectuate cu cardul respectiv doar prin intermediul aplicatiei BT Pay. Nu va mai fi necesara introducerea a 2 parole ca si pana acum.

9. Am blocat cardul fizic. Mai pot autentificare plati online?

Daca blochezi cardul fizic, nu il mai poti utiliza pentru plati online. In astfel de cazuri, nu se mai pot genera nici notificari de autentificare plati online.

10. Ce informatii sunt vizibile in ecranul de autentificare a platii?

In momentul initierii unei plati online se va transmite o notificare prin intermediul aplicatiei BT Pay catre toate dispozitivele in care a fost permisa de titularul cardului functionalitatea de autentificare a platilor online. Tuturor acestor dispozitive le vor fi afisate urmatoarele informatii aferente tranzactiei: cardul de pe care s-a initiat tranzactia, numele comerciantului catre care s-a initiat tranzactia si suma tranzactiei.

IX. Alias Pay

1. Ce este Alias Pay si cine il ofera?

Alias Pay este un serviciu de plata oferit de Banca Transilvania in colaborare cu Transfond si cu alte banci din Romania care au aderat la schema de plata „SPL” – Standardised Proxy Lookup, (in continuare „banci participante”). Acest serviciu iti va permite sa primesti pe baza numarului de telefon sume in lei (RON) in contul BT personal pentru care ti-ai activat acest serviciu, de la orice client al unei banci participante.

2. Cum activez serviciul de plata Alias Pay?

Pentru a activa Alias Pay  BT, trebuie sa fii client BT persoana fizica titular de cont. Poti activa acest serviciu prin intermediul BT Pay in cadrul careia vom verifica identitatea ta, prin metodele de autentificare utilizate in aplicatie.

Vei putea activa Alias Pay pe baza numarului de telefon declarat la BT si sa soliciti asocierea lui la contul IBAN aferent cardului ce il poti selecta din lista de carduri.

Poti asocia doar un numar de telefon la un cont BT.

Activarea serviciului Alias Pay presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

  • Selectezi optiunea Seteaza Alias din meniul principal al aplicatiei BT Pay;
  • Selectezi cardul de debit si contul IBAN aferent pentru care doresti setarea de Alias;
  • Confirmi numarul de telefon inregistrat la BT cat si Aliasul tau;
  • Confirmi setarea Alias prin introducerea codului SMS-OTP primit pe numarul de telefon.

3. Cum transfer prin Alias Pay? 

Daca ti-ai activat serviciul Alias Pay, orice client al unei banci participante poate sa iti transfere sume in RON in contul BT pe care l-ai atasat acestui serviciu. Va introduce in aplicatia de plata a respectivei banci participante numarul tau de telefon pe care ti-ai activat anterior acest serviciu.

Daca doresti sa initiezi un transfer prin intermediul serviciului Alias Pay, vei putea efectua operatiunea fara sa iti activezi serviciul Alias Pay. Va fi nevoie insa ca beneficiarul transferului sa aiba serviciul activ prin intermediul bancii lui participante.

Poti initia un transfer prin Alias Pay parcurgand urmatorii pasi:

  • Selectezi optiunea de transfer, respectiv Trimite;
  • Selectezi optiunea Transfer Alias Pay sau IBAN;
  • Introduci detaliile tranzactiei: suma transferului, detalii de plata si numarul de telefon al beneficiarului transferului;
  • Iti vor fi afisate detaliile transferului si vei putea selecta tipul de transfer: normal, urgent sau instant(catre bancile care au aderat la sistemul de plati Instant);
  • Selectezi cardul de debit personal de pe care doresti sa initiezi operatiunea;
  • Iti dai acordul cu privire la operatiune si comisionul bancar aplicat, prin confirmarea operatiunii;
  • Autorizezi tranzactia prin introducerea parolei de deblocare a telefonului.

