Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul aplicatiei mobile BT PAY

Versiune actualizata data de 22.11.2018

Prevederi generale

Banca Transilvania, S.A., institutie de credit infiintata in Romania, cu sediul social in Cluj-Napoca, str. George Baritiu nr. 8, judetul Cluj, înmatriculată la Registrul Comerţului sub nr. J12/4155/1993, cod unic RO 5022670, inscrisa in Registrul de evidenta a operatorilor de date cu caracter personal sub nr. 8728 (denumita in continuare “BT”)rin prezentava aduce la cunostinta cum intentioneaza sa prelucreaze in calitate de operator datele dumneavoastra cu caracter personal in posesia carora intra ca urmare a initierii/ inregistrarii in cadrul aplicatiei mobile oferite de aceasta-BT Pay (denumita in continuare “BT Pay” sau “aplicatia”)-  si/sau a utilizarii acesteia.Prezenta nota de informare secompleteaza cu prevederile Politicii de prelucrare a datelor cu caracter personalin cadrul activitatii bancare desfasurate de Banca Transilvania.

BT Pay este o aplicatie oferita clientilor BT, in conditiile prevazute de Termenii si conditiile de utilizare a aplicatiei mobile BT Pay, pe care va recomandam sa ii consultati.

Detalii privind prelucrarea datelor cu caracter personal apartinand clientilor bancii se regasesc inclusiv in sectiunea corespunzatoare din Conditiile Generale de Afaceri aple Bancii Transilvania, aplicabile, dupa caz, clientilor persoane fizice sau persoane juridice.

Prezenta nota de informare poate fi revizuita de BT la anumite interval de timp,insa nu va crea conditii mai putin favorabile utilizatorilor aplicatiei din punct de vedere al prelucrarii si protectiei datelor cu caracter personal. Va vom aduce la cunostinta asemenea modificari ale notei de informare in cadrul aplicatiei BT Pay. Versiunea in vigoare si data de la care versiunea actualizata a unei note de informare se va aplica vor fi disponibile oricand utilizatorilor. Puteti sa consultati oricand versiunea actualizata a notei de informare si daca, in orice moment, apreciati ca maniera in care BT intentioneaza sa prelucreze si/sau sa protejeze datele cu caracter personal nu corespunde prevederilor legale si/sau exigentelor dumneavoastra, puteti sa ne sesizati aceste aspect la adresele de contact: dpo@btrl.rosi/sau sa incetati utilizarea BT Pay.

Ce tipuri de date cu caracter personalprelucram, dupa caz, in cadrul aplicatiei BT PAy?

Informatii pe care le solicitam anterior inregistrarii in BT Pay

Inainte de a va inregistra in BT Pay in vederea utilizarii acestei aplicatii, va fi nevoie sa bifati casuta care confirma ca sunteti de acord cu termenii si conditiile de utilizare (denumiti in continuare „Termenii”), acesta reprezentand acceptul dumneavoastra de a incheia cu BT contractul ce va permite utilizarea serviciilor oferite prin BT Pay. Va recomandam sa cititi cu atentie acesti Termeni si sa ii salvati. Incercam sa va oferim o modalitate facila de a face acest lucru, dandu-va posibilitatea sa va transmiteti termenii si conditiile direct catre adresa de e-mail dorita de dumneavoastra. Introducerea adresei de e-mail este optionala si nu impiedica inregistrarea si/sau utilizarea BT Pay.

Daca ati introdus adresa de e-mail indiferent daca ati finalizat sau nu inregistrarea, aceasta va fi pastrata in evidentele aplicatiei, pentru a putea dovedi ca s-au transmis Termeniila adresa de posta electronicaindicata de dumneavoastra.

Totodata, in aceasta faza este necesara obtinerea informatiei privind identitatea telefonului dumneavoastra-Device ID- in vederea inregistrarii cardurilor in aplicatiesi de o confirmare a faptului ca telefonul utilizat este securizat  prin parola, amprenta sau alta metoda de securizare- in scopul sporirii nivelului de protectie a informatiilor dumneavoastra. Banca va verifica doar existenta securizarii, dar nu va avea acces la parola, amprenta sau celelalte metode de securizare utilizate, acestea ramanand stocate in memoria dispozitivului utilizatorului.

