Documente utile

Documente utile in relatia cu BT

Informatii utile

a. CRS (Standardul Comun de Raportare)

Va aducem la cunostinta implementarea in cadrul Uniunii Europene a Standardului Comun de Raportare (CRS) prin Directiva 2014/107/UE privind schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal, avand ca scop o mai buna colectare a taxelor si impozitelor si diminuarea fraudei si a evaziunii fiscale transfrontaliere.

In acest sens, multiple state au semnat acorduri pentru schimbul de informatii in domeniul fiscal, printre care si Romania. Lista actualizata a statelor implicate in mecanismul de raportare automata poate fi consultata accesand acest link.

In consecinta, si in conformitate cu dispozitiile art. 5 din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1939/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 648/24.08.2016, Banca Transilvania va aduce la cunostinta conditiile de selectare si declarare a datelor conturilor/ clientilor, pentru indeplinirea obligatiilor legale care ii revin conform prevederilor noului Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare la data de 01.01.2016.

Astfel, alaturi de celelalte banci din Romania, Banca Transilvania S.A. are obligatia de a raporta Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.), informatii cu privire la conturile clientilor deschise la Banca Transilvania, daca indeplinesc criteriile prevazute in Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1939/2016.

Informatiile care urmeaza sa fie raportate cu privire la conturi, in cazul indeplinirii criteriilor din Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1939/2016, sunt urmatoarele:

  1. In cazul clientilor persoane fizice, se vor raporta urmatoarele:

  • numele, adresa, tara de rezidenta (daca este diferita de Romania), numarul/numerele de identificare fiscala (NIF) si data si locul nasterii, dupa caz;
  • numarul de cont sau echivalentul sau functional in absenta unui numar de cont;
  • soldul sau valoarea contului.
  1. In cazul clientilor persoane juridice se vor raporta urmatoarele:
  • denumirea, adresa, tara de rezidenta (daca este diferita de Romania), numarul/numerele de identificare fiscala (NIF).
  • In cazul in care persoana juridica este in relatie directa cu mai multe persoane care fac obiectul raportarii (acestia avand calitatea de beneficiari reali), se vor comunica si datele cu privire la aceste persoane, conform celor detaliate la punctul 1.

Va rugam sa consultati Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1939/2016 pentru informatii suplimentare cu privire la detaliile comunicate catre A.N.A.F., in fiecare caz in parte.

Toate informatiile raportate catre A.N.A.F., se vor comunica in moneda contului raportat, respectiv se vor comunica in anul curent pentru anul anterior (de exemplu in 2017 pentru 2016). 

In cazul in care indepliniti criteriile de raportare, va recomandam actualizarea datelor dumneavoastra din evidentele Bancii Transilvania, respectiv completarea si depunerea la sediul oricarei unitati a bancii a unei “Declaratii de rezidenta fiscala”. Puteti descarca declaratia direct din aceasta sectiune. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa o completati, semnati si apoi sa o lasati intr-o unitate a bancii.

Banca Transilvania S.A. prelucreaza datele cu caracter personal in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.

Descoperiti informatii detaliate despre Standardul Comun de Raportare (CRS), accesand acest link.

b. OUG 50/2010

De asemenea, va informam ca, incepand cu data de 21.06.2010, a intrat in vigoare Ordonanta de Urgenta a Guvernului 50/09.06.2010 privind contractele de credit pentru consumatori, act normativ care transpune in legislatia romaneasca prevederile Directivei Europene nr. 2008/48/CE.

Va invitam sa consultati forma actualizata a documentelor enumerate anterior, precum si a contractelor de credit aferente facilitatii de linie de credit acordata in contul curent de persoana fizica (overdraft) si cardurilor de credit destinate persoanelor fizice, accesand linkurile de mai jos, sau in orice unitate Banca Transilvania. Profitam de ocazie pentru a va informa ca un exemplar al contractelor mentionate mai sus il veti primi - gratuit - in orice locatie Banca Transilvania.

Pentru informatii suplimentare va asteptam in orice unitate Banca Transilvania sau va stam la dispozitie la adresa de E-mail contact@bancatransilvania.ro.

c. Legea 258/2017

Din 27 ianuarie 2018 intra in vigoare Legea 258/2017 care trateaza 3 aspecte: comparabilitatea comisioanelor, mobilitatea conturilor si accesul la servicii bancare pentru persoanele vulnerabile financiar.

1. In Banca Transilvania, aceasta va fi aplicata astfel: pentru clienti persoane fizice, cu o distinctie  clara intre:

  • Persoanele vulnerabile din punct de vedere financiar – definite ca acele persoane al caror venit lunar nu depaseste echivalentul a 60% din castigul salarial mediu brut pe economie, previzionat in ultima prognoza macroeconomica, de toamna, sau ale caror venituri nu depasesc acest prag 6 luni consecutive. Aceasta inseamna un venit brut de 3.260 lei/ luna.
  • Restul clientilor persoane fizice.

2. Se introduce o noua terminologie:

  • Contul curent este denumit “cont de plati”;
  • Serviciile disponibile prin contul de plati se impart in:
    - Servicii de baza: (a) deschidere, administrare si inchidere cont de plati; (b) depunere fonduri; (c) retrageri de numerar; (d) plati.
    - Alte servicii.

3. Reguli de comisionare distincta a contului de plati cu servicii de baza aplicabile persoanelor fizice vulnerabile din punct de vedere financiar.

4. Autoritatea competenta abilitata sa asigure aplicarea si respectarea legii: ANPC.

5. Procedura actuala de mobilitate a conturilor: operatiuni/ actiuni/ documente suplimentare de utilizat, completat si transmis intre parti.

    Conditiile generale de afaceri


    Documente utile


    Anunturi

    Carduri Business Credit