4. In cat timp se efectueaza transferul prin Alias Pay?

In functie de modalitatea de plata aleasa, banii vor fi primiti de contraparte:

  • Instant – in cateva secunde, 24 / 7. Acest tip de transfer este posibil intre bancile care au aderat la tehnologia Plati Instant. Daca clientul apartine unei banci care a a aderat la aceasta tehnologie, va aparea si optiunea de Instant;
  • Standard – in maxim 24 h, de Luni pana Vineri;
  • Urgenta – in aceeasi zi, de Luni pana Vineri, daca initiezi transferul pana la ora 15:00.

Transferurile prin Alias Pay sunt permise din cardurile de debit BT personale, atasate conturilor personale curente in lei.

5. Exista limite de sume pentru transferuri?

Da, transferurile initiate pe baza numarului de telefon, transferurile prin IBAN si transferurile prin Alias Pay sunt limitate prin praguri zilnice pe card, atat ca valoare cat si ca si numar.

  • pentru transferurile in RON: minim 5 lei / tranzactie, maxim 4.000 de lei / zi / card, maxim 20 transferuri / zi / card;
  • pentru transferurile in EUR: minim 5 EUR / tranzactie, maxim 800 EUR / zi / card, maxim 20 transferuri / zi / card.

6. Exista comisioane si taxe pentru transferuri?

Consulta lista completa aferenta taxelor si comisioanelor aplicatiei BT Pay

7. Unde pot vizualiza transferurile efectuate prin serviciul Alias Pay?

Poti vizualiza transferurile, precum si statusul acestora in sectiunea Transferuri.

8. Cum pot sterge Alias Pay?

In cazul in care nu mai doresti sa ai activ serviciul Alias Pay, dar contul BT atasat acestuia ramane deschis, poti solicita stergerea Aliasului prin intermediul aplicatiei BT Pay, sectiunea Vezi Aliasurile tale. Vei putea ulterior reincepe procesul de inrolare in Alias Pay.

9. Pot modifica Alias deja setat? 

In cazul in care doresti sa modifici contul IBAN asociat serviciului Alias Pay, poti reincepe procesul de inrolare in cadrul Alias Pay si sa selectezi un alt card BT care este atasat unui cont curent diferit. Astfel, informatia salvata initial va fi suprascrisa.

In cazul in care doresti modificarea numarul de telefon, este necesara stergerea Alias-ului setat initial si reluarea procesului de inrolare in Alias Pay.

10. Pot avea mai multe Alias-uri?

Nu. Este permisa o singura asociere intre numarul de telefon declarat si contul IBAN asociat.

X. Acordare card de credit

1. Ce este optiunea de acordare card de credit?

Optiunea de acordare card de credit este un serviciu oferit de Banca Transilvania. Acest serviciu iti va permite sa aplici pentru o cerere de acordare card de credit si sa obtii cardul de credit si linia aferenta.

2. Cum accesezi optiunea de acordare card de credit?

Anumite categorii de utilizatori ai aplicatiei, dintre cei  identificati ca fiind clienti ai bancii persoane fizice, rezidenti, ce au un card de debit BT emis pe contul personal adaugat in BT Pay (cu exceptia cardului de masa BT),  si care nu detin un card de credit STAR Forte emis in calitate de titular, vor putea vizualiza in aplicatie optiunea de aplicare pentru card de credit.

3. Care sunt etapele acordarii cardului de credit 

Pentru a putea obtine cardul de credit, trebuie sa efectuezi urmatoarele operatiuni:

  • fotografierea cartii de identitate si confirmarea datelor din cartea de identitate;
  • validarea numarului de telefon declarat bancii si a adresei de email, prin introducerea codului primit prin SMS;
  • luarea la cunostinta a faptului ca totalitatea documentelor contractuale si a extraselor de cont aferente cardului de credit iti vor fi trimise pe adresa de email validata;
  • completarea anumitor date cu caracter personal referitoare la: starea civila, studii, profesia, perioada contractului de munca, apartenenta la grup, obligatii de plata;
  • semnarea acordului de consultare ANAF;
  • acceptarea ofertei prezentate pentru emiterea cardului de credit, inclusiv a sumei maxime ce o poti obtine, costurile specifice cardului de credit, vizualizarea beneficiilor cardului de credit, inclusiv setarea optiunii privind efectuarea automata a rulajului minim / maxim sau fara rulaj automat;
  • sa confirmi ridicarea cardului dintr-o agentie BT sau trimiterea cardului emis la o adresa mentionata de tine in calitate de utilizator al cardului;
  • parcurgerea documentelor aferente contractului de credit, luarea la cunostinta si semnarea acestora cu semnatura electronica calificata. Aplicarea semnaturii electronice calificate se va realizaprin introducerea codului primit prin SMS.

4. Cat timp am la dispozitie pentru finalizarea cererii de emitere card de credit

Vei avea la dispozitie un termen de maxim 72 de ore in care poti finaliza cererea de emitere card de credit. Prima etapa, de completare a anumitor informatii solicitate de BT si a semnarii acordului pentru consultarea ANAF trebuie finalizata intr-un termen de 48 ore.

A doua etapa, de la momentul semnarii acordului pentru consultare ANAF si pana la momentul semnarii documentelor contractuale trebuie finalizata intr-un termen de 24 ore.

Daca in cadrul oricareia dintre cele doua etape se depaseste termenul maxim, utilizatorul va relua procesul de emitere card de credit de la inceput.

5. Ce software este utilizat pentru semnarea documentelor?

Aplicatia BT Pay utilizeaza serviciile celor de la Asseco si AlfaTrust. Prin aceste integrari, utilizatorul semneaza atat documentele necesare consultarii ANAF cat si documentele necesare emiterii cardului si a acordarii liniei de credit prin semnatura electronica.

6. In cat timp se poate adauga cardul nou emis in BT Pay?

Cardul nou emis va fi disponibil intr-un termen de maxim 48 de ore de la momentul semnarii documentelor necesare acordarii liniei de credit.

7. Exista comisioane si taxe pentru emiterea cardului de credit?

Lista de taxe si comisioane care se percep de catre BT este disponibila accesand link-ul aferent acestui punct.

8. Pot modifica suma liniei de credit?

Da, suma afisata in oferta propusa reprezinta suma maxima a liniei de credit ce poate fi acordata de BT. Poti modifica aceasta suma cu o suma mai mica fata de suma maxima.

9. La ce adresa se poate trimite cardul la domiciliu prin posta?

Cardul poate fi livrat atat la adresa din cartea de identitate cat si la o adresa comunicata de catre tine in timpul fluxului online de acordare a creditului, in BT Pay.

XI. Plati Facturi

1. Ce este serviciul Plati Facturi?

Plati Facturi este un serviciu oferit de Banca Transilvania. Acest serviciu permite utilizatorilor persoane fizice plata facturilor de utilitati.

2. Ce operatiuni puteti face in cadrul serviciului Plati Facturi?

Prin intermediul acestui serviciu, Banca Transilvania ofera acces utilizatorilor la:

a) Plata facturilor catre furnizorii agreati folosind una din metodele de mai jos:

  • conectarea contului aferent unui furnizor de utilitati agreat;
  • conectarea contului la Aplicatia Pago si importul furnizorilor conectati din cadrul Aplicatiei Pago;
  • scanarea unei facturi primite din partea unui furnizor de utilitati agreat, fara configurarea mentionata anterior;
  • solicitarea unei sume de la o terta persoana pentru plata unei facturi.

b) Vizualizarea istoricului de plati efectuate catre furnizorii agreati;

3. Cum accesati serviciul Plati Facturi?

Serviciul Plati Facturi va fi permis doar utilizatorilor BT Pay identificati ca fiind clienti ai bancii.

In cadrul aplicatiei BT Pay se va putea accesa functionalitatea de Plati Facturi din ecranul principal al aplicatiei.