Informatii pe care le prelucram, dupa caz,in vederea inregistrarii in BT PAY

In vederea utilizarii BT Pay este mai intai necesar sa va identificam in evidentele bancii ca fiind client BT detinator de card. In acest scop, va vom solicita introducerea unui numar de telefon si a datei nasterii dumneavoastra.

Daca in baza acestor date nu veti fi identificat in evidentele bancii, va fi necesar sa introduceti manual unul dintre cardurile dumneavoastra emise de BT- numarul cardului, numele si prenumele titularului cardului (astfel cum acesta apare pe card), data expirarii cardului si codul CVV (codul din 3 cifre de pe verso-ul cardului). Dintre aceste date furnizate in vederea identificarii si a inregistrarii cardului in aplicatie, se stocheaza in baza de date ultimele 4 cifre din numarul de card, numele titularului, data expirarii cardului.

Tot in aceasta faza, va vom ruga sa introduceti in aplicatie un nume de utilizator (nickname), care va corespunde contului dumneavoastra in BT PAY, acesta nefiind utilizat la identificare.

Dupa ce ati fost identificat in baza informatiilor mentionate mai sus,ca fiind client BT titular de card, pentru a va facilita introducerea lor in BT Pay in vederea utilizarii la plata si transferuri, precum si la utilizarea altor functionalitati ale aplicatiei (de exemplu, si fara a se limita la: vizualizarea soldului cardului, a tranzactiilor efectuate cu cardul, statistica cheltuielilor efectuate cu cardul-grupate pe categorii de cheltuieli, in cazul cardurilor de credit emise pe numele persoanelor fizice:  vizualizarea sumelor lunare de plata, posibilitatea de a seta plata automata la data scadentei a obligatiei lunare , alimentarea sumei minime si maxime de plata din alte carduri adaugate in aplicatie, etc), vi se vor afisa pe ecranul dipozitivului imaginile cardurilor pe care le detineti la BT cu urmatoarele detalii: ultimele 4 cifre din numarul cardului, numele si prenumele titularului si data expirarii. Pentru continuarea procesului de inrolare a cardului in aplicatie, este necesar sa introduceti codul CVV pentru fiecare dintre cardurile pe care doriti sa le utilizati in aplicatie.

In scopul finalizarii inregistrarii, pentru sporirea protectiei datelor dumneavoastra, vom transmite coduri SMS-OTP la numarul de telefon pe care l-ati declarat bancii la momentul deschiderii relatiei de afaceri cu BT sau al actualizarii datelor in sistemul bancii.

Informatii despre dumneavoastra pe care le prelucram, dupa caz, cu ocazia utilizarii BT PAY

Utilizand BT Pay veti putea plati la comercianti apropiind  telefonul de terminalele din locatiile acestora. Cand veti efectua plati la comercianti, vom obtine indirect date despre dumneavoastra precum verificarile care vi s-au solicitat in vederea efectuarii operatiunii(ex. introducerea parolei de deblocare a telefonului), date despre tranzactiile pe care le-ati efectuat, inclusiv date legate de data, ora si suma achitata, date aferente locatiei unde ati platit si cele inserate la descrierea platii.

De asemenea, cu BT Pay, veti putea sa transferati sau sa solicitati bani catre/de la persoane aflate in lista dumneavoastra de contacte, precum si catre/de la orice alti ultilizatori BT Pay. Pentru a putea opera asemenea transferuri (denumite in continuare „transferuri P2P”) catre utilizatori ai aplicatiei din agenda telefonului dumneavoastra, BT Pay va va solicita acces la lista de contacte a telefonului. Pentru telefoane cu sistem de operare iOS, daca veti alege sa nu acordati acest acces sau daca numarul de telefon al utilizatorului BT Pay catre care vreti sa initiati un transfer P2P nu se afla in agenda telefonului dumneavoastra, va trebui sa introduceti dumneavoastra numarul de telefon al destinatarului transferului de acest tip.Pentru telefoane cu sistem de operare Android, daca veti alege sa nu acordati acest acces, nu veti putea utiliza aceasta functionalitate.In cazul utilizarii acestor functionalitati, se vor prelucra inclusiv datele legate de tranzactie, precum si cele ale destinatarului transferului-utilizator BT caruia i-ati solicitat/i-ati  transmis o suma de bani.