4. Cum conectati contul din Pago?

In cazul in care sunteti si utilizator al aplicatiei Pago, veti putea importa datele din contul Pago in cadrul aplicatiei BT Pay.

Aceasta optiune va fi vizibila atat la prima accesare cat si ulterior, dupa stergerea tuturor furnizorilor conectati.

Mecanismul de import a datelor este realizat astfel:

  • In aplicatia Pago se va afisa un cod pentru conectarea in BT Pay;
  • In aplicatia BT Pay veti introduce adresa de email aferenta contului din aplicatia Pago impreuna cu acest cod, care a fost afisat in aplicatia Pago;
  • In cazul in care codul si adresa de email sunt validate cu succes, atunci se va face conectarea contului dumneavoastra Pago in BT Pay.

Urmare a importarii datelor, vor fi afisati furnizorii conectati prin intermediul aplicatiei Pago, cat si datele despre facturile de achitat sau cele platite.

Aceasta sincronizare a datelor va fi efectuata doar la conectarea contului Pago prin intermediul aplicatiei BT Pay. Ulterior nu se vor mai face sincronizari ale acestor date. Astfel, orice modificare din cadrul aplicatiei Pago sau din cadrul functionalitatii de Plati Facturi din BT Pay nu va fi vizibila in cealalta aplicatie.

5. Cum conectati furnizorii?

Utilizatorul BT Pay isi va putea conecta furnizorii de utilitati din ecranul principal al aplicatiei.

Va trebui astfel sa acceptati termenii si conditiile de utilizare a serviciului in cadrul BT Pay si sa ne confirmati ca ati luat la cunostinta de Nota de Informare aferenta. Ulterior, veti avea posibilitatea de a selecta categoriile de furnizori dorite.

Dupa selectia furnizorilor din categoriile de furnizori dorite, veti putea conecta fiecare furnizor in parte prin introducerea datelor de conectare solicitate de fiecare furnizor.

Se poate realiza conectarea la acelasi furnizor cu date de conectare diferite, deci pe mai multe conturi de client. Ca urmare a acestui lucru, acelasi furnizor va aparea de mai multe ori.

In cazul conectarii anumitor furnizori, marcati in aplicatie cu un simbol distinct, respectiv , va fi necesara activarea uneia dintre optiunile cu plata.

In cazul anumitor furnizori este necesar acordul in prealabil al clientului pentru accesarea datelor de cont la furnizor. In acest caz, la initierea conectarii la furnizor din aplicatie, daca nu ati dat acordul in prealabil, atunci veti fi directionat in website-ului furnizorului unde va veti putea da acordul de utilizare a datelor personale.

Veti putea de asemenea conecta mai multe conturi aferente locurilor de consum de la acelasi furnizor.

6. Cum vizualizati facturile emise?

Ulterior conectarii cu succes a minim unui furnizor in cadrul functionalitatii Plati Facturi, veti putea vizualiza istoricul de facturi platite, cat si cele care trebuie achitate.

Facturile care nu au fost platite deja se vor putea vizualiza la nivel de furnizor prin alegerea furnizorului, sau la nivel agregat ca un total al facturilor de la toti furnizorii conectati.

Pentru fiecare factura dintre cele de achitat, veti putea efectua una din actiunile urmatoare:

  • Veti putea vizualiza factura in format pdf;
  • Veti putea solicita plata facturii;
  • Veti putea selecta factura pentru a fi platita.

Pentru orice nelamuriri sau inadvertente in legatura cu aceste informatii, va puteti adresa la furnizorul emitent al facturii.

7. Cum platiti o factura?

Veti putea achita una sau mai multe facturi simultan, conform alegerii dumneavoastra.

Plata facturilor va putea fi posibila doar ca plata integrala a facturii/facturilor respective; nu se pot efectua plati partiale ale unei facturi.