In scopul facilitarii transferurilor de tipul P2P, va rugam sa aveti in vedere ca aplicatia BT Pay va afisa in momentul initierii unui asemenea transfer daca pe numarul de telefon selectat (fie ca acesta apartine unei persoane din lista de contacte sau nu)este instalataaplicatia BT Pay. Astfel, daca numarul de telefon pe care aveti instalata aplicatia BT Pay este selectat sau introdus de catre oricare utilizator BT Pay in vederea efectuarii unui transfer P2P, acel utilizator va afla ca pe respectivul numar de telefon este instalata aplicatia BT Pay. In cazul in care numarul de telefon pe care este instalata aplicatia BT Pay este unul si acelasi cu cel declarat in evidentele bancii pentru derularea relatiei de afaceri, implicit, acel utilizator va cunoaste faptul sunteti client BT si ca respectivul numar de telefon este declarat in evidentele bancii.

Prin aplicatia BT Pay, se vor putea seta limite de tranzactionare pe cardurile inrolate in aplicatie, se vor putea bloca- temporar sau definitiv- aceste carduri si se va putea solicita deblocarea cardurilor blocate temporar.

Accesul la aceste setari este permis doar dupa validarea dreptului utilizatorului de a accesa aceste functionalitati. In acest sens, pentru fiecare card in parte pentru care se doreste utilizarea acestor functionalitati, se va transmite un SMS-OTP la numarul de telefon declarat de titularul cardului in evidentele bancii pentru derularea relatiei de afaceri. Prin introducerea codului primit prin SMS pe acest numar de telefonse permite utilizarea acestor functionalitati pentru respectivul card pana la momentul cand acesta va fi sters din aplicatia BT Pay.

Aceste functionalitati, odata setate in cadrul BT Pay, sunt valabile pentru respectivul card, atat in cazul in care acesta este utilizat in format digital, cat si in format fizic.

Va vom solicita totodatapermisiunea de a citi SMS-urile din dispozitivul utilizat, pentru a va facilita precompletarea in diverse campuri ale BT Pay diversele coduri primite prin SMS primite pe parcursul activarii diverselor functionalitati ale aplicatiei. In cazul in care nu doriti sa oferiti acces la SMS, codul primit prin SMS va trebui introdus manual in campurile unde acesta se solicita.

Aplicatia va trimite o serie de notificari referitoare la urmatoarele aspecte:

Daca nu doriti sa primiti toate sau o parte din aceste notificari, aveti posibilitatea de a le dezactiva din meniul Setari al aplicatiei.

In vederea utilizarii telefonului pentru plati la comercianti, in cazul dispozitivelor cu sistem de operare Android, este necesar ca functia NFC (Near Field Comunication ) sa fie activata. In cazul care aceasta nu este activata, BT PAY va avea acces la aceasta functie pentru a va directiona catre setarile NFC. 

Pentru a va afisa oferte personalizate, BT Pay va solicita permisiunea de accesare a locatiei dispozitivului pe care este instalata aplicatia, in vederea afisarii automate a ofertelor partenerilor Star (pentru detinatorii de carduri de credit Star), dar si a ofertelor BT care se adreseaza specific unei localitati. Veti putea opta sa nu acordati accesul la locatia dispozitivului, in acest caz veti putea selecta manual localitatea dorita.Totodata, aplicatia va oferi posibilitatea utilizatorilor de a vizualiza locatiile partenere aferente ofertei publicate, pe harta, in acest caz fiind necesara activarea functionalitatii GPS din setarile dispozitivului.

Prin accesarea sectiunii „oferte” din aplicatie va exprimati acordul ca BT sa colecteze informatii referitoare la ofertele accesate (salvate, activate sau la care ati aplicat), in scopul prezentarii in viitor a unor alte oferte care v-ar putea interesasi aplicarii conditiilor preferentiale pentru ofertele activate sau la care ati aplicat.

Prin intermediul aplicatiei veti putea vizualiza cheltuielile efectuate cu cardul, grupate pe categorii de cheltuieli. Categoriile de cheltuieli sunt afisate  in functie de categoria in care sunt incadrati comerciantii la care efectuati plati cu respectivul card si nu implica nicio analiza sau evaluare a comportamentului dumneavoastra de plata.

Pentru a putea  intocmi statistici care sa permita masurarea performantelor serviciilor BT Pay in vederea imbunatatirii performanteloracestei aplicatii, este nevoie sa colectam urmatoarele informatii despre dispozitivele pe care aceasta este instalata- identificarea telefonului (Device ID), tipul de telefon, sistemul de operare, versiunea de sistem de operare, numele dispozitivului, setarile dispozitivului, accese necesare pentru a avea conexiune la internet.

Perioada pastrarii datelor furnizate/colectate in cadrul aplicatiei BT Pay

Datele dumneavoastra, in calitate de client BT, precum si dateleprivind tranzactiile derulate prin intermediul BT Pay vor fi pastrate pe o perioada de cel putin 5 ani de la incetarea relatiei dumneavoastra de afaceri cu  banca, conform prevederilor legale aplicabile.

Orice alte date introduse in aplicatie sau la care BT a avut acces  vor fi pastrate de banca pentru o perioada rezonabila de timp, respectiv pe durata utilizării aplicaţiei cât şi pe perioada de maximum 3 ani de la data încetării utilizării acesteia, exceptând situaţiile pentru care legea prevede un alt termen, caz în care se va aplica termenul prevăzut de lege.

Catre cine putem dezvalui informatiile furnizate de utilizatorii BT Pay sau colectate de banca

Datele furnizate direct de utilizatorii aplicatiei sau de care Banca poate lua cunostinta, conform celor mentionate la sectiunea anterioara pot fi dezvaluite de Banca Transilvania către autorităţi/instituţii publice abilitate în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile, la solicitarea acestora din urmă.

In conformitate cu aspectele mentionate in cadrul prezentei note de informare, anumite informatii vor fi dezvaluite implicit altor utilizatori BT Pay.

De asemenea, Banca va permite accesul la aceste date, in conformitate cu nevoia de a cunoaste, partenerilor contractuali care o asista in buna operare a serviciilor aplicatiei.

In plus, in cazul anumitor concursuri, vor trebui comunicate anumite date necesare comerciantilor parteneri pentru a va livra premiile.

Banca Transilvania va putea folosi datele cu caracter personal furnizate de utilizatori/ colectate de Banca in cadrul BT Pay pentru prevenirea si identificarea fraudelor, precum si in alte scopuri legitime.

Banca nu va inchiria datele utilizatorilor BT Pay unor terte parti.

Securitatea

Banca Transilvania ia toate masurile rezonabile pentru a proteja datele cu caracter personal folosind metodele de securitate adecvate. In ciuda acestor precautii, Banca nu poate garanta ca persoane neautorizate nu vor obtine acces la datele cu caracter personal.

Sunteti exclusiv responsabil pentru mentinerea confidentialitatii si pastrarea in siguranta a telefonului dumneavoastra, in special a parolei de deblocare a telefonului (parola, amprenta sau o alta metoda de securizare oferita de telefon), precum si a datelor de logare in terte aplicatii, de exemplu: aplicatii de monitorizare a activitatii fizice. Mai mult decat atat, sunteti responsabili pentru activitatile de orice natura ce au loc in contul dumneavoastra.

Trebuie să ne notificaţi imediat cu privire la breşele de securitate sau utilizarea neautorizată a telefonului dumneavoastră mobil. Nu vom fi răspunzători pentru pierderile dumneavoastră cauzate de utilizarea neautorizată a contului dumneavoastră, insa puteţi fi răspunzător pentru pierderile suferite de noi sau de alte persoane din cauza unei astfel de utilizări neautorizate.

Link-uri si terte aplicatii

Aplicatia contine linkuri catre site-urile apartinand comerciantilor parteneri.

Totodata aplicatia ofera utilizatorilor posibilitatea de a accesa terte aplicatii - de monitorizare a activitatii fizice- prin logarea cu datele contului din respectiva aplicatieprin intermediul aplicatiei BT Pay, in vederea deblocarii unor oferte preferentiale din sectiunea Premii in miscare a BT Pay.