Plata facturilor se poate realiza de pe orice cont atasat unui card de debit sau de credit emis de catre Banca Transilvania, in calitate de persoana fizica, inrolat in BT Pay. Nu veti putea face plati de facturi cu cardul de tichete de masa.

Confirmarea operatiunii de plata se va face prin introducerea metodei de deblocare a ecranului.

Platile sunt inregistrate cu data zilei in care plata a fost efectuata, actualizarea situatiei platitorului in evidentele furnizorului se efectueaza conform procedurilor furnizorului, independent de controlul bancii.

8. Cum scanati si achitati o factura?

Pentru anumiti furnizori veti avea inclusiv posibilitatea de plata a facturii prin scanarea codului de bare.

Pentru a putea utiliza aceasta functionalitate, va fi nevoie sa acordati acces la camera foto.

Pentru o factura scanata, in anumite cazuri, va trebuie sa introduceti anumite date pentru factura pe care doriti sa o platiti. Datele necesare a fi introduse de catre utilizator dupa scanarea unei facturi sunt specifice fiecarui furnizor, conform cerintei acestuia.

Confirmarea operatiei de plata a unei facturi scanate se va face prin introducerea metodei de deblocare a telefonului.

9. Care este costul perceput de Banca Transilvania pentru plata facturilor?

Pentru plata facturilor Banca Transilvania nu va percepe comisioane.

10. Cum se pot sterge furnizorii inrolati in Plati Facturi?

Un furnizor adaugat in aplicatie poate sa fie sters, indiferent de starea lui: conectat, deconectat sau neconectat.

Daca un furnizor este sters, veti putea ulterior readauga acel furnizor.

Stergerea se initiaza prin apasarea butonului/iconitei de stergere din detalii furnizor in cadrul serviciului Plati Facturi.

11. Ce sunt optiunile aferente serviciului Plati Facturi?

Pentru serviciul de plata facturi oferit in BT PAY, veti putea poate opta si pentru una din optiunile existente:

  • Gratuit: este o optiune gratuita, implicita, in cadrul caruia veti putea efectua pana la patru plati de facturi pe luna calendaristica, cu exceptia platilor catre furnizorii marcati prin simbolul specific;
  • Facturi Plus: este o optiune platita lunar anticipat pentru luna ce urmeaza, in valoare de 5 lei/luna, in cadrul careia veti putea efectua un numar maxim de 8 plati de facturi pe luna, inclusiv la furnizorii marcati cu;
  • Facturi Nelimitate: este o optiune platita lunar, anticipat pentru luna ce urmeaza, in valoare de 15 lei/luna, in cadrul careia veti putea efectua un numar nelimitat de plati de facturi, inclusiv la furnizorii marcati cu.

Veti putea selecta o optiune dupa conectarea a minim un cont de furnizor. Optiunile sunt vizibile in sectiunea Setari din cadrul BT Pay.

In cazul selectarii optiunii Facturi Plus sau Facturi Nelimitate va trebui sa selectati cardul propriu emis de Banca Transilvania pe numele dumneavoastra din contul atasat caruia se va debita lunar contravaloarea optiunii selectate. Veti beneficia de o perioada de testare (denumita si perioada de incercare) de 15 zile, ulterior se va face prima plata pentru optiune din cardul selectat. Contravaloarea optiunii se va retine din contul atasat cardului, indiferent daca veti realiza numarul de plati aferente optiunii respective dupa cele 15 zile de testare. Astfel, prima plata a optiunii selectate se va face de pe cardul ales in a 16-a zi dupa selectarea tipului de optiune.

Optiunea de activare a unui optiuni platite va este prezentata atunci cand doriti efectuarea a mai mult de 4 plati facturi in decursul unei luni calendaristice sau doriti sa conectati un furnizor marcat cu.

In cazul modificarii tipului de optiune din Facturi Plus in Facturi Nelimitate, la momentul modificarii se va percepe diferenta de cost intre optiunea Facturi Plus si optiunea Facturi Nelimitate pentru luna in curs.

In cazul modificarii tipului de optiune din Facturi Nelimitate in Facturi Plus, beneficiile din optiunea Facturi Nelimitate vor ramane active pana la finalul lunii facturate.

Daca la momentul oricarei plati nu mai detineti cardul propriu emis de Banca Transilvania pe numele dumneavoastra selectat pentru plata in aplicatie sau daca soldul contului nu este suficient, atunci plata optiunii nu se poate efectua, urmand ca optiunea sa fie inchisa; veti fi informat despre acest lucru printr-o notificare in cadrul aplicatiei.

Daca va veti dezabona perioada de incercare, iar ulterior va veti abona din nou, la data abonarii veti plati costul optiunii selectate, intrucat perioada de incercare gratuita se ofera o singura data pentru cele 15 zile.

In cazul in care doriti eliminarea optiunii platite, veti putea solicita aceasta prin aplicatia BT Pay. Beneficiile pentru luna in curs vor ramane active pana la finalul perioadei platite.

In cazul activarii uneia din optiunile Facturi Plus sau Facturi Nelimitate si a stergerii aplicatiei BT Pay, optiunea selectata nu se va dezactiva automat. Este necesar sa aveti in vedere anularea optiunii din BT Pay inainte de stergerea aplicatiei.

12. Imi va fi importat abonamentul din Aplicatia Pago si in Serviciul Plati Facturi?

In cazul in care exista un abonament activ in aplicatia Pago, acesta nu este preluat in aplicatia BT Pay. Daca se doreste dezabonarea in cadrul aplicatiei Pago, se urmeaza pasii specifici acestei aplicatii.

13. Cat timp dureaza confirmarea platilor la furnizor?

Platile aferente facturilor de utilitati se deconteaza in pana la 3 zile lucratoare. Dupa confirmare, platile apar si la furnizori cu ziua cand au fost operate in cadrul serviciului Plati Facturi.

14. Unele informatii din facturi sunt eronate. Cum procedez?

Informatiile din facturile tale sunt preluate din conturile online ale fiecarui furnizor. In astfel de cazuri te rugam sa contactezi furnizorul respectiv.

XII. Acordare linie de credit sub forma de overdraft

1. Ce este optiunea de acordare overdraft?

Optiunea de acordare overdraft este un serviciu oferit de Banca Transilvania. Acest serviciu iti va permite sa aplici pentru obtinerea unei linii de credit sub forma de descoperit de cont (Overdraft).


2. Cum accesezi optiunea de acordare overdraft?

Pentru a accesa optiunea de acordare overdraft, trebuie sa fii identificat ca si client al bancii persoana fizica, rezidenta, sa ai minimum un card de debit BT emis pe contul personal, cu exceptia cardului de masa BT, sa ai varsta cuprinsa intre 18-60 ani, sa nu fii angajat al Grupului Financiar BT si sa nu detii un overdraft la BT.


3. Care sunt etapele acordarii unui overdraft?

Pentru a putea obtine un overdraft online, trebuie sa efectuezi urmatoarele operatiuni:

  • fotografiezi cartea de identitate si confirmi datele din cartea de identitate;
  • validezi numarul de telefon declarat bancii si a adresei de email, prin introducerea codului primit prin SMS, respectiv email;
  • completezi anumite date cu caracter personal referitoare la: starea civila, studii, profesia, perioada contractului de munca, apartenenta la grup, obligatii de plata;
  • semnezi acordul de consultare ANAF;
  • accepti oferta prezentata pentru acordarea overdraftului, inclusiv a sumei maxime ce o poti obtine, costurile specifice acestuia, vizualizarea beneficiilor;
  • parcurgi documentele aferente contractului de credit, luarea la cunostinta si semnarea acestora cu semnatura electronica calificata;
  • documentele semnate electronic le primesti pe email, la adresa confirmata anterior.