Banca nu administreaza sau controleaza in niciun fel informatiile pe care detinatorii site-urilor comerciantilor parteneri sau furnizorii tertelor aplicatii le prelucreaza in legatura cu utilizatorii, astfel ca nu poate garanta ca acestea sunt prelucrate si/sau protejate in conformitate cu prevederile legale aplicabile din domeniul prelucrarii si protectiei datelor cu caracter personal, precum, dar fara a se limita la Regulamentul General privind Protectia Datelor (“GDPR”), Legea 506/2004, Legea 190/2018. De asemenea, banca nu poatecunoaste si/sau garanta actualitatea sau exactitatea informatiilor pe care aceste site-uri/aplicatii le detin despre dumneavoastra.

Pentru ca banca doreste sa incurajeze o viata activa, in cadrul BT Pay a dezvoltat sectiunea Premii in miscare, prin accesarea careia  utilizatorii pot debloca oferte la preturi preferentiale oferite de comercianti parteneri cu care banca colaboreaza, dar si oferte ale Bancii.

In acest scop, prin accesarea unei aplicatii de monitorizare a activitatii fizice prin intermediul BT Pay, Banca va solicita permisiunea de  a accesa anumite informatii legate de activitatea desfasurata de utilizator in terta aplicatie. Aceste date vor fi vizibile pentru utilizatorul care a accesat respectiva aplicatie prin intermediul BT Payin sectiunea Premii in miscare. Dintre acestea banca va utiliza pentru a permite deblocarea ofertelor doar informatii legate denumarul de pasi parcursi, numarul de kilometri parcursi si/sau numarul de minute active, asa cum suntele definite in aplicatia tertade monitorizare a activitatii fizice, fara a avea acces la date strict legate de acesta. Niciuna dintre aceste date privind activitatea utilizatorului nu vor fi stocate de catre Banca Transilvania, acestea fiind utilizate doar in vederea deblocarii ofertelor.

Ofertele se vor putea debloca  in functie de una sau mai multe dintre aceste informatii, la care se vor putea adauga, dupa caz, alti parametrii legati de activitatea cu cardul, stickerul, aplicatia BT Pay dintr-o anumita perioada, toti acesti parametrii fiind mentionati specific in fiecare oferta.

Nu sunteti obligati sa accesati si utilizati sectiuneaPremii in miscare a aplicatiei BT Pay. Neaccesarea acestei sectiuni nu afecteaza in niciun fel posibilitatea de a utiliza serviciile BT Pay. In cazul in care ati acordat acces aplicatiei BT Pay  la informatiile din aplicatia de monitorizare a miscarii pe care o utilizati, puteti revoca oricand acest acces din setarile tertei aplicatii.

Fiecare site si terta aplicatie accesate prin intermediul aplicatiei are propriile reguli cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, asa ca va rugam sa consultati politica fiecarui site/aplicatii pentru a va asigura ca nu contravine intereselor Dumneavoastra.

Drepturile pe care puteti sa vi le exercitati in legatura cu prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal

Prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal in contextul efectuarii de tranzactii bancare cu cardurile inrolate in BT Pay este supusa prevederilor sectiunii corespunzatoare din Conditiile Generale de Afaceri ale Bancii Transilvania, aplicabile, dupa caz, clientilor persoane fizice sau persoane juridice. In respectiva sectiune regasiti inclusiv drepturile pe care vi le puteti exercita in legatura cu prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal si modalitatile in care puteti sa vi le exercitati. Versiunea in vigoare a Conditiilor Generale de Afaceri ale BT o regasiti pe website-ul www.bancatransilvania.ro sau, la cerere, in orice unitate BT.

Datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor (DPO)

Pentru a  indruma si sustine Banca in legatura cu apecte din domeniul prelucrarii si protectiei datelor cu caracter personal am numit un responsabil cu protectia datelor (data protection officer sau DPO), care poate fi contactat de orice persoana in legatura cu orice aspecte legate de modul in care BT prelucreaza aceste date, prin transmiterea unei sesizari/reclamatii la sediul bancii din