4. Cat timp am la dispozitie pentru finalizarea cererii de acordare overdraft?

Dupa ce ai completat informatiile solicitate, in maxim 48 de ore trebuie sa treci la pasul urmator si sa semnezi acordul de consultare ANAF. In caz ca nu reusesti, cererea ta va expira si va trebui sa reiei procesul de la inceput.

Dupa ce ai semnat acordul de consultare ANAF, asigur-te ca finalizezi intregul proces si semnezi documentele contractule pentru overdraft in maxim 24 de ore. Daca nu te incadrezi in acest termen, acordul ANAF expira si trebuie sa reiei procesul de la inceput.


5. Ce software este utilizat pentru semnarea documentelor?

Aplicatia BT Pay utilizeaza serviciile Asseco si AlfaTrust. Prin aceste integrari, utilizatorul semneaza atat documentele necesare consultarii ANAF, cat si documentele contractuale pentru acordarea overdraftului prin semnatura electronica.


6. In cat timp se poate accesa linia de credit?

Linia de credit va putea fi accesata imediat dupa finalizarea procesului si semnarea documentelor contractuale pentru acordarea overdraftului.


7. Pot modifica suma liniei de credit?

In cadrul procesului suma afisata in oferta propusa reprezinta suma maxima a liniei de credit ce poate fi acordata de BT. Poti sa o modifici cu o suma mai mica in functie de nevoile tale. Aceasta va fi linia de credit care iti va fi acordata si care va aparea si in documentele contractuale.

Functionalitati aplicatie

Functionalitati aplicatie
Carduri BT persoane fizice
Carduri BT persoane juridice
Carduri non-BT
Adaugarea rapida a cardului in Apple Pay
m
m
r
Autentificare plata online prin BT Pay
m
m
r
Activare carduri BT prin BT Pay
m
m
r
Plata contactless prin Apple Pay
m
m
r
Transferuri de bani intre cardurile proprii*
m
r
m**
Transferuri de bani catre alti utilizatori*
m
r
m**
Transferuri catre IBAN*
m***
r
r
Activare serviciu Alias Pay
m***
r
r
Initiere transfer prin Alias Pay
m***
r
r
Status transferuri efectuate prin BT Pay
m
r
m
Retragere de la ATM pe baza de cod*
m
r
r
Retragere de la ATM contactless
m
m
r
Vizualizare sold
m
m
r
Vizualizare sold puncte STAR pentru cardurile STAR
m
r
r
Open Banking
r
r
m
Vizualizarea detaliilor aferente tranzactiilor in rate
m
m
r
Vizualizare tranzactiilor efectuate cu cardul si gruparea acestora pe categorii de cheltuieli
m
m
r
Vizualizare beneficii card
m
m
r
Vizualizare obligatii lunare carduri de credit si plata acestora – oricand din cardurile adaugate in aplicatie sau automat, la scadenta, din contul curent al titularului
m
r
r
Inchidere rate
m
r
r
Setarea limitelor zilnice de tranzactionare a cardurilor adaugate in aplicatie
m
r
r
Blocarea temporara sau definitiva a cardului
m
m
r
Deblocarea cardului blocat temporar
m
r
r
Oferte STAR, Banca Transilvania & premii in miscare
m
m
m
Vizualizare detalii card (numar card, CVV, data expirarii, cod IBAN aferent cardului)
m
m
r
Acordare card de credit
m
r
r
Acordare linie de credit Overdraft
m
r
r
Plati Facturi
m***
r
r

*cu exceptia cardului tichet de masa BT;

**este permis doar transferul dintr-un card non-BT catre un card BT. Daca se initiaza un transfer dintr-un card non BT catre un alt utilizator BT Pay, acesta din urma poate accepta banii doar pe un card BT. Functionalitatea e permisa doar pentru cardurile de debit sau credit emise pe conturi detinute de persoane fizice;

***operatiune posibila din cardurile de debit, atasate conturilor curente in lei.